Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:05:51 GMT

گیلانیها بیماران نیازمند به خون را یاری رساندند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۱۳۲۸

گیلانیها بیماران نیازمند به خون را یاری رساندند

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: از تمام اهداکنندگانی که با فراخوان گسترده انتقال خون، صدای بیماران نیازمند به خون را شنیدند و با حضور در پایگاه های خونگیری در این استان صحنه های زیبایی را خلق کردند، قدردانی می کنیم و همچنان نیازمند یاری شان هستیم.

دکتر گیتی ایزدی پور اظهار داشت: با فراخوان گسترده از ۲۴ آبان تا امروز یکشنبه، ۳ هزار و ۸۲۸ نفر از مردم نوعدوست گیلان به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان طی یک هفته اخیر، ۷۷۹ نفر برای اولین بار برای اهدای خون اقدام کردند، افزود: از همه بار اولی ها که با اهدای قطره های خونشان به یاری بیماران نیازمند شتافتند، قدردانی می کنیم.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: هشت درصد اهداکنندگان نیز خانم بودند این در حالی است که با توجه به اهدا متوسط ۵. ۴ درصد بانوان به صورت سالانه در اهدای خون در این استان، اقبال عمومی خانم ها با این فراخوان، قابل توجه است.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم برای اهدای  خون هم اکنون ذخایر خونی در گیلان به حد مطلوب رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا از افراد واجد شرایط برای اهدای خون درخواست می شود که همواره یاریگر انتقال خون استان باشند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای  تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن ، تالش و آستارا فعال است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد