Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زینب پورمرادی|امروزه حضور گروه‌های جهادی در واقع وصف جوانان با مردم محرومی است که شاید فراز و نشیب زندگی آنها را از خاطر همه برده است، اما جوانانی که بدون توجه به مقررات دست و پاگیر زندگی و بدون تشریفات اداری خالصانه خدمت‌گذار محرومان هستند.

با شیوع ویروس کرونا، جوانان بی‌ادعا بدون چشم داشت علاوه بر محرومیت‌زدایی با رعایت موازین و اصول بهداشتی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن شهری کردند، در مرحله بعد با جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع آن در میان خانواده‌های کم برخوردار به جهاد خود ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جهادی منتظران مهدی (عج) را عده‌ای از جوانان منطقه سینوا در شهرستان چالوس تشکیل داده‌اند، تفاوت این گروه با سایر گروه‌های دیگر در آن است که این گروه همه به عنوان مسؤول در گروه فعالیت کرده و تمامی تصمیمات با مشورت اعضا صورت گرفته و همچنین علاوه بر خیران شهرستان، از ظرفیت اهالی برای یاری به نیازمندان نیز بهره می‌گیرند.

*حضور و فعالیت ۵۰ عضو در گروه

ناصر بابایی یکی از اعضای گروه منتظران مهدی (عج) منطقه سینوا در گفت‌وگو با فارس اظهار می‌کند: گروه منتظران مهدی (عج) متشکل از ۵۰ جوان و ریش سفیدان در سال ۱۳۹۱ جهت اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در منطقه سینوا و حومه فعالیت خود را در قالب هیأت مذهبی آغاز کرد، در سال ۱۳۹۷ با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت‌زدایی، این گروه جهادی جهت انجام عرصه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان و... در مجاورت فعالیت‌های هیأت تشکیل شد.

وی بیان می‌کند: این ‌گروه ابتدا فعالیت خود را از روستاهای ۶ گانه منطقه سینوا شروع کرده و در حال حاضر تمام روستاهای بخش مرکزی و تعدادی روستا در منطقه کوهستان و همچنین در نقاط محروم شهر چالوس، تحت پوشش این مجموعه قرار دارند.

بابایی می‌گوید؛ انجام کار خیر می‌تواند چشم‌انداز جدید در زندگی به انسان نشان دهد که باعث شود حسی خوبی نسبت به خود و جامعه اطراف داشته و بهتر جامعه را بشناسد، در هر زمان و شرایطی که با میل فردی و با تمام وجود صورت گیرد حس خوبی به شخص منتقل و خوشبختانه این حس به درون خانواده رسوخ کرده و باعث انگیزه بیشتر در خانواده برای انجام کارهای خیرخواهانه می‌شود.

*اقدامات مقابله‌های با ویروس کرونا

وی که مسؤولیت روابط عمومی گروه منتظران مهدی (عج) را نیز برعهده دارد از اوج فعالیت گفت و ادامه می‌دهد: از اسفند ۹۸ همزمان با شیوع ویروس کرونا بود که بچه‌ها شروع به ضدعفونی بیمارستان‌ها، خانه کرونایی‌ها، محلات، معابرعمومی، تهیه و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی به خانواده‌های نیازمند بخش مرکزی شهرستان چالوس، تهیه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی در چندین مرحله، تهیه غذای گرم، ذبح ۳ راس گوسفند در عید قربان صورت گرفت.

وی ادامه می‌دهد: کمک در ساخت ۵ دستگاه منزل برای خانواده نیازمند و همچنین ترمیم و بازسازی بیش از ۱۰ خانه برای مستمندان در روستاهای بخش مرکزی، مرمت و بازسازی اماکن عمومی روستا ها(مدارس،خانه بهداشت و...)، تهیه ۳ دست کامل جهیزیه و همچنین اهدا کمک هزینه تهیه جهیزیه ۱۰ نو عروس، کمک به درمان بیماران خاص، تهیه صندوق مهربانی و نصب در نانوایی که با استقبال خوب مواجه و مبلغ جمع‌آوری صرف خرید نان برای افراد نیازمند می‌شد، تهیه ۵ تلویزیون از آغاز تا به امروز از جمله اقدامات گروه جهادی منتظران مهدی (عج) منطقه سینوا بوده است.

*کار دلی بوده و با خدا عهد بستیم

بابایی خاطرنشان می‌کند: این کار دلی و با دل باید وارد کار شد، لذا در این کار درآمدی ندارید و قبل از ورود به این کار باید با خدای خود عهد بسته و برای انجام این کار فقط برای رضای خدا قدم بردارید و خدا رو شکر می‌کنم از زمان تشکیل هیأت تا به امروز همه اعضا راضی و خشنود هستند و روزبه روز  تعداد گروه افزایش می یابد و مزدمان را از خدا می‌گیریم و امید که خدا توان بیشتر بدهد تا بیشتر در این راه خدمت کنیم.

این عضو گروه منتظران مهدی (عج) در پایان از اعضای خستگی‌ناپذیر گروه و همچنین خیران عزیزی که این گروه را امین خود قرار دادند تا به خانواده‌های نیازمند خدمت و در حد توان از محرومیت‌زدایی جلوگیری کنیم، تقدیر و تشکر کرد‌.

به گزارش فارس: خدمت به همنوع در خون همه ما ایرانیان است و هیچ یک از ما نمی‌توانیم دردی از همنوع خود را ببینیم و بی‌توجه از کنارش بگذریم، گروه جهادی منتظران مهدی (عج) خدمت به محرومان را زیباترین کار دنیوی می‌داند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا جوانان گروه جهادی خانواده گروه منتظران مهدی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب «سلیمانی عزیز ۲»، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. همچنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

به گزارش همشهری، در کتاب «سلیمانی عزیز ۲» به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

ناگفته نماند سریال پایتخت ۵ هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آی فیلم پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • «خالد» ‌جلوی‌ دوربین رفت
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی