Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی میرنژاد"  افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، بازار صنعت آب و برق در کشورهای همسایه،  به ویژه در بخش تولید ملزوم ها و محصول های صنعت برق مطلوب است و به این ترتیب ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، سهم خوبی در تامین نیاز تجهیزات و کالای برق کشورهای منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کارگروه ملی ساخت داخل صنعت آب و برق، ضمن اشاره به زیرساخت قوی این صنعت در کشور توضیح داد: روند مطلوب بومی‌سازی بسیاری از صنایع «های تک» بیانگر ظرفیت‌های خوب موجود در کشور است که هنوز امکان بهره برداری بیشتر با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.
وی، هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی به پروژه‌های مورد نیاز کشور و همچنین بازارهای هدف را در تسریع رشد صنایع آب و برق موثر دانست و افزود: وزارت نیرو با وجود مشکلات پیش رو، به‌ویژه در سال‌های اخیر توانسته در افتتاح پروژه های مختلف، عمق بخشی به فرآیند بومی سازی، حمایت از ساخت داخل، صادرات خدمات و محصولات صنعت آب و برق به خارج از کشور عملکرد مطلوبی داشته باشد.
میرنژاد با اشاره به فرصت مطلوب ورود صنعت کشور به نسل چهارم که توسعه R&D و واحدهای تحقیق و پژوهش را بیش از پیش ضروری می‌سازد، گفت: استفاده از فناوری ‌های مدرن ضرورتی است که باعث ماندگار شدن ایران در صنایع و تولید داخل و حضور موفق در بازارهای منطقه خواهد شد.
وی حمایت از استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی را بهترین اقدام ذکر کرد که می‌تواند توانمندی کنونی کشور در بخش صنعت، به‌ویژه صنعت پایه و ساختاری «آب و برق» را به مرحله بالفعل درآورد.
به گفته میرنژاد، هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در کشور موجود است که شرط بهره وری مطلوب از آن، ایجاد یک حلقه ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی است تا علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، امکان رونق تولید و توسعه صادرات را بیش از پیش فراهم سازد.
میرنژاد احیای شرکت مادرتخصصی ساخت و تهیه کالای آب و برق «ساتکاب» را یکی از فرصت‌هایی ذکر کرد که در این مسیر صورت گرفته و به این ترتیب امید است با این رویکرد، شاهد آسیب‌پذیری کمتری در سطح کلان و خرد، ناشی از خلای حلقه ارتباطی بین دولت و بخش خصوصی بود.
به گفته وی کاهش تعارض های بین سازمان، به‌ویژه در سازمان‌های دولتی و خصوصی، از مزایای ایجاد حلقه رابط بین دولت و بخش خصوصی محسوب می شود که به تعاملات اقتصادی و رشد صنایع در کشور و نیل به اهداف از پیش تعیین شده منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیشتررئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: در حال حاضر توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه بهترین روش برای مقابله با اثرات مخرب فشارهای تحریم‌ است.

وزیر نیرو پیشتر گفته بود، گفت: ایران علاوه بر عراق و ترکیه بلکه با همه کشورهایی که با آنها مرز زمینی دارد از جمله پاکستان، افغانستان، ارمنستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان امکان تبادل انرژی را فراهم کرده‌، یعنی زیربناها فراهم است و روز به روز نیز در حال افزایش این ظرفیت است.

رضا اردکانیان خاطرنشان ساخت:ایران قصد دارد و شایستگی آن را نیز دارد که به‌عنوان هاب انرژی منطقه عمل کند و توضیح داد: جمهوری اسلامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دعوت می‌کند تا در ایران سرمایه گذاری کنند.

برچسب‌ها انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو اخبار کنکور صنعت آب و برق بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی از سوی شعبه ۸ صادره دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است: چنان چه موکل آقای «بابک زنجانی» بتواند بدهی خود را پرداخت کند، مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل تهران و تایید ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به «۲۰ سال حبس» تقلیل یافت.

وکیل دادگستری افزود: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از گذراندن مدت حبس می گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان «آزادی مشروط» را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت صداقت و سخاوت در تصمیمات اقدامات و قول های دستگاه قضایی است اظهار داشت: برخلاف برخی از اظهار نظرها و ادعاها نهایتاً اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفته و احقاق گردید.

کوهپایه گفت: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش و همت و تمرکز بر این امر استوار بود که حقوق قانونی موکل و جامعه بر اساس سوگند وکالت مورد توجه قرار گرفته شود. پس از ۱۰ سال حضور و وکالت در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهد هستیم که «ان الله مع الصابرین».

وکیل دادگستری بیان کرد: نکته مهم اینکه این برگ ذرین در تاریخ قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گرفته شده است، مرهون عدالت خواهی، تدبیر، صلابت، اهتمام و ژرف اندیشی شخص قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا به امروز با نظارت، ارشاد و جلوگیری از کج روی و ارائه طریق، هم مانع از تضییع خون انسان و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد، یقیناً اجر این ثواب عظیم نزد پرودگار محفوظ است.

کد خبر 6093267

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان