Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فیصل دانش اظهار کرد: با توجه به تخریب چهار دیواری تصرفی توسط شهرداری و مامورین تخلفات اداره مسکن و شهر سازی به درخواست تعدادی از اعضا جلسه اضطراری و فوق العاده‌ای با حضور تمامی اعضا شورا تشکیل شد و امینی زاده شهردار بندرعباس نیز جهت ایراد توضیح و پاسخگویی در مورد این واقعه فرا خوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کمال تاسف حادثه‌ای که اتفاق افتاده، احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده و با توجه به اینکه تمامی اعضا برای افکار عمومی احترام قائل هستند و هر گونه رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی را محکوم می کنند، اما اعتقاد داریم مسئولین می‌بایست بدون شتابزدگی به بررسی دقیق ماجرا توجه کنند و بپذیرند که اگر شهرداری و مسکن جلوی این‌گونه متخلفان را نگیرند، تمامی اراضی شهر توسط اینگونه اشخاص تصرف شده و در آینده شهر را دچار مشکلات اساسی خواهند کرد.  سپس شهرداری برای بازگشایی معابر و رفع تصرف با هزینه‌های هنگفت روبرو خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: اعضای شورا در این جلسه ابراز همدردی نموده و رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی برخی مامورین را نادرست دانستند.

وی اشاره کرد: هر چند همه اعضا شورا نسبت به این موضوع گله‌مند هستند اما باید توجه داشت که رفع تصرف یکی از وظایف قانونی شهرداری و مسکن و شهرسازی است، هیچ کس رفتار غیر انسانی همراه با خشونت مامورین را تایید نمی کند ولی بنظر می‌رسد بجای رفتارهای احساسی عده‌ای می‌بایست از طریق منابع موثق و شاهدان عینی موضوع را بررسی کرده و در صورت محرز بودن تخلف، قطعا مرتکبان شایسته مجازات خواهند بود.

 عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: شهرداری موظف است جلوی ساخت و ساز غیر قانونی و غیر فنی متصرفان اراضی را بگیرد، ضمن اینکه در این مورد دو شاکی خصوصی نیز وجود داشته که شکایت خود را در سامانه ۱۳۷ شهرداری به ثبت رسانده‌اند.این اتفاق و برخی حاشیه‌ها نشان داد که می‌بایست برای چنین اتفاقاتی دستورالعمل مشخص و شیوه نامه‌ای حقوقی تنظیم شود تا در آینده اشتباهی اینچنینی رخ ندهد که مقرر شد کمیسیون حقوقی شورا در اسرع وقت این شیوه نامه را تنظیم و برای  تصویب به صحن شورا ارائه کند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس هرمزگان تخریب خانه زن بندرعباسی فیصل دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم

 به نقل از شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی