Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست ماهانه با مدیران زندان‌های سراسر کشور با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: ادعای بسیجی بودن آسان است اما در عمل بسیجی بودن ساده نیست چرا که باید حرف و عمل یکی باشد.

به گزارش ایسنا، حاج محمدی در این جلسه که با موضوع بررسی آخرین اقدامات و وضعیت اجرای شیوه نامه های مقابله با ویروس کرونا در زندان های کشور برگزار می شد رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: بسیجی به فرموده رهبر معظم انقلاب، آماده بکارترین فرد، دارای ایمان عاشقانه و عمیق، ایمانی توام با عواطف، اهل تلاش و جهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان ها در ادامه با اشاره به وضعیت خطرناک ویروس کرونا در کشور و جهان گفت: زندانیان نزد ما امانت هستند و به عنوان عائله و عضوی از خانواده نظام محسوب می شوند از این رو همه زندانیان دارای حقوقی هستند که از مهمترین آن ها حفظ سلامت جسمانی ایشان است.

حاج محمدی تاکید کرد: تمامی مدیران باید شیوه نامه های ابلاغی را با دقت تمام اجرا نمایند و همانگونه که در ماه های گذشته کارنامه قابل قبولی در این زمینه به دست آورده ایم در ادامه راه نیز با اجرای دقیق دستورالعمل ها از سلامت کارکنان و زندانیان مراقبت بعمل آید.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اعلام اینکه نباید هیچ بحرانی در زندان وجود داشته باشد خطاب به مدیران گفت: هر چه می توانید مسئولان استانی را نسبت به مسئله زندان و زندانیان و خانواده های آنان حساس کنید تا نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط بیماری یک زندانی باید خواب از چشم مدیر ما بگیرد چرا که غفلت از جان انسان علاوه بر دین شرعی گاه موجب اتفاقات ناگوار می شود.

حاج محمدی در ادامه بیان داشت: هرچند در زندان ها مراقبت و حفظ سلامت و امنیت زندانیان یک اصل است ولی مجدداٌ تاکید می کنم اگر حادثه ای به علت قصور مسئولین زندان برای زندانی رخ بدهد ولو در حد و تعداد قلیل، به آن استان اخطار داده خواهد شد.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر اینکه سرکشی مرتب از زندان ها جزء وظایف اصلی مدیران است گفت: هیچ گونه سهل انگاری و کم کاری در فرآیند زندانبانی از سوی هیچ مدیر و کارمندی پذیرفته نیست.

حاج محمدی در ادامه با بیان اینکه نکات مورد تاکید در این جلسات تشریفاتی نیست گفت: عملکرد همه استان ها رصد و بر مبنای اقدامات انجام شده ارزیابی می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای عبور از این شرایط و تداوم حفظ وضعیت امن زندان ها از گروه های جهادی مردمی، نیروهای مسلح و دانشگاه های علوم پزشکی کمک گرفته شود.

رئیس سازمان زندان ها در پایان با تاکید مجدد بر حضور میدانی مدیران در زندان ها گفت: طوری عمل کنید که خانواده زندانی و مردم نگران سلامت زندانیان نباشند.

پس از سخنان رئیس سازمان زندان ها، سرپرست اداره کل بهداشت و درمان گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه نمود.

دکتر ابراهیمی گفت: هرچند تا این لحظه عملکرد کامل و قابل قبولی داشتیم اما یک لحظه غفلت و سهل انگاری می تواند تمام عملکردها و مراقبت های ما را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: با زحمات شبانه روزی کادر درمان در زندان ها و همکاری سایر کارکنان، خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد فوت بر اثر کرونا در زندان ها نداشته ایم.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران استان ها؛ گزارشی از عملکرد استان خود در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در زندان ها و مشکلات و موانع موجود در زمینه ادامه اجرای شیوه نامه ها ارائه نمودند.

نشست ماهانه رئیس سازمان زندان ها با مدیران از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت سراسری برگزار گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها رئیس سازمان زندان ها ویروس کرونا زندان ها حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند