Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 بعد از آن که  یک قاضی فدرال شکایت ستاد ترامپ برای ممانعت از تایید نتایج انتخابات در پنسیلوانیا را رد کرد، «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا گفت این حکم به راهبرد آن‌ها برای بردن سریع این پرونده به دیوان عالی کمک می‌کند.

به گزارش نشریه «نیوزویک»، جولیانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرچه ما کاملاً با این نظر مخالفیم اما از قاضی منصوب اوباما به خاطر انجام سریع این تصمیم‌گیری قابل پیش‌بینی به جای اتلاف وقت متشکریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شواهد زیادی وجود دارد که در پنسیلوانیا دموکرات‌ها فرصت ما را برای ارائه ۵۰ شاهد و سایر مدارک، درباره این که مقامات انتخاباتی به وضوح قانون پنسلیوانیا را نادیده گرفتند و بررسی مستقل را انکار کردند، از بین بردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ اشاره کرد که گام بعدی آن‌ها دادخواهی در دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده خواهد بود. وی گفت: از این که شانس ارائه مدارکمان را در جلسه دادرسی نداشتیم، ناراحت هستیم و امیدواریم  دادگاه استیناف حوزه سوم مانند قاضی بران بدون وقت‌کشی تصمیم‌گیری کند. این پرونده دیگری است که به نظر می‌رسد به سرعت به سمت دیوان عالی آمریکا در حرکت است.

در حالی که متحدان هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا به تلاش‌های وی برای دست بردن در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیوسته‌اند، شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا با شکست مواجه شد.

یک قاضی فدرال بامداد یکشنبه (به وقت تهران) شکایت ستاد ترامپ که توسط رودی جولیانی، وکیل وی برای حذف میلیون‌ها رأی پستی در پنسیلوانیا ارائه شده بود، رد کرد.

بر این اساس، قاضی «متیو بران»، شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را مملو از «استدلال‌های حقوقی ناروا و مخدوش و همچنین اتهامات سوداگرانه» دانسته و با درخواست حذف آراء پستی در این ایالت مخالفت کرد.

در بیانیه قاضی بران آمده است: «استدلال‌های حقوقی مخدوش و ناروا و همچنین اتهامات سوداگرانه بدون مدرک به این دادگاه ارائه شده است. در آمریکا، این [نوع شکایت] نمی‌تواند حتی یک رأی‌دهنده را [از حق رأی] محروم کند، چه برسد به اینکه تمام رأی‌دهندگان ششمین ایالت پرجمعیت کشور».

پیش از این، قاضی دیوان عالی ایالت آریزونا نیز آخرین پرونده مربوط به شکایات انتخاباتی در این ایالت را نیز رد و اعلام کرد رسیدگی به آن تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد نمی‌کرد. 

در ایالت جورجیا هم بعد از بازشماری آرا به درخواست ستاد ترامپ، پیروزی «جو بایدن» تایید شد؛ با این حال ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه درخواستی، بازشماری مجدد آرا در ایالت جورجیا را خواستار شده و تاکید کرده در بازشماری مجدد تطبیق امضا و بررسی سایر موارد انجام شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده و گفته تا کشاندن پرونده شکایات انتخاباتی به دیوان عالی آمریکا پیش خواهد رفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نتایج انتخابات ستاد انتخاباتی دیوان عالی آمریکا ستاد انتخاباتی ترامپ دیوان عالی آمریکا ایالت پنسیلوانیا ستاد انتخاباتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا شکایت ستاد دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت