Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۵۱ درصد تعهدات ارزی واحدهای صادرکننده این استان محقق شده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش اخذ شده از بانک مرکزی، تاکنون حدود ۲۵۵ میلیون یورو معادل ۵۱ درصد تعهدات ارزی واحدهای صادرکننده این استان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آخرین لیست اعلامی بانک مرکزی، تعداد کل واحدهای صادرکننده مشمول ایفای تعهدات ارزی در استان زنجان ۱۴۵ واحد به ارزش صادرات ۴۹۹ میلیون یورو است که تاکنون از این تعداد ۶۲ واحد صادراتی استان بالای ۷۰ درصد تعهدات ارزی خود به ارزش ۲۱۰ میلیون یورو را ایفا کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: تعهدات ارزی باقی‌مانده این استان به طور عمده شامل ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت است که حدود ۴۰ درصد تعهدات ارزی استان بوده و رفع این تعهدات از طریق سازمان توسعه تجارت ایران در دست پیگیری است.

فغفوری با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صادرکننده استان در خصوص ایفای تعهدات ارزی، تصریح کرد: عمده مسائل ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت است، به طوری که هم‌اکنون ۳۶ واحد صادرکننده استان با ۲۰۰ میلیون یورو تعهد ارزی (۴۰ درصد کل تعهدات ارزی استان) از محل ورود موقت خاک روی اقدام به صادرات شمش سرب و روی کرده‌اند که با وجود تبیین نحوه رفع تعهدات ارزی طبق بخشنامه‌های ابلاغ ‌شده و متقاعدسازی واحدها در جلسات کمیته اقدام ارزی و اعلام آمادگی آن‌ها، متاسفانه امکان رفع تعهد از طریق سامانه‌های بانک مرکزی امکان‌پذیر نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: از دیگر مشکلات ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات در استان زنجان می‌توان به صادر نکردن ضمانت‌نامه بانکی برای صادرکنندگان، صادرات نمونه کالا جهت تست به کشورهای مقصد و صادرات ریالی به کشورهای عراق و افغانستان اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲ واحد صادرکننده که قبلا به عنوان متعهدان ارزی صفر درصد معرفی شده بودند، همه یا قسمتی از تعهدات خود را ایفا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان بازگشت ارز حاصل از صادرات واحدهای صادرکننده درصد تعهدات ارزی ایفای تعهدات میلیون یورو استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات کارگران گفت: یکی از اصلی‌ترین این موضوعات عدم رعایت طبقه‌مندی مشاغل در برخی واحدهای تولیدی است که در این زمینه بنده پیگیر رفع این مشکل هستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،  دیدار صمیمی تشکل‌های کارگری استان با استاندار زنجان و مسئولان حوزه اقتصادی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه والای کارگران در کشور گفت: کارگران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی در کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه درد کارگران را درد خود می‌دانم گفت: طبقه‌بندی مشاغل و موضوعاتی مانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان تأکید کرد: طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود چرا که معتقد هستیم نباید حق کارگران ضایع شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من بوده است.

به گزارش تسنیم ، در ابتدای مراسم جمعی از حضار به نمایندگی از جامعه کارگری دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری