Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:14:14 GMT

استاندار قزوین از نیروگاه شهید رجایی بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۳۶۵۰

استاندار قزوین از نیروگاه شهید رجایی بازدید کرد

به گزارش ایرنا، یکی از مشکلات اصلی این نیروگاه در حال حاضر به دلیل فرارسیدن فصل سرما و کمبود نیروی گاز، مصرف سوخت مازوت است که همین موضوع موجب افزایش آلاینده‌ها در سطح شهرستان و ایجاد نارضایتی میان شهروندان می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در این بازدید گفت: این نیروگاه نماد خودباوری و استقلال کشور بوده و جانمایی آن قبل از انقلاب صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرهور افزود: این نیروگاه شامل نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی با مجموع ظرفیت تولید ۲ هزار و ۴۲ مگاوات بوده و برای طرح توسعه آن نیز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: هفت هزار مگاوات شبکه سراسری نیروگاهی ایران در هنگام پیروزی انقلاب بوده که بعد از پایان سال گذشته این رقم به ۸۲ هزار مگاوات رسیده و رتبه ایران در جهان ۱۳ تا ۱۴ است.

این مسوول گفت: نیروگاه به دلیل نزدیکی به تهران و تثبیت ولتاژ تهران و شبکه سراسری از اهمیت سوق الجیشی برخوردار است و فعالیت مستمر و منظم آن همواره مورد نظر قرار دارد.

فرهور در خصوص سوخت نیروگاه، اضافه کرد: سوخت اول تمامی نیروگاه‌های حرارتی منصوبه کشور به جز آبی‌ها با گاز طبیعی است و سوخت اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی نیز ابتدا گاز و بعد مازوت و گازوییل تعیین می‌شود.

این مسوول گفت: در برخی مواقع لاجرم اختیاری در مصرف سوخت مازوت نداریم و با وجود اینکه برای ما هزینه‌های زیادی دارد، مجبور به مصرف آن هستیم.

وی اضافه کرد: سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر گازوییل در این نیروگاه مصرف می‌شود که از طریق خط لوله از مرکز پخش فراورده‌های نفتی استان به نیرگاه انتقال می‌یابد.

این مسوول با اشاره به آسیب‌های جدیی که با مصرف سوخت مازوت به نیرگاه وارد می‌شود، افزود:با مصرف این سوخت از یک و نیم تا ۲ برابر هزینه تعمیرات نیروگاه بالا می‌رود و آسیب زیادی به تجهیزات نیروگاه وارد می‌شود.

فرهور گفت:همچنین جرایمی به نیروگاه تعلق می‌گیرد و تبعات پاسخگویی به قوه قضاییه و اعمال جرایم زیست محیطی نیز برای نیروگاه به دنبال خواهد داشت.

استاندار قزوین در ادامه از بخش مدیریتی این مجموعه همراه با نیروگاه سیکل ترکیبی و بخار بازدید کرد.

نیروگاه شهید رجایی قزوین با برخورداری از ۷۰۰ نیروی کار، ۴.۷ درصد برق کشور را تامین می‌کند.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۵ آزاد راه قزوین-کرج در شهرستان آبیک قرار دارد و از سال ۱۳۷۱ آغاز به کار کرده است.  

برچسب‌ها انرژی برق استان قزوین هدایت الله جمالی پور شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق استان قزوین شركت توزيع نيروی برق انرژی برق استان قزوین شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین