Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:17:03 GMT

هفت خوان گردشگری یزد مسیری خوش برای معلولان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۳۷۰۹

هفت خوان گردشگری یزد مسیری خوش برای معلولان

ایسنا/یزد سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از طرح‌های اصلاح هندسی و مناسب سازی مسیر گردشگری معلولان و مناسب سازی معابر این مسیر با عنوان «هفت خوان گردشگری» خبر داد.

«محمد مرزبان» با اشاره به برگزاری جلسات بررسی پیشنهادهای مناسب سازی مسیر همافر تا مسجد جامع، اظهار کرد: لازم است در راستای رفع موانع و نابسامانی‌های موجود و فراهم کردن مسیرهای مناسب برای معلولان ضرورت‌ بازنگری، اصلاح و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و بهره‌مندی از تجارب ارزنده سایر شهرها، در جلسات مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط، بهترین الگوها و پیشنهادها برای مناسب سازی مسیرهای حرکتی معلولان و سایر عابرین پیاده و سهولت دسترسی و ترددهای عرضی و طولی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد، در این جلسات نیز تمام طول مسیر هفت خوان، از میدان همافر تا مسجد جامع مورد بررسی قرار گرفت و نظرات نهایی پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه گره‌هایی در میدان همافر وجود دارد که برای رفع آن نیاز به ایجاد تغییرات هندسی در میدان است، گفت: در بلوار شهید صدوقی، تقاطع خیابان شهید عابدی و خیابان شهید خلیل حسن بیگی و و میدان آزادی (باغ ملی) نیز تغییراتی به منظور مناسب سازی مسیر نیاز است که در صورت تصویب طرح، اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مناسب سازی مسیر در میدان آزادی، جانمایی خطوط عابر پیاده مدنظر بوده و اصلاح هندسی در این میدان انجام نمی‎شود، گفت: میدان شهید بهشتی نیز نیازی به اصلاح هندسی ندارد و تنها موضوع جانمایی خط کشی عابر پیاده در ابتدای خیابان فرخی و ابتدای خیابان دهم فروردین مدنظر است.

این مسئول با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادهای مشاور به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مناسب سازی تفاطع خیابان شهدا و خیابان امام همچنین تقاطع خیابان مهدی، خیابان امام و خیابان مسجد جامع نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد طرح مورد نظر ضمن اصلاح موارد تایید شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، مرزبان با اشاره به اینکه پیش از این جلسه بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان از مسیر انجام شده، تصریح کرد: تلاش ما فراهم کردن شرایطی مناسب برای طی مسیر توسط افراد معلول و سایر عابران پیاده بوده و این مهم به عنوان یک دستورکار ویژه مدنظر شهرداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگری یزد شهرداري يزد معلولان مناسب سازی مسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود