Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی: در دوران کرونا (از اسفند تا اردیبهشت) بالغ بر یک میلیون و ۸۱ هزار نفر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از بیمه بیکاری برخوردار شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شکوری مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری مصوب سال ۶۹ تاکید می‌کند: اگر اداره کار وضعیت اشتغال فردی را بررسی کرد و اشتغال وی محرز شد، بلافاصله به شعب تامین اجتماعی برای قطع بیکاری اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی نیز در بررسی‌های اعمال شده اعلام کند که فرد اشتغال به کار دارد، مراتب به وزارت کار برای قطع مقرری بیمه بیکاری اعلام می‌شود.

شکوری گفت: همچنین به موجب ماده ۱۵ مصوب سال ۶۹ بیمه شده نیز ۱۵ روز فرصت دارد تا در صورت اشتغال به کار، بلافاصله این مطلب اعلام تا زمینه برای قطع مقرری با همکاری بیمه شونده فراهم شود.

مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: آنچه مهم است، استفاده و بهره گیری از سیستم‌های مکانیزه است که سیستم اصناف، اتحادیه ها، بازرسی کارگاه ها، سیستم پرداخت سوابق حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی مشخص می‌کندچه فردی در کجا و کدام کارگاه مشغول فعالیت است.

او افزود: اگر بازرسی‌ها درست ثبت شده باشد سیستم‌ها به طور مکانیزه و خودکار کنترل‌ها را انجام می‌دهد بنابراین توسعه این سیستم‌ها و لینک با پایگاه‌های اطلاعاتی که می‌تواند کنترل‌ها را به صورت هوشمند داشته باشد، مراجعه به درب منازل یا تلفن را کلا حذف خواهد کرد.

شکوری گفت: در صورت مراجعه به درب منازل از طریق کارگزاری‌ها و بازرسی‌ها رعایت شان و حرمت فرد است که اگر قرار است تحقیق میدانی داشته باشیم، حق بررسی در سازمان تامین اجتماعی برای ما مهیاست، اما حق بررسی نباید به گونه‌ای باشد که فرد دچار خدشه روانی شود و آبرو و حیثیت خانواده زیر سوال برود.

او افزود: در دوران کرونا از اسفند تا اردیبهشت بالغ یک میلیون و ۸۱ هزار نفر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده و از بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

۹۰ هزار نفر در لیست پرداخت بیمه بیکاری قرار گرفته اند و سازمان برنامه و بودجه به زودی مقرری بیمه بیکاری را پرداخت خواهد کرد.

شخص بیکار شده ظرف یک تا سه ماه باید اعلام بیکاری کند و در صورت گذشت ۶ ماه فرصت دریافت بیمه بیکاری را از دست خواهد داد برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه بیکاری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در دیدار با ایرج نادری مدیرکل تأمین اجتماعی فارس و برخی از معاونین سازمان تأمین اجتماعی استان، ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های تأمین اجتماعی استان گفت: در دولت فعلی حل مشکل مردم، اولویت اول مسئولین است.

نماینده دولت در استان فارس گفت: فرصت خدمتی که خداوند در اختیار مسؤولین گذاشته به زودی سپری می‌شود اما اجر خدمت به مردم که بهترین و برترین عبادت است، همواره باقی می‌ماند.

استاندار فارس به شعار سال اشاره کرد و گفت: سال جاری به نام رونق تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که نیازمند است تعاونی‌ها و آحاد اقشار مردم در میدان تولید حاضر شوند و طبیعتاً گروه‌های بیشتری از عوائد آن منتفع گردند.

استاندار فارس خواستار تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مجموعه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی شد و افزود: تعدادی از این جلسات به تبیین نقش سازمان تأمین اجتماعی در تحقق شعار سال اختصاص یابد؛ همچنین حوزه درمان تأمین اجتماعی نیز باید به نقش خود در تحقق رونق تولید با توجه به وظایف و رسالت ذاتی خود عمل کند.

بازدید سرزده از شعب تأمین اجتماعی در دستور کار مدیران قرار گیرد

وی امکان ارتباط مستقیم مردم با مدیران را یکی از نکات قابل توجه در دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست دولت مردمی ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم است و طبیعتاً این سیاست باید در بدنه اجرایی دولت در استان‌ها نیز نمود داشته باشد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود دفاتر ارتباط با مردم را پیشانی سازمان‌ها دانست و بر حضور افراد خبره و آگاه در آن دفاتر تاکید کرد و افزود: بازدید سرزده از شعب سازمان در سطح استان و بررسی میزان و چگونگی ارائه خدمت به مردم به صورت میدانی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود کارگران ساختمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حوزه باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا به نسبت ساخت و سازهای موجود در استان و دریافت حق بیمه‌ها، کارگران ساختمانی بیشتری بیمه شوند.

کد خبر 6099812

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی