Web Analytics Made Easy - Statcounter

چنگیز جلیلوند، صدای ماندگار دوبله، بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش ایلنا، عباس یاری (دبیر تحریریه ماهنامه فیلم) از درگذشت چنگیز جلیلوند، چهره‌ی ماندگار دوبله خبر داد.

از دو روز گذشته و با وخامت حال، جلیلوند به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

چنگیز جلیلوند فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با به‌ جای گذاشتن یک کارنامه بی‌نظیر کاری، پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مدت بیست سال را در آمریکا به سر برد. اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده‌ است.

صدای او قابلیت گویندگی به جای شخصیت‌های نقش اول با صلابت و تأثیرگذار سینمایی را فراهم کرده‌است. جلیلوند در گویندگی‌هایش قابلیت تیپ‌سازی را دارد و می‌تواند صداهای مختلفی به وجود آورد. وی در میان دوبلورها به مرد حنجره طلایی معروف شد.

از وی در مقاله‌ای معتبر در سال ۱۳۵۷ به عنوان یک دوبلور نمونه جهانی نام برده شد. او به جای بازیگران مشهور خارجی و داخلی بسیاری گویندگی کرده‌است. وی با تیپ‌سازی خلاقانه‌ی خود گوینده‌ی اصلی نقش‌های مارلون براندو بود.

مشهورترین گویندگی‌هایش در فیلم‌های سینمایی خارجی به‌جای مارلون براندو، پل نیومن، برت لنکستر، ماکسی‌میلیان شل، ریچارد برتون، پیتر اوتول، یول براینر، کلینت ایستوود، دین مارتین، و… در فیلم‌های سینمایی ایرانی به‌جای محمدعلی فردین، بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی، ایرج قادری، سعید راد و… بوده‌است.

جلیلوند  ششم آبان ماه ۱۳۱۹ در شیراز متولد شده بود.

این دوبلور، مدیر دوبلاژ و هنرپیشهٔ ایرانی، مدتی بود که به دلیل ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ در بیمارستان بستری بود و آخرین خبرها از درگیری ۸۰ درصدی ریه اش به ویروس کرونا حکایت داشت.

جلیلوند فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا به سر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده‌ است.

جلیلوند در گویندگی‌هایش قابلیت تیپ سازی را داشت و می‌توانست صداهای مختلفی را به وجود آورد. او به جای بازیگران مشهور خارجی و داخلی بسیاری گویندگی کرده‌است. وی با تیپ سازی خلاقانهٔ خود گویندهٔ اصلی نقش‌های مارلون براندو بود.

بیشتر بخوانید: ۴۷۵ فوتی جدید کرونا در کشور/ شناسایی ۱۳۰۵۳ مبتلا نتایج یک مطالعه جدید؛ مبتلایان به کرونا تا ۶ ماه مصون هستند شما دعوتید به بخش کرونایی‌ها؛ تشریف می‌آورید؟ (فیلم) عضو شورای شهر: تهران فقط در ظاهر تعطیل است لینک کوتاه: asriran.com/003B02

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چنگیز جلیلوند چنگیز جلیلوند تیپ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، افزود: با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان از هر منطقه یک معلم ماندگار معرفی و از ان‌ها تجلیل می‌شود که مجموعا ۱۶ معلم ماندگار در هفته معلم از آنها تقدیر می‌شود.
وی با اشاره به تجلیل از ۴۰ معلم نمونه استان یزد نیز گفت: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان نواحی و مناطق استان برگزیده شده‌اند.
وی اظهار کرد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.
رحیمی نژاد ادامه داد: همچنین امسال برای انتخاب معلم نمونه از دانش اموزان، معلمان در سطح مدرسه نظرخواهی انجام شده است به نسبت جمعیت هر معلم در شهرستان و منطقه سهمیه اختصاص داده شده که از هر شهرستان، استانی و منطقه معلم نمونه انتخاب شده است.
۲۷۰ هزار دانش اموز در استان یزد تحصیل می‌کنند و ۱۶ هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت این تعداد دانش اموز را برعهده دارند.
از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت معلم نامگذاری شده است

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!