Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای به سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان

 

 

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای سلطانی فر؛ وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلام؛

همانطور که مستحضر هستید مسئله ازدواج جوانان که یکی از مهمترین مسائل کشور و مورد تاکید دائمی مقام معظم رهبری بوده و هست، این روزها، به دغدغه و نگرانی  خانواده‌ها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر جوانی در کشور تصمیم به ازدواج بگیرد باید از هفت‌خوانی بگذرد که عملا نیل به آن امری محال است. هفت خوانی که مشکلات اقتصادی و شغلی نمونه‌ای از آن ها است.

جناب آقای سلطانی فر

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی و حتی بیشتر از آن کارساز نیست و باید راه حل را در جایی دیگر یافت. ما در این نامه قصد بازگو ‌کردن مشکلات اقتصادی، تورم، رکود، بی ثباتی بازار، کمبود شغل، عدم اهمیت به رونق  تولید و حمایت از کالای داخلی ، افزایش روزانه قیمت‌ها و پرداختن به آنها را نداریم.

ما می‌خواهیم به قانونی اشاره کنیم که ۱۵ سال از تصویب آن گذشته، اما هنوز منتظر تهیه و اجرای آیین نامه‌ای ست که قرار بود به فاصله 3 ماه پس از تصویب ارائه شود.

قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ قانونی با 13 ماده و 4 تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفت آذرماه سال 1384 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ هفتم دی ماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.

در ماده 11 قانون مذکور چنین آمده: «آیین‌نامه اجرایی این قانون پس از تصویب اساسنامه صندوق توسط مجلس شورای اسلامی، ظرف مدت سه ماه توسط دولت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.» 

همچنین در ماده 12 این قانون به نظارت بر اجرای آن نیز چنین اشاره شده : « گزارش اجرای این قانون هر شش ماه یکبار توسط دولت تهیه و به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.»

هرچند که در زمان تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، وزارتی که هم اینک شما متصدی آن هستید وجود نداشته است. اما اکنون ارتباط بین این قانون و وزارت ورزش و جوانان کاملا مشهود بوده و لزوم پیگیری آن، توسط شما به عنوان وزیر جوانان احساس می‌شود. البته آن طورکه عیان است، وزارت ورزش و جوانان امروز بیشتر به وزارت ورزش بدل شده و عملا در موضوع جوانان برنامه  ویژه و راهگشایی در دست اقدام ندارد.

آقای وزیر!

چطور برای پرداخت دستمزد مربیان خارجی بودجه هست اما وقتی نوبت به حل مشکلات جوانان همین مملکت، به خصوص ازدواج آنان می‌رسد، حرف از کمبود بودجه به میان می‌آید؟

شگفتا که افتتاح مراکز مشاوره، سامانه مشاوره آنلاین و حواله دادن ازدواج جوانان به مجمع ملی خیرین را نشانه تسهیل گری برای ازدواج جوانان و در سطح اقدامی درخور وزارت جوانان می‌دانید.

آیا افتتاح مرکز مشاوره، با همه اهمیت و لزوم، جای تامین مسکن انبوه و ارزان، اشتغال و حقوق کافی را می‌گیرد؟!

لذا از شما خواستاریم پاسخ و اقدامی درخور و قاطع در برابر عدم اجرای قانون فوق داده و پیگیری‌های لازم جهت اجرای این قانون را مبذول فرمایید و در برداشتن حداقل یک گام در جهت تسهیل ازدواج جوانان سهیم باشید.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است رویه و سیاست گذاری‌های این وزارت خانه به همین منوال ادامه یابد، نام ان را به "وزارت ورزش برای جوانان"  تغییر دهید تا دست کم انتظاری برای حل مشکلات اساسی جوانان از سوی این مجموعه وجود نداشته باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:

الزهرا (سلام الله علیها)
مذاهب اسلامی
آل طه
فرهنگیان تهران
صنعت هواپیمایی
پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
فنی دکتر شریعتی
پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
تربیت مدرس
انقلاب اسلامی
مطهری واحد خواهران
روابط بین الملل
شهید شمسی پور
شاهد
آزاد اسلامی واحد تهران شمال
صدرا
علوم و فنون قرآن تهران
صداوسیما

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان وزیر ورزش ازدواج مجلس شورای اسلامی ازدواج جوانان ورزش و جوانان وزارت ورزش سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌هایی که احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت قراردادی را با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه وب منعقد کردکه این قرارداد به مدت سه سال اعتبار داشت؛ اما مصطفی آجورلو پس از استعفای احمد مددی این قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

این ماجرا به کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه‌ای میان طرفین برگزار شد، جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال در آن حضور پیدا کرد، اما نماینده‌های وب در این جلسه حضور پیدا نکرد. آن‌ها با ارسال نمابری اعلام کردند مدیرعامل شرکت‌های‌وب در مسافرت خارج از کشور هستند و قادر به شرکت در جلسه نیستند.

کمیته حَکَمیت وزارت ورزش جلسه دیگری برای روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۰ صبح تعیین وقت کرد که این بار هر دو طرف شرکت کردند؛ جلسه‌ای که بیش از دو ساعت طول کشید.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد که ۴۸ ساعت بعد، یعنی امروز دوشنبه گواهی حکم مبنی بر تایید نظر شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در خصوص بر عدم ایفای تعهدات قراردادی توسط شرکت داده گستر عصر نوین که مجوز فسخ یک‌طرفه است، به نشانی باشگاه ابلاغ شد.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که متاسفانه منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد. چهل و هشت ساعت بعد حکمی را صادر کرد که این حکم حکایت از این داشت که باشگاه استقلال مجوز به فسخ یکطرفه بوده است.

سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال که در آن روز‌ها معاون فرهنگی باشگاه استقلال بود نقش پرررنگی در فسخ این ماجرا داشت و اثبات کرد که حامی مالی استقلال به تعهدات خود طبق مفاد قرارداد عمل نکرده است و آبی‌پوشان حق داشتند ضمانتنامه تعهد پرداخت ۸۰ میلیارد ریالی را که این شرکت در اختیار باشگاه قرار داده بود تا درصورت عدم انجام تعهدات، توسط باشگاه به بانک ارایه شود وصول کند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمانی که سمیعی از استقلال جدا می‌شود و پس از مدتی که دوباره در نقش هیات مدیره به جمع این تیم باز می‌گردد سراغ ضمانت‌نامه مالی را از معاونت مالی وقت استقلال می‌گیرد. این ماجرا به هیات مدیره باشگاه استقلال کشیده و مشخص می‌شود این ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی بدون مجوز هیات مدیره به حامی مالی وقت استقلال بازگردانده شده است، مدیران ارشد استقلال از این موضوع انتقاد کردند و اعتقاد داشتند نباید چنین کاری از سوی معاون مالی سابق استقلال صورت می‌گرفت!

اتفاق عجیب اینکه چند هفته پیش حامی مالی پیشین استقلال که در حال حاضر مالک باشگاه هوادار است چک ۵۰ میلیارد ریالی آبی‌ها را که بابت صدور رضایت محمدرضا خالدآبادی در اختیارشان گذاشته بود را برگشت می‌زند و حساب استقلال مسدود می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها