Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مهدی نقی امرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (یکشنبه) گفت: دولت ملزم است که در طول چند روز آینده نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان عملیات پیروزی (فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ) را همراه با مشخص کردن عاملانی که با آمریکایی ها در این جنایت دست داشته اند، ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به دولت برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات مربوط به حملات به مقرهای سازمان الحشد الشعبی و ترور فرماندهان عملیات پیروزی به پارلمان فشار خواهد آورد.
امرلی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: در صورت رسیدن گزارش، پارلمان یک سری توصیه ها را اتخاذ خواهد کرد.
وی افزود: پارلمان از نزدیک روند را با دولت برای ارسال نتایج تحقیقات دنبال می کند.
«ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق نیز در گفت وگو با این پایگاه خبری تصریح کرد: هیئت رئیسه  به اعضای پارلمان وعده داد که میزبان نخست وزیر و تعدادی از وزیران در طول دو هفته آینده باشد.
وی افزود: پارلمان در این جلسه روی چند موضوع مهم از جمله جدول خروج نیروهای آمریکایی از عراق تمرکز خواهد کرد.
نیروهای اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.
آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده اند.
پارلمان عراق در پی جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد و از بیش از دو هفته پیش نیز پیگیر ارسال نتایج تحقیقات کمیته دولت درباره این پرونده شده است.
محافل سیاسی و پارلمانی عراق نیز بویژه در طول یک ماهه اخیر بارها بر لزوم اجرای مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از سوی دولت عراق تاکید کرده و گفته اند که حاکمیت کامل عراق با خروج آخرین نظامی آمریکایی از کشورشان محقق خواهد شد زیرا آمریکا ضمن حضور نظامی در عراق، از حریم هوایی و حاکمیت این کشور بنا برخواست خود بهره برداری می کند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی بغداد ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی بغداد اخبار کنکور نتایج تحقیقات پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی «پیو» نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد 53 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند درباره اینکه نتانیاهو کار درستی را در مسائل دنیا انجام دهد هیچ اعتمادی به او ندارند و یا اعتمادشان ناچیز است. 

از میان هر 10 نفر تنها سه نفر گفته‌اند که دست‌کم مقداری اعتماد به نتانیاهو در این خصوص دارند. 

این نظرسنجی از روزهای 1 تا 7 آوریل در میان 36 هزار فرد بزرگسال آمریکایی انجام شد. میزان آمریکایی‌هایی که گفته‌اند هیچ اعتمادی به نتانیاهو ندارند نسبت به سال 2023 نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشافشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهونویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد کرد

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا