Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از 195 هزار نفر رسید، رقمی که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌رود.  
به گزارش آریا،شبکه خبری سی بی اس نیوز گزارش داد، تعداد بیمارانی که روز جمعه در بیمارستان های آمریکا بستری شدند، به 82 هزار نفر رسید و از روز یکشنبه هفته گذشته هر روز یک هزار و 300 نفر در این کشور براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سراسر آمریکا، شهرها، بخش ها و ایالت های بیشتری تعطیل شده اند، محدودیت هایی برای رستوران ها و سالن های ورزشی اعمال شده و به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، مقررات منع رفت و آمد وضع شده است.
در ایالت اورگان شمار روزانه موارد ابتلا به کرونا و افرادی که بستری شده و فوت کرده اند، بی سابقه است.
در ایالت داکوتای شمالی نیز که از ایالت هایی است که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را داراست، 60 پرستار نیروی هوایی برای کمک به کادر درمان به منطقه اعزام شده اند.
در حالی که بیمارستان ها مملو از بیماران مبتلا به کووید – 19 است، مقام های ایالت نیوجرسی از ساکنان این ایالت خواستند به مدت 10 روز در خانه بمانند و به جز در موارد اضطراری، از خانه خارج نشوند.
در ایالت فیلادلفیا نیز رستورانها به سرو غذا در فضای باز آنهم نه بیش از چهار نفر در هر میز محدود شده است. همچنین موزه ها، کتابخانه ها و سالن های ورزشی این ایالت تعطیل است و شرکت های ورزش های گروهی ممنوع اعلام شده است.
در ایالت کالیفرنیا ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 10 شب تا 5 صبح اعمال شده است.
این در حالی است که وعده ساخت واکسن به واقعیت نزدیکتر شده است. شرکت فایزر خواستار صدور مجوز فوق العاده واکسن کرده که این بدان معناست که متخصصان بخش مراقبت های ویژه می توانند از ماه دسامبر (نیمه دوم آذر ماه) واکسینه شوند. همچنین این امیدواری وجود دارد که 50 میلیون دُز واکسن تا پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرد.
سی بی اس نیوز گزارش داد که تلاش های گسترده ای در جریان است تا امکان بررسی علمی این واکسن مهیا شود، امری که برای اطمینان از ایمن بودن آن الزامی است.
در این میانه، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 12 میلیون نفر فراتر رفته است.
مرکز مهندسی و علوم سیستم های این دانشگاه در تازه ترین گزارش خود در روز یکشنبه تصریح کرد که موارد ابتلا به کرونا و شمار مرگ و میر ناشی از آن به ترتیب 12 میلیون و 79 هزار و 296 مورد و 255 هزار و 804 مورد است.
پرشمارترین موارد ابتلا به ایالت تگزاس با یک میلیون و 117 هزار و 583 مورد اختصاص دارد و پس از آن ایالت کالیفرنیا با یک میلیون و 98 هزار و 61 مورد و ایالت فلوریدا با 923 هزار و 418 مورد در رده های بعدی قرار دارند.
تاکنون، کووید–19 بیشترین تاثیر را در ایالات متحده داشته و آمریکا با بالاترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری، بیش از 20 درصد از موارد ابتلای جهانی را شامل شده است.
همچنین با نزدیک شدن مراسم روز شکرگزاری در آمریکا، مقام های بهداشتی این کشور دستورالعمل های ویژه ای را برای مصونیت مردم صادر کرده اند.
با توجه به خطرات بالای شیوع ویروس از طریق برگزاری مهمانی ها و مسافرت، امن ترین راه برای گرامیداشت این روز ماندن در خانه عنوان شده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هشدار داد که تجمعات خانوادگی و دوستانه می تواند احتمال گسترش کووید–19 یا آنفلوانزا را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد