Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، نیروهای گارد ملی تگزاس به ال پاسو (از شهرهای غربی آمریکا در مرز مکزیک) در ایالت تگزاس اعزام شده‌اند تا در کار انتقال اجساد در نتیجه رشد فزاینده مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ همکاری کنند.  

بخش مدیریت اضطراری تگزاس در بیانیه‌ای گفت که "پس از اتمام ارزیابی وضعیت این هفته در شهر ال پاسو در این ایالت، تیمی متشکل از ۳۶ نفر از نیروهای گارد ملی تگزاس برای پشتیبانی انتقال اجساد بسیج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دی مارگو(Dee Margo) شهردار این شهر روز جمعه در توییتی نوشت: "افزایش سریع نرخ ابتلا به کووید-۱۹ و بستری در بیمارستان، سبب بالا گرفتن تعداد جانباختگان شده است. اکنون ارتش تگزاس پرسنل مهمی برای مدیریت نرخ مرگ و میر در شهر فراهم می‌کند.  

وی افزود: بدین منظور ظرفیت بیشتری برای کار انتقال و دفن اجساد در نظر گرفته شده است.  

گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در ال پاسو به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. در اوایل ماه جاری مقامات این شهر از اختصاص ۱۰ تریلر برای نگهداری موقت اجساد خبر داده بودند. علاوه بر این به دلیل رشد نرخ مرگ و میر ناشی از گسترش ویروس کرونا، مقامات شهری برای متصدی سردخانه آگهی منتشر کردند.  

مقامات ال پاسو برای انتقال اجساد جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ ساعتی ۲ دلار به زندانیان پرداخت می‌کرد. کار در زندان غیرمعمول نیست، اما فیلم‌هایی از زندانیانی که لباس‌های راه راه بر تن دارند و اجساد بسته‌بندی شده را به کامیون‌های یخچال دار می‌برند، نگرانی‌هایی در مورد امکان ابتلای این زندانیان ایجاد کرد.  

ال پاسو تنها شهر آمریکا نیست که از زمان گسترش ویروس کرونا شاهد افزایش نرخ ابتلا بوده است. براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، تنها در روز جمعه ۱۹۵ هزار مبتلای جدید شناسایی شدند که این آمار نهمین رکورد ثبت شده شمار مبتلایان در یک روز است. آمار همچنین نشان می‌دهد که از روز یکشنبه هفته گذشته روزانه یک هزار و ۳۰۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و رقم بستری شدن از روز جمعه از مرز ۸۲ هزار نفر در روز گذشته است.  

مقامات بهداشتی ال پاسو هم دیروز شنبه از ابتلای یک هزار و ۷۴ مورد جدید و هشت مورد مرگ خبر دادند که بدین ترتیب در مجموع ۸۰ هزار و ۲۹۱ نفر مبتلا و ۸۵۳ مورد مرگ گزارش شده است.  

گزارش‌های رسیده در اوایل هفته جاری نشان می‌دهد که بخش‌های مراقبت‌های ویژه سراسر ال پاسو مملو از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است، به گونه‌ای که مبتلایان جدید برای درمان با آمبولانس‌های هوایی به شهرهای دیگر برده می‌شوند.  

براساس آخرین آمار منتشر شده از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹ ال پاسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901294

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت