Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:13:48 GMT

سپاه از طرح‌های نخبگان بسیجی حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۵۱۳۱

سپاه از طرح‌های نخبگان بسیجی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز جشنواره جهادگران علم و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای نخبگان علمی بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مهران مرادی در آیین افتتاح جشنواره با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج از زمانی که شکل گرفت کارکرد‌های زیادی داشته و پس از دفاع مقدس در دوران سازندگی، علم و فناوری و امروزه در مقابله با ویروس کرونا و کمک‌های مومنانه کارنامه‌ی زرینی بر جای گذاشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: علم و فناوری یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و مقدم بر رشد نظامی است و نخبگان جوان کشور سرمایه‌های عظیمی برای ملت ایران هستند.

سپاه از طرح‌های نخبگان حمایت می‌کند

مرادی خاطر نشان کرد: ماحصل دوازدهمین مرحله از جشنواره علم و فناوری سازماندهی بانک اطلاعاتی متشکل از ۵ هزار نخبه بسیجی بوده است که از این تعداد ۶۰ طرح وصول شد و ما به طور کامل این طرح‌ها را تقویت و حمایت می‌کنیم.

وی مولفه‌های مهم در رشد علمی را برشمرد و گفت: توفیقات الهی و یاری خواستن از خداوند مولفه‌ اصلی برای پیروزی در سخت‌ترین شرایط است همانگونه که از زمان دفاع مقدس تا به امروز که دانشمندان ما در زمینه‌ی هسته‌ای فعالیت می‌کنند با نیروی کم ولی ایمان و اراده قوی بر دشمن پیروز شدند.

مرادی ادامه داد: از دیگر مولفه‌ها حاکم بودن روح و مدیریت جهادی است که افراد با این روحیه خستگی‌ناپذیری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و باعث تبدیل تحریم‌ها به فرصت شدند و مولفه‌ دیگر احیای روحیه‌ی خودباوری برای تثبیت انقلاب اسلامی است.

وی در آخر از مسؤولان خواست به جوانان نخبه اعتماد کنند و یادآور شد: همانگونه که دفاع مقدس با فرماندهی جوانان در میدان به پیروزی رسید امروزه نیز باید از این جوانان حمایت شود تا در پیچ و خم بروکراسی اداری قرار نگیرند و انگیزه خود را از دست ندهند.

در این برنامه محمدجواد تجویدی گفت: سازمان بسیج علم و فناوری در ۱۰ شهریور سال ۷۸ در راستای پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب با هدف ایجاد یک حرکت امیدبخش برای شناسایی نسل جوان و تامین نیازها و اولویت‌های چرخه نهضت فناوری تاسیس شد و به تبع آن هم سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان آغاز به کار نموده که امروز قریب بر ۵ هزار بسیجی استان در قالب ۶۳۰ هسته علمی، ۲۰ هسته مخترعین، ۱۱۵ تشکل دانشی در سطح پایگاه‌های مقاومت، ۱۷پایگاه علمی، ۳مرکز رشد و خلاقیت، ۱ پژوهشکده مطالعات بسیج و ۱ خبرگزاری علم و فناوری و خانه نخبگان بسیج ساماندهی شد.

رئیس مرکز علمی و پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) خاطرنشان کرد: یکی از رویداد‌های علمی که هر ساله اتفاق می‌افتد برگزاری جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری است که امسال شاهد برگزاری دوازدهمین مرحله آن با هدف توسعه تحقیق و الگوسازی در جامعه، کمک به جاری سازی طرح‌های ارائه شده و تجلیل از جهادگران بسیجی در عرصه علم و فناوری می‌باشد.

تجویدی روند برگزاری جشنواره را شرح داد و افزود: این جشنواره  به صورت مجازی و با همکاری دانشگاه‌ آزاد و پارک علم و فناوری و دانشگاه شهرکرد در ۴ بخش ویژه برگزار شد که پس از آن در خانه نخبگان هیئت داوران و کارگروه‌های تخصصی بررسی و ارزیابی تشکیل شد و اختراعات ثبت و بررسی شد که حاصل آن در دو بخش قابل ارزیابی است.

25 طرح برای جشنواره نخبگان بسیج ارسال شد

مهدی جهانگیری در این برنامه گفت: دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از ابتدای مهرماه این جشنواره طراحی پوستر و تصمیمات آغاز شد و برگزارکنندگان مشخص شدند و از ابتدا تا ۲۵ آبان ماه برای دبیرخانه جشنواره بیش از ۴۵ ایده و طرح واصل شد و وجود یک نمونه از طرح ارائه شد که در نهایت ۲۵ طرح پذیرفته نهایی شد و در سه کارگروه تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس خانه نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای داوری آثار پنج معیار نوآوری، توانایی تولید انبوه، ایجاد اشتغال، ثبت مالکیت حقوقی و درجه تاثیرگذاری در جامعه مد نظر داوران بود و با توجه به میانگین امتیازات نمره نهایی داده شد.

جهانگیری اذعان داشت: بیشترین طرح‌ها در زمینه برق، کامپیوتر و کشاورزی بودند و مراکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری در داوری نهایی بیشترین مشارکت در جشنواره را داشتند و در نهایت ۱۰ اختراع به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

تلاش می‌کنیم با حمایت از نخبگان وابستگی به نفت را کم کنیم

اسماعیل پیرعلی در این نشست گفت: در تلاش هستیم در این جشنواره‌ها به سمت فرهنگ سازی برویم و در همه‌ی زمینه‌های اجتماعی تقویت شویم و مطالبات جامعه و مقام معظم رهبری مرتفع شوند و هزینه‌هایی که از نفت تامین می‌شود به سمت فناوری‌های نوین سوق داده شود و خروجی این برنامه‌ها افزایش ثروت و شغل را به دنبال داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه‌های فکری و جلوگیری از فرار نخبگان در مناطق کمتر توسعه یافته و خروج آن‌ها از استان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در مراکز رشد می‌تواند کمک بزرگی برای جامعه نخبگی استان باشد و لازمه‌ی این کار فرهنگ سازی در مدارس و دانشگاه‌ها است.

تجاری‌سازی ایده‌ها و پایان‌نامه‌ها در دستور پارک علم و فناوری قرار دارد

پیرعلی با اشاره به اینکه امروزه واردات و صادرات به سمت مغزافزاری در حرکت است اظهار کرد: هم‌افزایی بیشتری نیاز است تا با برنامه ریزی به افراد کمک کنیم ایده‌ها و طرح‌هایشان در سطح پژوهش و پایان نامه متوقف نشود و به سمت تجاری سازی حرکت کند.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری سپاه علم دفاع مقدس پارک علم و فناوری علم و فناوری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان