Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمال حیدری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان که بصورت مجازی برگزار شد، افزود: استان اصفهان درباره فعالیت حافظان سلامت محله ها زودتر از سایر استان ها اقدام کرد و این طرح ابتکاری از اواسط مهر در این خطه کلید خورد و اکنون در قالب طرح ملی شهید سردار سلیمانی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به گذشت حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام افراد دارای علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است تا جلوی از دست رفتن فرصت طلایی در رسیدگی و درمان این افراد گرفته شود و آمار بستری و میزان مرگ و میر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه در این طرح تیم های محله محور با مراجعه در منازل به اطلاع رسانی و شناسایی این قبیل افراد می پردازند، خاطرنشان کرد: آنها دارای پوشش مخصوص و کارت شناسایی با نشان دانشگاه علوم پزشکی و سپاه هستند و بر اساس هفت گام به آموزش و غربالگری مردم می پردازند.

وی با اشاره به اینکه این تیمها به دستگاههای اندازه گیری اکسیژن خون مجهز هستند، اضافه کرد: این طرح توسط حدود یکهزار و ۲۰۰ پایگاه در سراسر استان اجرا می شود که در هر ایستگاه متناسب با گستردگی جمعیت، چندین تیم تشکیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تیمهای این طرح در محلههای با تراکم جمعیت بیشتر، محروم و در حاشیهها شهرها، بیشتر خواهد بود، گفت: اجرای محدودیتهای جدید در ۲ هفته نخست آذر امسال فرصت خوبی برای اجرای طرح حافظان سلامت محلههاست.

حیدری اضافه کرد: برخی از تیمها در زمان حاضر در حال آموزش هستند و در برخی شهرستان ها فعالیت آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه هایی تاکنون نتایج خوبی به‌همراه داشته است، خاطرنشان کرد: بعنوان مثال در طرح سراسری اندازه گیری فشار خون که سال گذشته اجرا شد در استان اصفهان حدود ۱۲۰ هزار نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند که از بیماری خود اطلاع نداشتند.

حیدری ادامه داد: همچنین امسال با غربالگری تلفنی که برای حدود ۷۵۰ هزار نفر از افراد در گروه‌های پر خطر در استان اصفهان درباره کرونا صورت گرفت حدود ۲۷ هزار مبتلا به این ویروس که از بیماری خود اطلاع نداشتند، شناسایی شدند.

وی مهمترین زمینه شیوع ویروس کرونا در این روزها را دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خواند و تصریح کرد: قرنطینه خانگی بسیار مهم است و اگر مردم به خوبی محدودیت ها را رعایت نکنند به نتیجه قابل قبولی نمی رسیم.

بهترین فاصله‌گذاری اجتماعی در مبارکه و نطنز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین در این نشست به برخی آمار درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان و نظارت بر آنها اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت کار، بیشترین میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان‌های مبارکه و نطنز بوده است.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها دارای وضعیت خوبی در این زمینه نیستند به نام آنها اشاره نکرد و افزود: آمار مربوط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هر هفته با توجه به بازرسی‌هایی که صورت می گیرد تغییر می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا کنون حدود ۷۶ هزار بازدید از واحدهای صنعتی و صنفی صورت گرفته است، اضافه کرد: از بین آنها ۹ هزار واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۳۰ واحد پلمب شدند.

وی تعداد بازدید از واحدهای صنفی مواد غذایی در استان در این مدت را ۲۶۴ هزار مورد اعلام کرد و گفت: از بین آنها هفت هزار و ۶۰۰ واحد به مراجع قضایی ارجاع و سه هزار و ۲۶۷ واحد پلمب شدند.

حیدری به ۹۱ هزار بازدید از اماکن عمومی از ابتدای شیوع کرونا در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: از بین آنها ۲ هزار و ۳۲۵ واحد پلمب و یکهزار و ۲۳۶ واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی میزان استفاده از ماسک در اداره‌ها را ۹۰ درصد و در واحدهای صنفی را ۸۶ درصد اعلام و تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یعنی ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و مواد ضد عفونی کننده در استان ۸۷ است اما باید توجه کرد که این آمار بر اساس چک لیست‌های تهیه شده ارایه می‌شود و میزان واقعی رعایت آنها کمتر از این رقم است.

مرگ ۱۰ مادر باردار در استان اصفهان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون حدود یکهزار و ۲۰۰ مادر باردار به کرونا مبتلا شدند که ۱۰ نفر از آنها جان باختند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۵ کودک دارای علائم کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان بستری هستند، اضافه کرد: از بین آنها پنج نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار نفر دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا کنون بیش از ۸۵۴ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از بین آنها ۴۴ هزار نفر فوت کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان ویروس کرونا بین آنها هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)