Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرآنلاین: دکتر کاظم غریب آبادی سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرآنلاین در مورد بررسی گزینه های حمله به تاسیسات هسته ای از سوی ترامپ؟ گفت:
این مباحث، بیشتر عملیات روانی است. ایران از درگیری استقبال نمی کند و آغازگر هیچ درگیری نیز نخواهد بود، اما به خوبی می داند چگونه از خود و منافعش دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا می داند که در صورت ارتکاب هرگونه اقدام اشتباهی در این زمینه، واکنش ایران بسیار قاطعانه خواهد بود، ضمن این که دیگر لازم نیست کسی نگران ایمنی بازرسان و تداوم بازرسی ها شود! اینکه آژانس میزان ذخایر اورانیوم ایران را اعلام کند و برخی ها سر و صدا راه بیندازند که دوازده برابر میزان مقرر در برجام شده و به اصطلاح خودشان ابراز نگرانی اشاعه ای کنند، موضعی نخ نماست.

اگر آمریکا نگران این اقدامات ایران بود، چرا از برجام خارج شد؟! نمی توانید هم از یک توافق خارج شوید و انواع اقدامات غیرقانونی و ظالمانه را هم انجام دهید و همزمان، از ایران انتظار داشته باشید که به اجرای تعهدات خود ادامه دهد.

ایران قبل از برجام سه برابر میزان فعلی و حدود ۳۶ برابر میزان مقرر در برجام اورانیوم غنی شده داشت، ولی هیچگاه از فعالیت های صلح آمیز منحرف نشد. واقعا مضحک است کشوری مثل آمریکا که خود هزاران کلاهک هسته ای دارد، سلاح های هسته ای را اشاعه داده، آن را علیه مردم بی گناه ژاپن بکار برده، و از حامیان ویژه رژیم صهیونیستی است که عضو معاعده عدم اشاعه نیست و انواع سلاح های کشتارجمعی را توسعه داده است، در مورد ایران که کاملا به تعهدات خود پایبند است و گزارشات مکرر آژانس نیز موید عدم انحراف در برنامه هسته ای آن است، ابراز نگرانی اشاعه ای کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: غریب آبادی حمله به تاسیسات هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران