Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@04:39:44 GMT

افسار قیمت مرغ با هم پاره شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۵۵۰۷

افسار قیمت مرغ با هم پاره شد

قیمت مرغ در بازار با افزایش جهشی به کیلویی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، ویترین مغازه‌ها پر است اما خریداری ندارد، مردم می‌گویند نمی‌دانیم این افزایش قیمت‌ها کی متوقف می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت مرغ در بازار به شدت افزایش یافته و طی چند روز گذشته بیش از ۷ هزار تومان در هر کیلو رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزارش میدانی از منطقه ۱۹ تهران حاکی است قیمت هر کیلو مرغ به قیمت ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رود. قیمت سایر مشتقات مرغ هم به این شرح است:   مشاهدات از فروشگاه‌های منطقه ۱۹ تهران حاکی است مرغ‌ها در ویترین مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند، اما خریداری برای آن‌ها نیست.

یک زن میانسال در فروشگاه بزرگ گفت: واقعا این قیمت برای مرغ بسیار گران است. تفاوت آن با گوشت کمتر شده و اگر مردم توان خرید داشته باشند، گوشت خریداری کنند، به صرفه‌تر از مرغ است.

مهدی دستوری مدیر فروشگاه هم گفت: قیمت مرغ روز گذشته ۳۳ هزار تومان بود و امروز به بیش از ۳۵ هزار تومان رسید. طی چند روز گذشته قیمت‌ها آرام ارام افزایش یافته است، به طوری که از کیلویی ۲۸ هزار تومان امروز به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی گفت: تولیدکنندگان مرغ از قیمت‌های بسیار گران خوراک دام گلایه دارند و می‌گویند جو را کیلویی ۷ هزار تومان خریداری می‌کنند و به همین دلیل قیمت تمام شده آن‌ها بالاست و برایشان نمی‌صرفد مرغ را با قیمت پایین بفروشند.

پیش از این ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده و عرضه نهاده‌های دامی به تولیدکنندگان و دامداران نیز در قبال تحویل محصولات در شبکه‌های تعریف‌شده و با نظارت بازرسان وزارت صمت انجام می‌شود، اما اکنون تولیدکنندگان مرغ می‌گویند نهاده دولتی دریافت نمی‌کنند، بنابراین نرخ مصوب دولتی هم معنی ندارد. دولت اگر آماده است ضرر و زیان تولیدکنندگان را بپردازد، ما هم حاضریم به نرخ مصوب بفروشیم.

سعید مشایخی مرغدار اصفهانی گفت: هر مرغ در طول دوره رشد ۳ و نیم کیلوگرم دان مصرف می‌کند که در یک مرغداری ۲۰ هزار تایی حجم بسیار زیادی است، اما دولت حدود ۳۰ درصد نهاده مورد نیاز را به نرخ دولتی به مرغداران می‌دهد و بقیه را به پنج برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می‌کنیم.

مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز امروز تأیید کرد که تنها ۳۵ درصد کنجاله مورد نیاز مرغداران به نرخ دولتی داده می‌شود. قیمت کنجاله در بازار آزاد به بیش از ۱۵ هزار تومان رسیده و قیمت تمام شده تولید را افزایش داده است.

جعفر امامی یکی از فعالان حوزه دامداری گفت: دولت یارانه به خوراک دام و طیور می‌دهد، اما واقعیت این است که این یارانه به دست دامداران نمی‌رسد. این‌ها بخشی در فساد و رانت حیف و میل می‌شود و در حقیقت این یارانه به اسم دامدار، اما به کام دیگران است.

وی پیشنهاد کرد: دولت منت سر دامدار نگذارد و این یارانه را به خود مصرف‌کنندگان بدهد تا آن‌ها خودشان مدیریت کنند.

افزایش قیمت مرغ و سایر محصولات پروتئینی در بازار در حالی است که تولید مازاد هم وجود دارد. سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که نیاز کشور تنها ۲ میلیون تن است. سوءمدیریت در حلقه‌های واسط، زنجیره مانند تأمین خوراک دام و طیور عامل گرانی این محصولات شده است. مشکل الان تولید نیست. دولت باید مشکلات و زنجیره‌های پیش از تولید را برطرف کند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت مرغ گرانی مرغ قیمت مشتقات مرغ هزار تومان قیمت مرغ ۳۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار

فرارو- شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

770 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

865 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟