Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پاسخ این سوال در نیاز به سرمایش واکسن‌ها نهفته است. شرکت مدرنا مدعی است که واکسن پیشنهادی این شرکت می‌تواند در برابر کرونا محافظت ایجاد کند و همچنین می‌تواند به مدت ۳۰ روز در یخچال معمولی نگهداری شود.این در حالی است که واکسن رقیب این شرکت نیاز به سرمایش شدید داشته و باید در یخچال‌های ویژه‌ای نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که به تازگی نتایج کارآزمایی بالینی خود را منتشر کرده، ادعا می‌کند که واکسن این شرکت ۹۴٫۵ درصد موثر است، این در حالی است که شرکت‌های دارویی فایزر و بیون تک تقریبا اثربخشی مشابهی را درباره واکسن پیشنهادی خود گزارش کرده‌اند

بر اساس گزارش یک شنبه  ستاد فناوری نانو، هر دو واکسن مبتنی بر mRNA هستند. هر چند که شرکت مادرنا داده‌ها را به‌صورت کلی منتشر کرده، اما جزئیات بیشتری نسبت به رقبای خود ارائه داد. به ویژه، این شرکت اطلاعات جمعیتی داوطلبان را در تجزیه و تحلیل موقت به اشتراک گذاشته است.

این داده‌ها شامل تعداد افراد گروه‌های پر خطر، مانند بزرگسالان بالای ۶۵ سال و تنوع نژادی داوطلبان بوده است. همانند شرکت فایزر، شرکت مادرنا نیز اعلام کرده است که در این برنامه به هدف اصلی خود در جلوگیری از عفونت رسیده است.

شاید بزرگترین بمب خبری در مورد این واکسن آن باشد که واکسن شرکت مادرنا در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد (۳۶ تا ۴۶ درجه فارنهایت) به مدت ۳۰ روز قابل نگهداری است. این دمایی است که در یخچال معمولی یا محفظه‌های پر از یخ به راحتی به‌دست می‌آید.

این ویژگی ممکن است موجب برتری مادرنا شود چرا که باعث می‌شود در توزیع گسترده در مناطق روستایی و کشورهای کم درآمد چالش کمتری داشته باشد.

در مقابل، واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد (منفی ۹۴ درجه فارنهایت) نگهداری شود. بنابراین، این نگرانی وجود دارد که واکسن فایزر در کشورهای ثروتمند و با امکانات بالا توزیع شود و برای استفاده در کشورهای ضعیف مشکلاتی ایجاد شود.

هفته گذشته، اوگور شاهین، مدیرعامل شرکت بیونتک به رویترز گفته بود که واکسن آن‌ها با یخچال تا پنج روز قابل نگهداری است. بروس ی. لی، استاد سیاست‌گذاری و مدیریت بهداشت در دانشگاه سیتی نیویورک که زنجیره‌های تأمین واکسن را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «کار با این واکسن شرکت مادرنا آسان‌تر است زیرا شما نیازی به تهیه تجهیزات جدید ندارید. در بسیاری از سطوح زنجیره تامین، یخچال‌های مورد نیاز برای انواع دیگر واکسن‌ها وجود دارد.»

دلیل ماندگاری بیشتر واکسن مادرنا در یخچال‌های معمولی این است که از نانوذرات لیپیدی برای محافظت از اجزاء حساس واکسن استفاده شده ‌است.

این شرکت احتمالاً براساس تجارب کار قبلی خود در استفاده از نانوذرات لیپیدی برای تولید واکسن بیماری‌های عفونی مانند ویروس سنسیسیال تنفسی اقدام به تولید واکسن ضدکرونا کرده است.

هر چند واکسن مادرنا شرایط بهتری نسبت به واکسن فایزر دارد اما هنوز برای قضاوت در مورد این که کدام واکسن برتری دارد، زود است.

محققان شرکت فایزر در حال اصلاح فرمولاسیون خود هستند تا از نظر درجه حرارت بتوانند واکسن خود را ارتقاء دهند.

برچسب‌ها کرونا تولید واکسن نانو ذرات طلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تولید واکسن نانو ذرات طلا کرونا تولید واکسن نانو ذرات طلا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود