Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره چنگیز بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت وبینار برگزار شد با اشاره به طرح حافظان سلامت اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات، دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا استفاده کرد و در این راستا مقرر شد با اجرای طرحی در محلات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و ستاد مقابله با کرونا در استان، با محوریت مساجد در این زمینه فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این طرح از روحانیان، معتمدان محله، خیران، اعضای هیأت امنای مساجد و بسیجیان استفاده می‌شود افزود: مهم‌ترین ویژگی این طرح محله‌محور بودن آن است و ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های مختلف برای این‌کار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان طرح حافظان سلامت که با نام شهید سردار سلیمانی مزین شد زودتر از سایر استان‌ها و از اواسط مهر ماه به صورت یک طرح ابتکاری آغاز شد و در حال حاضر همه‌گیر شده است، بیان کرد: تلاش ما آن است که خانه به خانه بتوانیم ناقلان کرونا را شناسایی کرده و اقدامات بعدی را طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی انجام دهیم.

چنگیز با بیان اینکه سه کارکرد اصلی طرح شامل مراقبت، حمایت و نظارت  است، افزود: در این هفته تعداد بیمار بستری یک روند کاهش ملایمی را داشته است که ناشی از محدودیت‌های هفته‌های قبل و توجه مردم بوده است.

آمار فوت ناشی از کرونا در اصفهان بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آمار فوتی‌ها و افرادی که با وضعیت وخیم بستری می‌شوند، همچنان بالا است، بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۹۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که به نسبت بیماران بدحال افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۰ نفر در بیمارستان الزهرا (س) در آی سی یو بستری هستند و ۵۰ بیمار نیز منتظر تخت آی‌سی‌یو هستند، تصریح کرد: معاونت درمان در سه بازه زمانی ۶ ماهه برای ظرفیت بیمارستان‌های استان برنامه‌ریزی کرده است که در حال حاضر در ۶ ماهه دوم هستیم با فرض اینکه تعداد بیماران به ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری برسد همین برنامه ادامه پیدا می‌کند و اگر این آمار افزایش پیدا کند یک بیمارستان دیگر اضافه می‌شود.

چنگیز با تأکید بر اینکه اگر هشدارها را جدی بگیریم و نسبت کاهشی داشته باشیم نیاز به بیمارستان‌های جدیدی نداریم، عنوان کرد: کادر درمان و پرستاران ما خسته و فرسوده شدند‌اند و ناچار هستیم تا بهمن‌ماه بیمارستان‌های کرونایی را تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مردم، مسؤولان و صاحبان مشاغل درخواست داریم در طرح حافظان سلامت همکاری کنند و این آخرین فرصت است که یک شیب قابل ملاحظه‌ای در منحنی‌ها به وجود آید.

تعطیلی دورهمی‌ها مکمل تعطیلی اصناف است

وی با درخواست از مردم در کاهش دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تصریح کرد: اگر افراد در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها حضور یابند با توجه به خسارت مالی به علت کاهش فعالیت مشاغل و اصناف نتیجه لازم را نخواهیم داشت، بنابراین از مردم درخواست داریم تجمع‌ها و رفت و آمدهای غیرضروری را به حداقل برسانند.

چنگیز با بیان اینکه تعطیلی دورهمی‌ها مکمل تعطیلی اصناف است، خاطرنشان کرد: با تعطیلی اصناف برخی از مشاغل مانند چایخانه‌ها و گیم نت‌ها در زیرزمین خانه‌ها راه‌اندازی شده است، اهالی محل باید نسبت به اینگونه مشاغل حساسیت نشان دهند و آن را به پلیس ۱۱۰ و یا تلفن ۳۱۱۳ اعلام کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تجمع جوانان در گیم‌نت‌ها و چایخانه‌ها گفت: به دلیل اینکه جوانان کمتر دارای علایم هستند این ویروس را به پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود انتقال می‌دهند و مرگ بخشی از این افراد نتیجه غفلت همین جوانان است.

 وی با اشاره به داروهای کرونا در داروخانه‌های استان اصفهان بیان کرد: داروهای کرونا در داروخانه‌های استان اصفهان وجود دارد، البته این داروها درمان‌کننده نیست و برطرف کننده علائم بیماری و تسکین‌دهنده هستند.

تنها راه غلبه بر ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه جلسه با بیان اینکه طرح حافظان سلامت همزمان با هفته بسیج در سراسر کشور اجرایی می‌شود، عنوان کرد: بسیج عاشق مملکت، سلامت و امنیت مردم است و این عشق را به منصه ظهور رسانده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ ماه است که کشور درگیر بیماری کرونا است و برای پیشگیری از کرونا طرح حافظان سلامت را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: در این طرح افراد با آموزش‌هایی که می‌بینند به درب منازل مراجعه می‌کنند تا شناسایی زودهنگام افراد انجام شود و امیدواریم با اجرای این طرح، میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد.

حیدری ادامه داد: در این طرح تیم‌های مراقبتی به صورت محله‌محور و خانه به خانه طرح پایش را انجام داده و با شناسایی افراد ناقل و بیمار، آنان را ضمن ارجاع به مراکز درمانی، به صورت مستمر رصد و پایش می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه پیگیری روند بهبودی و درمان مبتلایان به کرونا از مهم‌ترین اهداف طرح شهید سلیمانی است، اضافه کرد: تنها راه غلبه بر ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است افزود: بسیجیان هر منطقه در این طرح با دریافت آموزش موارد مورد نیاز را در محلات خود در بین اصناف و خانواده‌ها آموزش می‌دهند و اگر اصناف با این افراد همکاری نکنند این واحدها به مراجع ذی‌ربط معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

حیدری با بیان اینکه اگر فرد دارای بیماری زمینه‌ای و علامت کرونا را هم داشته باشد، بلافاصله به مراکز منتخب درمانی ارجاع داده می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش دما و بسته بودن فضاها شیوع کرونا تشدید می‌شود و باید تهویه مناسب برای گردش هوا در نظر گرفته شود.

در طرح حافظان سلامت وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بررسی می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در طرح حافظان سلامت وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بررسی می‌شود و در صورت امکان کمک‌های مورد نیاز برای خانواده‌ها تأمین می‌شود، عنوان کرد: مردم می‌توانند سؤال‌های خود را در تماس با تلفن ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ بپرسند و در زمینه بیماری کرونا آگاهی پیدا کنند.

وی ادامه داد: در کمپین ملی فشار خون در سال گذشته بیش از هزار بیمار دیابتی را شناسایی کردیم و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار بار با آن‌ها تماس گرفته‌ایم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها دادیم.

 حیدری با بیان اینکه محدودیت‌های دو هفته‌ای یک فرصت طلایی است تا به سرعت بسیجیان به درب منازل مراجعه کنند گفت: اگر در این دو هفته پروتکل‌ها را نهادینه کنیم، کار بسیار ارزشمندی کرده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ادامه دارد گفت: در این طرح بسیجیان با کارت شناسایی و کاور حافظان سلامت محله که دارای آرم دانشگاه علوم پزشکی و بسیج است به درب منازل مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه میزان پیشرفت این طرح را به رسانه‌ها گزارش می‌دهیم، عنوان کرد: سنجش میزان اکسیژن خون افراد در دوران قرنطینه از سوی بسیجیان انجام می‌شود و در صورت ارائه خدمات بیشتر افراد بیمار به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

 حیدری با اشاره به اینکه غربالگری‌های قبلی بسیار ارزشمند بود و به دنبال تماس با ۷۵۰ هزار نفر از  گروه‌های پر خطر ۲۷ هزار نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این طرح در کل استان اصفهان با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ها اجرا می‌شود.

تشکیل هزار و ۲۰ پایگاه در طرح حافظان سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هزار و ۲۰ پایگاه برای طرح حافظان سلامت تشکیل شده است گفت: آموزش بسیجیان از فردا آغاز می‌شود و برای همه افرادی که در این طرح همکاری دارند تجهیزات مورد نیاز تأمین شده و در چند روز آینده استارت کار زده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۶ هزار بازدید داشته‌ایم که ۹ هزار مورد به مراجع قضایی ارجاع و ۱۳۰ مورد نیز پلمب شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه در بازدید از ۹۱ هزار اماکن عمومی هزار و ۲۳۶ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد که دو هزار و ۳۲۵ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد، خاطرنشان کرد: در ادارات دولتی ۷۸ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتیم و در صنوف و صنایع این عدد ۸۶ درصد است و این آمار در ارزیابی ۱۸ آبان به دست آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در بازرسی از اصناف تهیه مواد غذایی بیش از ۲ هزار ۶۰۰ بازدید انجام شده که ۷ هزار و ۶۰۰ مورد آن به مراجع قضایی ارجاع شده و ۳ هزار و ۲۶۷ مورد نیز پلمب شده‌اند.

مبارکه و نطنز بیشترین رعایت را در فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی مبارکه و نطنز بیشترین رعایت را داریم، بیان کرد: در کل در استان اصفهان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۸۷ درصد است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ نفر فوت کردند، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که از این تعداد ۵ کودک در آی سی یو بستری هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طاهره چنگیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح حافظان سلامت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل های بهداشتی طرح حافظان سلامت تعطیلی اصناف استان اصفهان بستری هستند حال حاضر خانواده ها دورهمی ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در سه سال اخیر، تدوین منشوری در دوره ششم شورای اسلامی شهر بود که طبق آن نقاط مهم شهر که باید به آن‌ها پرداخته شود، مشخص شد.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری یکی از ارگان‌هایی است که حدود ۱۰ کسب‌کار را مدیریت می‌کند، افزود: این معاونت باید در بخش‌های مختلف به شهروندان خدمت‌رسانی کند که این خدمات شامل ساماندهی فضای سبز، زیباسازی شهر، ساماندهی مشاغل شهر، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و ایمنی و مدیریت بحران است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون سلامت محیط زیست با همکاری معاونت خدمات شهری از سه سال پیش ۲۲ بند را به‌عنوان اولویت اصلی عملکرد خود قرار داد و سعی کرد آن‌ها را دنبال کند، البته در ارزیابی سال جاری مشخص شد، برنامه‌هایی که برای هر حوزه برنامه‌ریزی شده بود، به‌طور کامل انجام شده است.

سامع با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این سه سال، پیشبرد عملکرد طبق برنامه مشخص شده است، ادامه داد: این کمیسیون با همکاری معاونت خدمات شهری با یک شاخص و برنامه مشخص به فعالیت خود پرداختند و رعایت نظم در این مسیر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سازماندهی فضای سبز اصفهان خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز یکی دیگر از دستاوردهای کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی است، البته در این کلان شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و فضای سبز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش پیدا کرده است، اما سختی کار این کمیسیون با افزایش ساخت‌وسازها، محدود شدن فضای شهر، کمبود آب، خشکی زاینده‌رود بیشتر شده است.

از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا تفکیک می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مدیریت پسماند اضافه کرد: در این بخش باید اقداماتی از جمله توجه به موضوع کاهش تولید پسماند، اجتناب از تولید، تفکیک از مبدا، استفاده مجدد و تبدیل به ماده و انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سامع گفت: از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا، بعضی در چرخه‌های دیگر و بعضی توسط موارد غیر رسمی تفکیک می‌شود و پسماندهای تفکیک شده در کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ به‌طور مثال کاغذ آن برای کارخانه کاغذسازی، پلاستیک برای کارخانه‌های پلاستیک استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تبدیل به ماده و انرژی، ۱۰ تن پیرولیز در چند سال پیش و ۱۰ تن نیز در سال گذشته راه‌اندازی شد که این اقدام برای تبدیل مواد پلاستیکی به فرآورده سوخت است، در این مورد ما نیازمند کارخانه هاضم و زباله‌سوز هستیم که امیدواریم قرارداد آن به‌زودی با بخش خصوصی منعقد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازیافت دو هزار تن پسماند ساختمانی ادامه داد: قرارداد این موضوع منعقد شده است و سرمایه‌گذار آن حدود دو هزار تن پسماندی که در حاشیه شهر جمع‌آوردی شده و گردو غبار ایجاد کرده بود را بازیافت کرده است.

وی با اشاره به حوزه شیرابه اضافه کرد: این حوزه نیز با همکاری شرکت دانش‌بنیان آغاز به‌کار کرده است و حدود دو ماه دیگر اقدامات خود را به روش بیولوژیکی آغاز می‌کند.

سامع گفت: سامانه اصپاک یکی از دستاوردهای مهم است که شهروندان می‌توانند با بهره‌وری از آن به جمع‌آوری زباله بپردازند.

وی گفت: اعضای شورا تصمیم دارند تا آخرین روزی که خدمت‌رسان مردم هستند، با سرعت و دقت به امور شهر بپردازند و هیچ کار نیمه تمامی باقی نماند و تمام فعالیت‌ها در یک نظم خاصی به دوره بعد تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: کار در شورای اسلامی شهر محل پذیرفتن و تفکر است، پذیرفتن این مسئولیت بسیار سخت نیازمند تجربه دقت و نظم در فعالیت است.

کد خبر 748053

دیگر خبرها

  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت