Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:34:01 GMT

راهنمای خرید انواع دی وی آر

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۵۹۷۸

راهنمای خرید انواع دی وی آر

حفظ امنیت و نظارت کامل یک محیط، نیازمند استفاده از تجهیزات مناسب نظارت تصویری است، اما نکته ای که قابل توجه، این است که تمام این تجهیزات انواع گوناگونی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فراگستر الکترونیک، تنها با دانستن نیازهای خود، قابلیت ها و انواع آن ها، می توان انتخاب مناسبی داشت.

این تجهیزات شامل دستگاه ذخیره ساز، دوربین مداربسته، کابل و سوکت ها، آداپتور، داکت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می شوند، ما در ادامه به معرفی انواع دی وی آر می پردازیم و نحوه انتخاب درست آن ها را شرح خواهیم داد.

اصطلاحا، عموم مردم تمام دستگاه های ذخیره ساز را به عنوان دی وی آر می شناسند، در صورتی دستگاه های ذخیره ساز به دو دسته NVR و DVR، تقسیم می شوند.

دی وی آر ها بر مبنای تکنولوژی به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. می توان گفت انواع دی وی آر بر مبنای نوع تکنولوژی و قابلیت ها، قابل تفکیک هستند.  

دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NVR)

NVR، مخفف Network Video Recorder است که نقش ذخیره سازی تصاویر در بستر شبکه را انجام می دهد و تنها قابلیت ذخیره تصاویر دوربین های آی پی را داراست. این دستگاه ها، نیز بر مبنای قابلیت های متعددی که دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· میزان رزولوشن و پهنای باندی که توسط NVR پشتیبانی می شود.

· تعداد پورت های هارد و حداکثر ظرفیت هارد

· قابلیت تشخیص و شناسایی چهره

· پشتیبانی از قابلیت های هوشمند

· تعداد پورت های LAN

· و ....

دستگاه ذخیره ساز بستر کواکسیال (DVR)

DVR، مخفف Network Video Recorder است که عملیات ذخیره سازی دوربین ها را انجام می دهد که این دوربین ها بر مبنای مشخصات فنی DVR، می توانند تحت شبکه و یا HDCVI ،HDTVI AHD و CVBS باشند.

با توجه به تولید و عرضه ی انواع دی وی آر در بازار نظارت تصویری، معیارهای زیادی برای خرید آن وجود دارد که پشتیبانی از هر یک بر خرید دوربین مداربسته نیز تاثیرگذار است.

. قابلیت ارائه تصاویر به صورت Real-Time

. پشتیبانی از فرمت فشرده سازی H.۲۶۵

. قابلیت پشتیبانی از فضای هارد بیشتر

. قابلیت پنتابرید

. سرعت انتقال تصویر

. پشتیبانی از قابلیت های هوشمند، تشخیص و شناسایی چهره

. پشتیبانی از دوربین های IP

. و ...

انواع دی وی آر

محصولات نظارتی بر مبنای تکنولوژی، نوع قابلیت ها و ... به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند.

دسته بندی  انواع دی وی آر بر مبنای تکنولوژی

. دی وی آر بر مبنای تکنولوژیAHD: این نوع دی وی آر، قابلیت های محدودی نسبت به تکنولوژی های HDCVI و HDTVI دارد اما به نسبت محصولات آنالوگ (CVBS) برتری های بسیار دارد.

این سری با توجه به ویژگی هایی که دارند قیمت مقرون به صرفه ای به نظر می رسند. می توان دستگاه های ذخیره ساز AHD برندهای آلباترون و آپتینا را از این دسته نام برد.

. ۶دی وی آر بر مبنای تکنولوژی HDCVI: این نوع دی وی آر، دارای قابلیت های زیادی نسبت به AHD است و ارائه دهنده ی آن شرکت داهواست. این سری، دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از دوربین های ۴K را داراست.

. دی وی آر بر مبنای تکنولوژی HDTVI: دی وی آرهای این تکنولوژی هم مانند HDCVI، از کیفیت و قابلیت های بسیاری برخورد است و شرکت هایک ویژن ارائه دهنده ی آن است.

. دی وی آر آنالوگ: این سری دارای کیفیت پایینی هستند و به نوعی منسوخ شده اند.

دسته بندی انواع دی وی آر بر مبنای قابلیت ها:

شرکت های داهوا و هایک ویژن، محصولات خود را بر مبنای قابلیت هایی که دارند، از هم تفکیک می کنند.

به عنوان مثال شرکت داهوا، با ارائه دسته های Lite ،Cooper ،WizSense ،WizMind ،POC و Encoder & X۸۶ Series ATM & تمام نیازهای کاربران با این انواع دی وی آر تامین کرده است.

شرکت هایک ویژن نیز انواع دی وی آر خود را به صورت های AcuSense ،Value ،Pro ،Ultra و Special دسته بندی می کند.

خرید انواع دی وی آر

یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب هر محصول قیمت است که هر یک از ما، پیش از خرید به آن توجه می کنیم. قطعا قابلیت های ذکر شده بر قیمت این محصولات بسیار تاثیرگذارند. به عنوان مثال، اگر قابلیت انتقال صدا و تصویر در یک کابل کواکسیال برای شما حائز اهمیت است، انتخاب سیستم نظارتی خود از انواع دی وی آرهای HDCVI  داهوا، یک انتخاب خوب برای تامین نیاز شما محسوب می شود و یا اگر در جست و جوی یک محصول ارزان قیمت با کیفیت تصاویر خوب هستید، می توانید از انواع دی وی آر های AHD آلباترون و آپتینا خریداری نمایید.

همچنین، اگر در محیط نصب، نیاز به قابلیت های هوشمندی چون عبور از خط و منطقه ممنوع و ...، حتی تشخیص چهره داشتید، بهتر است از محصولات داهوا و هایک ویژن خریداری کنید.

شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگ ترین ارائه دهنده ی سیستم های نظارت تصویری، هر یک از برندهای مذکور را با گارانتی بسیار معتبر ارائه می دهد.

کلام آخر در خصوص راهنمای خرید انواع دی وی آر

همانطور که در این متن شرح، تنوع محصولات در این دسته محصول نظارت تصویری بسیار زیاد است و این تنوع زیاد سبب ارائه این محصول با قیمت های متفاوت می شود.

هر کدام از تکنولوژی های مذکور، متناسب با پروژه شما کارآیی هایی خاص خود را دارد. شرکت فراگستر الکترونیک، با قرار دادن انواع دی وی آر و دوربین مداربسته، این امکان را به کاربران می دهد که متناسب با بودجه خود خرید کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراگستر الکترونیک دوربين مداربسته نظارت تصویری ذخیره ساز دستگاه ها هایک ویژن قابلیت ها دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری لیگ برتر فقط در دو مسابقه رفت و برگشت دربی پایتخت از تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شد و هیچ مسابقه دیگر در رقابت‌های داخلی به این سیستم مجهز نبود، اما این استثنا برای جدال استقلال و پرسپولیس از فصل بعد برداشته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده، دیگر در تک بازی‌ها از وی‌ای‌آر استفاده نخواهد شد و مثل این فصل که دربی با تکنولوژی داور ویدئویی انجام گرفت و سایر بازی‌ها بدون این سیستم بود، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باید تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران که میزبان لیگ برتر هستند، به سیستم تکنولوژی کمک داور ویدئویی تجهیز شوند تا بدون استثنا در همه بازی‌ها از این سیستم بهره ببریم.

مقرر شده بود در اوایل اردیبهشت ماه کلاس وی‌ای‌آر برای داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که فیفا زمان برگزاری این دوره آموزشی را به تعویق انداخت و قرار است در آینده این اتفاق بیفتد و داوران ایرانی پای کلاس مدرسین فیفا بنشینند.

همچنین احتمال استفاده از وی‌ای‌آر در فینال جام حذفی نیز رد شد و چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه تا زمان تجهیز همه ورزشگاه‌ها به این سیستم، برای یک بازی خاص از وی‌ای‌آر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی این موضوع تاکید جدی دارد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد 6 دستگاه وی‌ای‌آر وارد ایران شده که این دستگاه‌ها از کشور چین بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟