Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اجرایی شدن خروج آمریکا از معاهده «آسمان‌های باز» واکنش نشان داد.

او در توییتی نوشت: از امروز ایالات متحده دیگر یکی از طرف‌های معاهده آسمان‌های باز نیست. تحول قابل توجهی است. یادمان باشد که مشارکت آمریکا پیش‌شرط اجرایی شدن این پیمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حالا سوال این است که روسیه قصد انجام چه کاری را دارد. همه گزینه‌ها در این مرحله در دسترس است.

ایالات متحده آمریکا از امروز یکشنبه روند خروج از معاهده «آسمان‌های باز» را طی خواهد کرد. روز بیست و یکم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از این معاهده خارج خواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد که خروج از معاهده آسمان‌های باز پس از شش ماه وارد روند اجرایی خواهد شد. طبق گفته پامپئو چون آمریکا ۲۲ ماه مه خروج خود را از معاهده آسمان‌های باز اعلام کرد، بنابراین روند خروج از این معاهده امروز، ۲۲ نوامبر اجرایی خواهد شد.

معاهده آسمان‌های باز به کشورهای عضو اجازه می‌دهد از حریم هوایی یکدیگر برای پروازهای تجسسی استفاده کنند. این معاهده بین ۳۵ کشور جهان منعقد شده و هدف از آن هدف ایجاد درکی متقابل بین کشورهای امضاکننده در خصوص تحرکات و فعالیت‌های نظامی احتمالاً نگران‌کننده بوده است.

روسیه و آمریکا جزو اولین کشورهایی بودند که این معاهده را تصویب کردند؛ معاهده‌ای که در سال ۱۹۹۲ امضا شد و از اول ژانویه ۲۰۰۲ اجرایی شد.

«جو بایدن»، رقیب دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر تصمیم ترامپ برای خروج از این معاهده را کوته‌فکری خواند و گفت که این اقدام تنش‌ها میان غرب و روسیه و همچنین خطر محاسبات غلط و یا احتمال درگیری را افزایش می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اولیانوف آمریکا آسمان های باز معاهده آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سرمربی زنیت به احتمال جذب نیمار

مربی برزیلی زنیت سن‌پترزبورگ درباره اخبار پیوستن احتمالی نیمار به این تیم صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویلیام دی اولیویرا، مربی زنیت به شبکه تلویزیونی Match TV روسیه گفت که انتقال نیمار، مهاجم کنونی الهلال عربستان به این تیم بعید است.

لیونل مسی بازیکن ماه MLS شد

پیش از این، کافو، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال برزیل گفته بود که اگر زنیت پیشنهاد مناسبی بدهد، نیمار ممکن است راهی روسیه شود.

ویلیام دی اولیویرا در واکنش به این پرسش که آیا جذب نیمار می‌تواند به واقعیت بپیوندد، گفت: بعید می‌دانم. دستمزد نیمار کمی با آنچه بازیکنان زنیت دریافت می‌کنند، متفاوت است.

در اکتبر 2023، نیمار دچار آسیب‌دیدگی رباط صلیبی شد که در خانه دوران نقاهت را طی می‌کرد. این بازیکن برزیلی 32 ساله اخیراٌ به الهلال بازگشته است. نیمار دو بار با بارسلونا قهرمان اسپانیا و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او همچنین 5 بار با پاری‌سن‌ژرمن قهرمان لیگ دسته اول فرانسه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • واکنش آلونسو به پیروزی تیمش مقابل رُم
  • واکنش سرمربی زنیت به احتمال جذب نیمار
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان