Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-26@16:00:54 GMT

گل بورخا مایورال به پارما (آاس رم 1-0 پارما)

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۶۵۴۹

‍‍‍‍‍‍

گل بورخا مایورال به پارما (آاس رم 1-0 پارما).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!

از سکوت و انفعال جامعه جهانی در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد در نیویورک تا فریادهای آزادی خواهانه دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا برای غزه، تنها ۱۵ دقیقه راه است. ۱۵ دقیقه ای که اگر سیاستمداران چشم‌هایشان را بر روی حقیقت نبندند، می‌تواند منجر به آزادی فلسطین یا دست کم محدود کردن جنایات روز افزون اسرائیل علیه غزه شود.

به گزارش ایسنا، این روزها منهتن نیویورک سیستی شاهد تقابل علم و سیاست است. تقابلی که از تناقض میان شعارهای به ظاهر زیبای آمریکایی درباره حقوق بین الملل و حقوق بشر و آنچه عملا این روزها در غزه رخ می دهد نشات گرفته و این تضاد فاحش بین رفتار و گفتار سیاستمداران آمریکایی نفس «آزادی» را به ترک  انداخته است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳  تا کنون بالغ بر شش ماه است که فلسطین شاهد دور جدیدی از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه خود و در حال مقاومت زیر توپ و موشک برای رسیدن به حقوق ملی خود است. در این بالغ بر شش ماه گرچه سازمان های بین المللی و در راس آن سازمان ملل متحد به زبان و در لفظ درباره شرایط غزه اظهار نگرانی کرده و خواستار پایان جنگ شده اند اما در عرصه عمل همواره زور سیاسی آمریکا و  اسرائیل حتی بر تصمیمات این سازمان نیز چربیده و منجر به تداوم حملات اسرائیل بر غزه تا این لحظه شده است.

از این رو تا کنون سازمان ملل متحد چیزی جز سکوت و انفعال در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از خود نشان نداده است و این سازمان بین دولتی تا به امروز بر خلاف نفس تاسیس خود یعنی «صلح جهانی»، مهر خاموشی بر اختیاراتش برای مجازات رژیم اشغالگر قدس زده است.

گرچه این کج دار و مریز طی کردن سازمان ملل به نفع منافع اسرائیل و آمریکا، باعث شده تا اصطلاحا اغلب اعضای آن خود را درباره شرایط بحرانی غزه به خواب بزنند و تلاشی برای آتش بس در غزه نداشته باشند اما گذر زمان و پدیدار شدن چهره واقعی استکبار باعث شده است تا حتی نخبگان، دانشگاهیان و قشر فرهیخته و بعضا چهره های سیاسی کشورهای مختلف اعم از آمریکا نیز علیه اقدامات اسرائیل و سیاست های یاورانه آمریکا برای اسرائیل، اعتراضات خود را با تجمع بیان کنند.

آخرین آن مربوط به استعفای «هاله غریط» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه و نیز اعتراضات دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید آمریکایی می شود. اعتراضاتی که گرچه از ابتدای دور جدید تجاوزات اسرائیل به غزه، در شهرهای مختلف جهان از جمله آمریکا وجود داشته اما حداقل از دو هفته قبل بیشتر از شش ماه گذشته شدت یافته است.

دانشجویان کلمبیا؛ طلایه داران حمایت دانشگاهیان آمریکا از مردم غزه

دور تازه اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا در منطقه منهتن نیویورک سیتی در حمایت از مردم غزه وارد هفته دوم خود شده است. حجم و گستردگی اعتراضات باعث شده تا در هفته اخیر کلاسهای این دانشگاه تا انتهای ترم جاری به روش آنلاین و یا آنلاین_حضوری برگزار شود و از تاز رز گذشته نیز تمامی  کلاس ها آنلاین و مجازی برگزار شوند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه کلمبیا ایالات متحده با زدن چادر در محوطه این دانشگاه در اعتراض به سیاست های آمریکا در حمایت از اسرائیل برای تداوم جنگ با غزه، تحصن کرده و با سر دادن شعارهایی نظیر «آزاد، آزاد فلسطین» و «مرگ بر نتانیاهو» سعی در هوشیار سازی کاخ سفید و تیم سیاسی جو بایدن درباره این موضوع دارند که حداقل جامعه نخبگانی آمریکا دیگر حوصله بازی سیاسی آمریکا و اسرائیل که به قیمت جان مردم غزه تمام می شود را ندارد.

البته این اولین بار نیست که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سیاست های غلط آمریکایی در موضوعات مختلف دست به تجمع و اعتراض زده اند؛ این دانشگاه ۲۷۰ ساله که در ۲۲ سال نخست تاسیس کالج سلطنتی و پس از ان دانشگاهی تحقیقاتی، خصوصی و معتبر علمی بوده، اعتراضات گوگونان دانشجویی را در ادوار مختلف تجربه کرده است. کما اینکه در تظاهرات چند روز پیش خارج از محوطه دانشگاه، یک خانم ۷۰ ساله تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «۵۰ سال پیش برای پایان دادن به جنگ ویتنام اینجا بودم، امروز اینجا هستم تا بگویم فلسطین باید آزاد شود.»

علیرغم تمام مقابلات پلیس نیویورک با معترضان، دانشجویان دانشگاه کلمبیا با زدن چادر در حیاط دانشگاه تحصن کردند و حتی تهدید دانشجویان از سوی مسئولان آمریکایی به جمع کردن چادرها طی ۴۸ ساعت نیز نتوانست مانع از تجمعات دانشجویان شود.

درواقع دانشگاه کلمبیا که این روزها میزبان چادرهای دانشجویان تحصن کرده در حیاط خود است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا است و طبق رتبه بندی ۲۰۲۳ تایمز در رتبه یازدهم جهان و طبق رتبه بندی ۲۰۲۳ شانگهای در رتبه هشتم جهان قرار دارد و افراد محصل در این دانشگاه از دانشجویان برترعلمی جهان محسوب می شوند. با این حال پلیس نیویورک تا کنون با حمله به کمپ چادرهای دانشجویان بالغ بر ۵۰۰ تن از انها را دستگیر کرده است.

دستگیری فقط مخصوص دانشجویان نیست، بلکه رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است و این روزها دانشگاهی که سیاستمداری همچون هیلاری کلینتون در آن تدریس می کند و باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا از آن فارغ التحصیل شده است، در صدر اخبار مربوط به تقابل دانشجویان با سیاست های غلط آمریکا درباره غزه قرار دارد.

در این بین دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که قدیمی‌ترین محوطه این دانشگاه که به "حیاط هاروارد"(harvard Yard) معروف است، به دلیل جلوگیری از تجمع اعتراضی دانشجویان در دفاع از مردم فلسطین تا روز جمعه تعطیل است. تصمیم که تامل بر آن نشان می دهد تظاهرات گسترده در دانشگاه کلمبیا منجر به ایجادرعب و وحشت در سیاستمداران آمریکایی نسبت به بسط یافتن اعتراضات گسترده در دیگر دانشگاه های آمریکا و متحد شدن دانشجویان تمامی دانشگاه های آمریکا برای ادامه دادن اعتراضات شده است.

جرقه ای برای آتش سوزی به نفع فلسطین

گرچه شهردار نیویورک معتقد است عامل اصلی این اعتراضات « اغتشاشگران خارجی وارد شده در حیاط دانشگاه» هستند و این «جرقه ای» است که نباید گذاشت تبدیل به «آتش سوزی» شود اما تصاویری که از دانشگاه کلمبیا به جهان مخابره شده نشان می دهد وضعیت از آتش سوزی گذشته است.

آدامز شهردار نیویورک در کنفرانس خبری اخیر خود اعلام کرده است که بخش مهمی از موضوع کنترل شرایط موجود که به این نهاد سپرده شده است به دور نگه داشتن معترضانی از سطح دانشگاه باز می گردد که دانشجو نیستند و این ممکن است به معنای اشتراک گذاری اطلاعات و شناسایی برخی از معترضان شناخته شده به دانشگاه‌ها باشد.

ورود پلیس به محوطه دانشگاه های آمریکا و نقض حریم محیط دانشگاهی تنها به دستگیری دانشجویان آمریکایی ختم نمی شود بلکه روز گذشته برای نخستین بار نیروهای پلیس در دانشگاه آموری ایالت جورجیا از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی برای مهار اعتراضات دانشجویان آمریکایی استفاده کردند.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) مراسم اصلی فارغ التحصیلی خود را که زمان برگزاری آن برای ۱۰ ماه می تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و اجرای تدابیر امنیتی جدید در پی اعتراضات اخیر حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

ناتوانی دانشگاه کلمبیا در محدود کردن تجمعات دانشجویی  باعث شد مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه خواستار استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل مدیریت ضعیف او شود.

«گفتگو» جواب می دهد؟

به طور کلی طی چند روز اخیر، دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و نیویورک آمریکا پیش قراولان اعتراضات در حمایت از مردم غزه بوده اند اما حجم اعتراضات در کلمبیا قابل قیاس با سایر دانشگاه ها نیست.

با این حال رئیس دانشگاه کلمبیا معتقد است این تنش‌ها توسط افرادی که به دانشگاه کلمبیا وابسته نیستند و برای پیگیری برنامه‌های خود به دانشگاه آمده‌اند، تقویت شده است و با صدور بیانیه ای تنها اعلام کرد که باید درباره مسائل مربوط به غزه و سیاست های آمریکا و نظرات مختلف دانشجویان در اینباره «گفتگو» کرد.

راهکاری که به نظر می رسد بیشتر جنبه «سوری» برای جمع کردن شرایط بحرانی اعتراض در دانشگاه های آمریکا داشته باشد چراکه اگر گفتگو جوابگو شرایط غزه بود، در شش ماه گذشته و در خلال گفتگو شماری از سیاستمداران با نتانیاهو، جواب داده بود و اکنون نباید شاهد شهادت هزاران فلسطینی می بودیم.

دانشجویان و اساتید کلمبیایی؛ تغذیه شده از «آلما ماتر»

شاید زیباترین قاب اعتراضات کلمبیا، تصویر اساتید معترض به بازداشت دانشجویان بر روی پله های کتابخانه Low دانشگاه کلمبیا و در کنار مجسمه «آلما ماتر» یا «آلما مِیتِر» یا «آلماتر» است. تجمعی که در راستای دفاع از آزادی بیان و از سوی اعضا هیات علمی دانشگاه کلمبیا برگزار شد.

«آلما» در لاتین به معنی مغذی و مهربان و «ماتر» به معنی مادر است. در روم باستان از این اصطلاح برای الهه های گوناگون مادر، استفاده می کردند. در حال حاضر نیز درزبان انگلیسی Alma mater برای هر نهادی نظیر دانشگاه و کالج که فرد در آن تحصیل کرده و از آن فارغ التحصیل می شود اطلاق می شود.

اولین بار دانشگاه بولونیا به هنگام تاسیس خود از شعار Alma Mater Studiorum  به معنای «مادر مغذی مطالعات» استفاده کرد. پس از آنساموئل جانسون در سال ۱۷۵۴ به هنگام تاسیس کالج کینگ یا همان دانشگاه کلمبیا امروزی اصطلاح «آلما ماتر» را  به تصویر کشید و شکلی انسانی به آن دارد.

«آلما ماتر» چیست؟

 تصویر آلما ماتر در مهر دانشگاه کلمبیا نیز گنجانده شده است، تصویر در بر گیرنده یک زن نشسته بر تخت ایالتی است که چند کودک به نشانه دانش آموزان یا دانشجویان در کنار او قرار دارند. کتابی باز شده بر روی دامان این زن قرار دارد و او در حال تربیت کودکان است. این زن با دست چپش دست یکی ازکودکان را گرفته است و کتابی را در دست راست خود باز گرفته است که در آن حروف یونانی "λόγια ζῶντα" وجود دارد. (به معنای اوراکل‌های زنده یا پر جنب و جوش، لقبی است که استفانوس قدیس به کتاب‌های مقدس می‌دهد). از دهان این زن نیزبه سمت شانه چپش برچسبی با کلمات به حروف عبری «اوری-ال» [اوּרִיאֵל] به سمت بالا می رود به این معنا که «خدا نور من است». درواقع این نمادی از آن است که این زن می خواهد با نور فرزندان یا شاگردانش را روشن کند یا به آنها آموزش دهد و بر زیر این برچسب نیز نمادی برای طلئع خورشید قرار دارد که نشان از طلوع خورشید عدالت است.

به نوعی باید گفت مجسمه «آلما ماتر» نصب شده بر روی پله های کتابخانه دانشگاه کلمبیا که شباهت بسیاری با مجسمه «جمهوری» دارد، نماد یک مادر تغذیه کننده در لباس دانشگاهی است که بر تخت نشسته، یک تاج گل بر سر و در دست راست یک عصا دارد. یک کتاب نیز که بیانگر یادگیری است روی دامان این زن قراردارد. این نماد حتی در مهر دانشگاه کلمبیا نیز استفاده شده است که تصویر این زن در مهر دانشگاه در بر دارنده جملاتی از سه زبان لاتین، یونانی و عبری است.

اساس این تصویر از «آلما ماتر» نشان دهنده آرمان های رایج قرن هجدهم است که آمریکایی ها نقش جدیدی را برای زنان سفیدپوست متصور شدند و این نقش همان «مادران جمهوری خواه» بود که با پررورش و تربیت پسران جوان با فضیلت که رهبران سیاسی و دانشگاهی آینده کشور شوند، یک وظیفه مدنی اساسی را انجام دهند.

درواقع «آلما ماتر» نماد آموزش و مادری است که با آموزش صحیح مردانی را برای حضور در سکان های مهم سیاستی و دانشگاهی تربیت می کند و به نقش اصیل زنان در آموزش و تربیت نسل آینده برای ساختن کشور کشور اشاره دارد که نور را در عرصه آموزش به دانشجویان نمایان می کند.

«آلما ماتر»؛ نقطه ثقل اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کلمبیا

مجسمه «آلما ماتر» کتابخانه دانشگاه کلمبیا به دلیل ارتباط نمادین خود با آموزش و دانشگاه مرکز و نقطه ثقل بسیاری از اعتراضات در دانشگاه کلمبیا بوده است. کما اینکه این مجسمه اعتراضات دانشجویی دانشگاه کلمبیا را در واکنش به کمپین کامبوج (گسترش جنگ ویتنام) در سال ۱۹۷۰ و تیراندازی ایالت کنت ( کشته شدن ۴ دانشجو و زخمی شدن ۹ دانشجو در جریان اعتراض به گسترش جنگ ویتنام) را هم به خوئد دیده است. سال ۱۹۷۰ اما بمبی روی این مجسمه کار گذاشته شد و بخش قابل توجه آن تحریب شد. این تخریب تا هشت سال بعد بدون مرمت باقی ماند تا اینکه مجددا این مجسمه را ترمیم و آن را در محل ئخود نصب کردند.

دانشگاه کلمبیا، مرکز فعالیت های دانشجویی ضد جنگ

از طرفی دانشجویان دانشگاه کلمبیا همواره از این مجسمه برای نشان دادن اعتراضات خود استفاده کرده اند؛ در سال ۱۹۶۸ پس از آنکه دانشجویان کلمبیا متوجه ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های سازمانی حامی دخالت ایالات متحده در جنگ ویتنام شدند، اعتراضات گسترده ای را ترتیب دادند و به نماد اعتراض روی دامان مجسمه «آلما ماتر» تابلویی را نصب کردند که بر روی آن نوشته شده بود «تجاوز شده توسط پلیس» و یا زمانی که اعضا ارتش ایالات متحده و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا CIA موارد نقض حقوق بشر و جناسات جنگی علیه زندانیان زندان ابوغریب را در مراحل اولیه جنگ عراق مرتکب شده بودند، دانشجویان به نشانه اعتراض کفن سیاهی را روی سر «آلما ماتر» انداختند.

از این رو می توان گفت به طور کلی از اواخر سال ۱۹۶۰ به بعد دانشگاه کلمبیا مرکز فعالیت های سیاسی دانشجویی در حوزه ضد جنگ محسوب میشود که آخرذرین آن نیز تظاهرات دانشجویان و اساتید این دانشگاه در حمایت از مردم غزه و تصویر وایرال شده از تجمع اساتید دانشگاه در مقابل مجسمه «آلماماتر» قرار گرفته بر روی پله های کتابخانه «Low» این دانشگاه است که مجددا یادآوری می کند فرزندانی که در دامان مادران آگاه تربیت و آموزش دیده باشند زیر بار ظلم نمی روند و در دفاع و حمایت از مظلومان جهان به پا می خیزند. شاید دانشجویان دانشگاه کلمبیا نیز به خوبی در زیر سایه و در دامان مجسمه «آلما ماتر» تحصیل کرده اند که اکنون صدای غزه را به خوبی شنیده اند.

از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!

به گزارش ایسنا، محاسبه گوگل مپ نشان می دهد از united nation plaza محل ساختمان مرکزی سازمان ملل در منهتن نیویورک تا Amsterdam ave خیابان آمستردام برای رسیدن به دانشگاه کلمبیا تنها ۱۵ دقیقه راه است تا سردمدارن سازمان ملل متحد با حضور در کلمبیا یونیورسیتی از نزدیک خواسته قشر فرهیخته آمریکایی برای آزادی فلسطین را از نزدیک ببینند و در قیاس این خواسته با آنچه امریکا در راستای منافع اسرائیل در حال انجام است، برای آزادی فلسطین کاری کنند. اما مهر سکوت و انفعال سیاسی بر لب های سکانداران سازمان ملل متحد نمی گذارد صدای حقیقت بر لب های دانشجویان دانشگاه کلمبیا مبنی بر«آزاد، آزاد فلسطین» دستان نتانیاهو برای تجاوز بیشتر را ببندد.

گویا اینبار درحالی صدای غزه به دانشگاه های آمریکا نیز رسیده که شعار ازادی بیان در آمریکا رنگ باخته و دولت آمریکایی برای پوشاندن کمک هایی که به جنایات اسرائیل می کند حاضر است با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی دانشجویان آمریکایی را ساکت کند.

البته که بعد از گسترده شدن دامنه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا علیه جنایات اسرائیل در فلسطین، از روز پنجشنبه ده‌ها دانشجوی دانشگاه معتبر ساینس پرو در پاریس، با برگزاری تجمع اعتراض خود نسبت به جنگ اسرائیل در نوار غزه را ابراز کردند  و با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و بالای ورودی ساختمان به نمایش گذاشتند. حال باید منتظر بود و دید که آیا سازمان ملل همچنان می خواهد انفعال سیاستمدارانه خود را ادامه دهد یا خیر؟.

انتهای پیام

دیگر خبرها