Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز دوم آذرماه سالروز رحلت سلیم مؤذن زاده اردبیلی پیر غلام و مداح اهل بیت (ع) است.
سلیم موذن‌زاده اردبیلی مشهور به سلطان الذاکرین در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در اردبیل زاده شد. او از معدود مداحانی بود که به سه زبان ترکی، فارسی و عربی مدیحه سرایی می‌کرد. پدربزرگ سلیم موذن‌زاده اردبیلی، قدیمی‌ترین مؤذن کشور و پدرش عبدالکریم موذن‌زاده، نخستین مؤذن رادیویی در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرحوم رحیم مؤذن زاده و مرحوم سلیم مؤذن زاده
اذان برادرش رحیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی، معروف‌ترین و محبوب‌ترین اذان حال حاضر به شمار می‌رود و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. 
تمام عمر خود را صرف مداحی اهل بیت (ع) کرد
آنچه استاد سلیم مؤذن زاده اردبیلی را یک مداح توانمند کرده بود، عزم و اراده و پشتکار او بود. او تمام عمر خود را صرف مداحی اهل بیت (ع) کرد و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است.

توانایی شگفت‌انگیز مرحوم مؤذن‌زاده خواندن ملودی‌های مختلف بود
حسام‌الدین سراج، خواننده موسیقی ایرانی، در بیان توانایی و هنرمندی سلیم مؤذن زاده می‌گوید: تسلط مرحوم مؤذن زاده به زبان عربی به او توانایی می‌بخشید که در کنار نوحه‌خوانی به زبان‌های ترکی و فارسی، اشعار عربی را نیز بخواند. توانایی شگفت‌انگیز دیگر مرحوم مؤذن‌زاده، خواندن ملودی‌های مختلف بود. او قادر بود که شعر عربی را با ملودی عربی بخواند و در همان لحظه، شعری با همان مضمون را به زبان ترکی یا فارسی و با لحن و ملودی ترکی یا فارسی بخواند. البته این حسی درونی بود و او این کار را بسیار روان و بدون هیچ تکلفی انجام می‌داد.
صدای خوش یک امر موروثی در خانواده ما بود
مرحوم مؤذن زاده درباره صدای خوش می‌گفت: صدای خوش یک امر موروثی در خانواده ما بود. پدرم در عزای امام حسین (ع) نوحه می‌گفت و می‌خواند، اما چیزی که او را در درجه‌ای برتر قرار می‌داد، آشنایی کامل او به موسیقی است. او در ردیف و گوشه‌های موسیقی، ید طولایی داشت و ما را نیز آموزش می‌داد. من هر چه در این زمینه یاد گرفته‌ام، از پدرم است.

استاد سلیم موذن‌زاده معتقد بود پاکی نیت و خلوص عمل، لازمه موفقیت و ماندگاری است.
نوحه «زینب زینب» استاد سلیم مؤذن زاده، معروف‌ترین اثر به جا مانده از اوست که حتی کسانی که ترکی نمی‌دانند، با آن همنوایی و همراهی می‌کنند.
مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی صبح روز دوم آذرماه سال ۹۵ دار فانی را وداع کرد و با تشییع باشکوه و عظیمی که توسط مردم اردبیل برگزار شد پیکر او در قطعه مفاخر بهشت زهرا (س) اردبیل به خاک سپرده شد.
منبع: خبرگزاری مهر

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرحوم مؤذن زاده سلیم موذن زاده سلیم مؤذن زاده زاده اردبیلی استاد سلیم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!