Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، بر اساس دستور کار کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در روزهای پیش رو، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز سه شنبه چهارم آذر جمع بندی نهایی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و بررسی تحولات امنیتی منطقه با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه معاونان را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در روز چهارشنبه پنجم آذر اعضای هیات رئیسه و روسای کمیته ها ساعت شش و نیم صبح نشست خواهند داشت.


 کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح دوشنبه سوم آذر ماه قانون نظام وظیفه را با حضور مسئولان ذیربط بررسی و مرور خواهد کرد و همچنین کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز سه شنبه گزارش سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در خصوص بررسی آخرین وضعیت مرزی شهرستان آبادان و بخش اروندکنار ارائه خواهد شد و آخرین اخبار و تحولات مرتبط با مرزهای شمال غربی کشور با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی خواهد شد. 

بر اساس این گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها روز سه شنبه چهارم آذرماه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان را با حضور نمایندگان شورای نگهبان،  مرکز پژوهشها و دستگاه‌های اجرایی بررسی خواهد کرد.

همچنین در این روز ادامه بررسی درخواست ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره استانداری خوزستان با حضور نماینده متقاضی انجام خواهد شد. کمیسیون انرژی هم روز سه شنبه چهارم آذر ماه عملکرد قانون بودجه ۱۳۹۹ وزارت نفت و شرکتهای تابعه و همچنین پیش بینی اقدامات ضروری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه را بررسی خواهد کرد. 

بحث و بررسی عملکرد بودجه جاری و پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت روز سه شنبه چهارم آذرماه در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات انجام می شود.

کمیسیون بهداشت و درمان هم روز سه شنبه چهارم آذر ابعاد طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل بیماری کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) را بررسی خواهد کرد و در کمیته طرح ها و لوایح این کمیسیون روز دوشنبه سوم آذرماه لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی بررسی خواهد شد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن روز سه شنبه چهارم آذرماه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست دارند. این کمیسیون همچنین از دستاوردهای حوزه فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران بازدید خواهند داشت.

در نشست روز دوشنبه سوم آذرماه کمیسیون اقتصادی سه کارگروه ارزی جهت ادامه بررسی نوسانات و راهکارهای کنترل نابسامانی‌های حوزه ارزی و در روز سه شنبه چهارم آذر ماه طرح لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت های ساحلی خزر و روز چهارشنبه پنجم آذرماه بررسی لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه موسسه منطقه‌ای، استانداردسازی، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام) بررسی خواهد شد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه چهارم آذر ماه به ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع و همچنین استفساریه بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت. کمیسیون اصل ۹۰ هم در سه شنبه پیش رو نشست هیات رئیسه کمیسیون و نشست کمیته های پنجگانه کمیسیون را دارد. 

به گزارش ایرنا، در روز دوشنبه سوم آذر عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت بانک مرکزی، وزارت کشور، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بررسی و گزارش ارائه می شود. در این روز عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت از اجرای بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور هم در این کمیسیون بررسی خواهد شد.
 

طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با حضور رئیس کمیته و کارشناسان مرکز پژوهش سه شنبه چهارم آذر ماه در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بر رسیدگی خواهد شد.
دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای پاسخگویی به سوالات چند نماینده و بررسی اخبار فرهنگی برنامه دستور کار روز دوشنبه سوم آذر کمیسیون فرهنگی است این کمیسیون در روز سه شنبه چهارم آذر ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای پاسخگویی به سوالات چند نماینده دعوت کرده است.

کمیسیون قضایی و حقوقی روز سه شنبه چهارم آذرماه لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵ و اصلاحات بعدی آن را بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست روز سه‌شنبه چهارم آذر ماه ۹۹ میزبان وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات چند نماینده می باشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امیر سیاری مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امیر سیاری مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی امیر سیاری مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد بررسی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه

رئیس حزب حاکم گرجستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ایراکلی قریباشویلی، رئیس حزب حاکم گرجستان با محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین روند همکاری دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و مراودات مردمی را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس