Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، گرچه واردات خودرو حدود سه سالی است که ممنوع شده و امکان ورود آن به دلیل تغییر در ضوابط واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد ولی صادرات خودرو از ایران صورت می گیرد.

این در حالی است که تازه ترین اعلام مسئولان گمرک ایران از وضعیت صادرات خودرو از این حکایت دارد که در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و هفت دلار به ۹ کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - وزن خودروهای صادراتی حدود ۱۵۷۳تن  به کشورهای هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین،عراق و ترکیه بوده است.

عراق با سه میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند، همچنین هنگ کنگ با ۱۱۶هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار، تایوان با ۷۹هزار و ۵۲۱دلار، چین با ۳۶هزار و ۶۰۰ دلار ، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد  صادرات خودرو در سال گذشته را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا،کوئیک، سمند،پارس،۲۰۷،هایما، دنا و ...مابقی سهمی کمتر از۱۰درصد را در بر می‌گیرند.

این در حالی است که بیشترین تنوع صادرات خودرویی  با خودروهای‌ تیبا،ساینا،کوئیک،وانت‌آریسان،پژو پارس، پراید۱۳۱و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

به گزارش ایسنا، صادرات خودرو از ایران و محصولات ایران خودرو و سایپا در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان مربوطه به ویژه در شورای رقابت بارها تاکید کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل نابه‌سامانی بازار خودرو کمبود عرضه در مقابل تقاضا است و تا هنگامی که تولید افزایش نیافته و عرضه بیشتر نشود وضعیت بازار چندان بهبود پیدا نخواهد کرد.

این در شرایطی است که حتی شیوا رییس شورای رقابت چندی پیش پیشنهاد واردات خودروهای وارداتی را مطرح کرد که بتوانند با واردات بدون انتقال ارز و خودروهایی که امکان خرید آن برای مردم وجود داشته باشد تا حدودی به وضعیت بازار سامان دهند.

منبع: الف

کلیدواژه: صادرات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان اظهار کرد: در پی گزارش چند فقره سرقت خودروهای پراید در سطح شهر و ادامه دار شدن سرقت‌ها، پرونده ویژه‌ای در اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی مشهد تشکیل شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: طبق بررسی‌های میدانی متهمان به صورت حرفه‌ای در قالب یک باند سه نفره با استفاده از خودروهای سرقتی در ساعات پایانی شب با پرسه زنی در خیابان های خلوت و شناسایی خودروهای پراید بدون تجهیزات ایمنی آن‌ها را سرقت می‌کردند.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو سه عضو این باند را شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی در دو اقدام ضربتی و غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

نگهبان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان در شهرک سیدی مشهد یک دستگاه سواری پراید، تعدادی زیادی وسایل مسروقه شامل آچارآلات، سه عدد جک، پنج دستگاه باند، چهار دستگاه ضبط و پخش، ۲ عدد چادر مسافرتی، پنج دستگاه تلفن همراه، یک کیسه خواب، سه عدد زیرانداز مسافرتی، یک باربند، چهار حلقه لاستیک زاپاس و یک جفت کفش اسکیت و غیره کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به سرقت پنج دستگاه سواری پراید و ۳۵ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی