Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: هم اکنون درگیر اوج گرفتن بیماری کرونا در موج سوم هستیم هر چن  طی چند روز گذشته روند رشد بیماری با نوساناتی یک سیر پایداری را طی می کند اما این مهم به معنای کاهش بیماری نیست.
 
وی  اضافه کرد: اقدامات انجام گرفته در راستای محدودیت های جدید برای مناطق دارای وضعیت مختلف کرونایی اثرات خود را خواهد داشت و تجربه نیز نشان داده است این محدودیت ها قرار گرفتن عموم مردم را معرض ویروس و ابتلا به این بیماری کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول تاکید کرد: اثر روانی محدودیت های کرونایی بسیار چشمگیر است و از طرفی، جدی گرفتن بیماری و رعایت پروتکل ها در کاهش روند بیماری نیز بسیار اثر گذار خواهد بود.

قزلباش با اشاره به نظارت‌های جدی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف استان افزود: با توجه به گستره وسیع مشاغل در استان، امید است با توجه به همکاری بسیج استان و اصناف نظارت‌های موجود در این بخش بیش از گذشته انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در خصوص تست های سریع کرونا گفت: خوشبختانه تست های سریع در کشور تولید می شود و امیدواریم به زودی طبق قول هایی که داده شده در دسترس مراکز استانها قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: به طور معمول روزانه یک هزارو ۲۰۰ تست کرونا  به روش پی سی آر انجام می شود که این روش  بسیار پر هزینه و پروسه انجام آن طولانی است.

این مسؤوول ادامه داد: تست های سریع از بزاق انجام می شود و حداکثر در۳۰ دقیقه پاسخ آن اعلام می شود و در این میان ثابت شده وقتی فردی متوجه می شود کرونا مثبت است خود و اطرافیان وی تغییر رفتار می دهند.

وی اظهار داشت: اگر فرد باور کند مبتلا به کرونا شده خود را از اطرافیان جدا می کند و تغییر رفتار در دراز مدت موجب  کنترل بیماری می شود که یکی از اثرات تست سریع این خواهد بود، یعنی اثرات آن زودتر مشخص و رفتارهای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران به موقع انجام می شود.
 
قزلباش خاطرنشان کرد: اصلی ترین مساله در مورد بیماری کرونا این است که وقتی مورد مثبت مشخص شد بتوان او را از دیگران و اجتماع جدا کرد که در حال حاضر استان پیگیر این است که امکانات منفک کردن بیمار را از بقیه فراهم کند.

 به گفته وی، بخشی از بیماران هستند که این امکان وجود دارد که بتوانند در منزل قرنطینه شوند اما  بخشی از مردم  امکان قرنطینه در منزل را ندارند و تامین اقامتگاه برای افرادی که این امکان را ندارند بر عهده علوم پزشکی است که اگر این کار به قوت انجام گیرد، زنجیره قطع انتقال بیماری انجام خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان محدودیت های کرونا کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای زنجان کاهش یافت

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، افزود: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد