Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پورمراد جانی هدف اصلی و اساسی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و گفت: هرگونه کاهش سطح اراضی زراعی و باغات قطعا تهدیدی جدی علیه امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

او ادامه داد: برای تولید محصولات زراعی و باغی در وهله اول حفظ سطح اراضی موجود یکی از اصول اصلی و اساسی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان  کرد: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات از جمله ساخت و سازها، قطع اشجار برداشت خاک، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها از نظر قانون جرم تلقی می‌شود.

او ادامه داد:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع آن‌ها وظیفه دارند که با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت‌های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد.

جانی بیان کرد: اگر کسی مجوز بنایی داشته باشد و یا بخواهد طرحی ایجاد کند باید با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع هماهنگی لازم را داشته باشد که در مرحله نخست از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری می‌شود، ولی اگر نیاز باشد زمینی را تغییر کاربری بدهیم در اراضی که تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در آن پایین است مجوز خواهیم داد.

او از مردم خواست، حتی‌المقدور از تغییر کاربری اراضی درجه یک و آبی خودداری شود و اگر کسی اقدام به تغییر کاربری کرد حتما با شماره ۱۳۱ تماس و اطلاع‌رسانی شود تا برخورد‌های لازم صورت گیرد و در صورت تکرار جرم فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیر مجاز تملک اراضی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد