Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد با سخنان جو بایدن که این هفته گفت امتناع دونالد ترامپ از پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از بی مسئولیتی باور نکردنی است، موافق است.

لودریان یکشنبه در مصاحبه‌ای با ال سی یی، لوفیگارو و آر تی ال گفت ما با آنچه که بایدن گفت بی مسئولیتی باور نکردنی است هم نظر هستیم و من با سخنان بایدن موافق هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: من هرگز اینگونه نظر خود را ابراز نکرده ام، اما به نقطه‌ای می‌رسیم که من تصدیق می‌کنم که اظهارات جو بایدن با واقعیت مطابقت دارد و من این را خیلی واضح می‌گویم.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در نظرسنجی‌هایی که شبکه‌های تلویزیونی بزرگ آمریکا و موسسه تحقیقات ادیسون در هفتم نوامبر منتشر کردند برنده اعلام شده بود اما دونالد ترامپ با تأخیر در روند انتقال و دامن زدن به فضای تردید و سوء ظن در بین پایگاه رای دهندگان خود نسبت به سلامت روند انتخابات، از پذیرفتن شکست خود امتناع می‌ورزد.

جو بایدن روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش مطبوعاتی در مقر خود در ویلمینگتون، در ایالت دلاور، در مورد اوضاع آمریکا گفت آمریکایی‌ها شاهد بی مسئولیتی باورنکردنی و پیام‌های فوق العاده مخرب ارسال شده به جهان درباره روش کار دموکراسی در آمریکا هستند و من انگیزه‌های آن را نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم کاملاً غیرمسئولانه است.

مجمع برگزینندگان آمریکا قرار است در ۱۴ دسامبر امسال نام فردی را که باید در کاخ سفید مستقر شود، اعلام کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت در عنوان موضوعاتی که فرانسه و آمریکا خیلی سریع باید درباره آن همکاری کنند مسائل آب و هوا، مسائل بهداشتی و مسئله ایران وجود دارد.

به دستور دونالد ترامپ، آمریکا که خود در میان کشور‌های اصلی تولیدکننده گاز‌های گلخانه‌ای همراه با چین است، به طور رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس که در چهارم نوامبر سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج شد. با این تصمیم آمریکا تنها کشور در میان ۱۹۷ امضاکننده این پیمان است که از آن خارج شده است. اما جو بایدن قول داده است اقدامات گسترده‌ای برای کاهش گاز کربنیک آمریکا تا سال ۲۰۵۰ انجام دهد. او به ویژه قصد دارد به چارچوب این توافقنامه بازگردد.

منبع: فردا

کلیدواژه: لودریان فرانسه بی مسئولیتی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!