Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:53:20 GMT

فضای زیبای شهری، حق مردم است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۳۷۶

فضای زیبای شهری، حق مردم است

در حوزه شهرسازی با دو موضوع سرو کار دارید، ساخت و سازهای نهادهای عمومی و بخش خصوصی که در دو حالت باید نظارت کافی صورت گیرد. استاندار متذکر شد: ناظرین در این زمینه نقش مهمی دارند و باید به وظیفه خود در زمینه استحکام بنا، رعایت اصول شهرسازی و ... به درستی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،استاندار خراسان جنوبی گفت: به لحاظ ذائقه بصری، مردم حق دارند از شهری زیبا با معابری مناسب برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ملانوری با بیان این مطلب در جلسه بررسی آخرین وضعیت برنامه ها و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی که با حضور مدیرکل و معاونین این مجموعه برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر چه کار شما در مجموعه راه و شهرسازی با آسفالت و قیر و مصالح ساختمانی مرتبط است اما از آن جایی که نتیجه کارتان با روحیه مردم در ارتباط است، کاری ظریف به شمار می رود.
وی تصریح نمود: در حوزه شهرسازی با دو موضوع سرو کار دارید، ساخت و سازهای نهادهای عمومی و بخش خصوصی که در دو حالت باید نظارت کافی صورت گیرد.
استاندار متذکر شد: ناظرین در این زمینه نقش مهمی دارند و باید به وظیفه خود در زمینه استحکام بنا، رعایت اصول شهرسازی و ... به درستی عمل کنند.
ملانوری تأکید کرد: ناظران باید در طراحی پروژه ها، فرهنگ، رسوم و عرف جامعه را در نظر بگیرند و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه را هم در نظر داشته باشند.
وی از کار در حوزه ساخت و ساز شهری به حق الناس تعبیر کرد و گفت: در همه پروژه هایی که اجرا می کنیم باید آینده نگر باشیم، چرا که ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال دیگر آیندگان کارهای ما را می بینند، ما را قضاوت می کنند و بر اساس عملکردمان به ما درود می فرستند یا نفرین مان می کنند.
استاندار از راه ها به عنوان شریان های حیاتی استان نام برد و تأکید کرد: محورهای مواصلاتی یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار می روند.
ملانوری ادامه داد: اگر ما از توسعه در بخش های مختلف حرف می زنیم، نیاز است که راه های دسترسی مناسبی داشته باشیم و تلاش کنیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.
وی یادآور شد: در بحث تقسیم خدمات در حوزه راه ها و بهسازی محورهای مواصلاتی باید توزیعی عادلانه داشته باشیم و به تناسب نیاز هر منطقه، اعتبار تخصیص دهیم تا همه مناطق به یک اندازه دیده شوند .
استاندار در بخش دیگری از سخنانش از تلاش حوزه راه و شهرسازی استان برای جذب اعتبارات ملی گفت و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد در این زمینه روند رو به رشدی داشته ایم لذا باید ضمن حفظ وضع موجود برای افزایش این اعتبارات تلاش نماییم.
ملانوری تأکید کرد: ما به همان اندازه که در جذب اعتبارات و اجرای پروژه ها تلاش می کنیم و نتایج خوبی را رقم می زنیم به همان اندازه هم انتظارات مردم را بالاتر می بریم که البته این حق مردم است.
وی گفت: انتظار این است که موارد گذشته با همان شدت و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و آن جا که موانعی سد راه می شوند با جدیت پیگیری صورت گیرد تا رفع شوند.
استاندار تلاش های صورت گرفته طی یکی دو سال گذشته را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات استان در زمان حضور استاندار قبلی رضایتمندی مردم را به همراه داشته که قابل تحسین است.
ملانوری به پروژه راه آهن هم اشاره کرد و گفت: اگر چه این پروژه، به گونه ای نیست که ظرف ۶ ماه یا یک سال آینده به ثمر برسد اما چون از پروژه های کلیدی استان است باید با جدیت دنبال شود و به نتیجه هم برسد.
وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد؛ اقدامات با سرعت تداوم یافته و با انگیزه پیش بروند تا مردم از عایدات آنها منتفع شوند.
شایان ذکر است: داعی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در ابتدای جلسه ضمن گزارش مبسوطی از اقدامات این حوزه در سال های گذشته، از رشد ۶۷ درصدی اعتبارات ملی جذب شده در سال ۹۹ به نسبت سال قبل گفت و به تلاش هایی اشاره کرد که در راستای توسعه راه های دوبانده استان صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی راه و شهرسازی پروژه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است