Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@22:51:31 GMT

کشف توپِ جنگی صفوی در ضایعات ذوب آهن!+ عکس

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۶۷۰

کشف توپِ جنگی صفوی در ضایعات ذوب آهن!+ عکس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان از کشف یک عدد توپ جنگی متعلق به دوران صفوی در کارخانه ذوب‌آهن خبر داد و گفت: این توپ به منظور مرمت و جانمایی در مقابل کاخ عالی قاپو به اصفهان منتقل شد.

احمد فتحی با اعلام این خبر، اظهار کرد: روز گذشته با تماس مدیران کارخانه عظیم ذوب‌آهن متوجه شدیم یک عدد توپ قدیمی در میان ضایعات ارسالی به کارخانه ذوب‌آهن در این شهرستان به‌منظور بازیافت و ذوب پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که این توپ جنگی متعلق به دوران صفوی است که احتمالا در سده‌های گذشته در پادگان‌های سلاطین صفوی در اصفهان نگهداری می‌شده و پس از سقوط این سلسله دست به دست شده و روز گذشته به‌منظور بازیافت به کارخانه ذوب آهن تحویل داده شده بود.

فتحی تصریح کرد: با توجه به این‌که در دوران صفوی در ورودی دولتخانه صفوی (کاخ عالی‌قاپو) در مجموعه جهانی نقش جهان چند عراده توپ نگهداری می‌شده، این توپ جنگی با موافقت مدیران کارخانه ذوب‌آهن تحویل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شد و پس از آن توسط واحد امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به‌منظور مرمت و جانمایی در مقابل کاخ‌عالی‌قاپو به اصفهان منتقل شد

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توپ جنگی دوران صفوی ذوب آهن اصفهان صنایع دستی عالی قاپو پارسی خبر کارخانه ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی (الاعلام الحربی) جنبش انصار الله یمن تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد از نوع «شهاب» و کشتی هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت به نمایش درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، در حال حرکت به سمت بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) بود.

کد خبر 6093742

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا