Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@20:00:22 GMT

اهمیت مصرف پیاز قرمز در پاییز و زمستان امسال

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۸۹۱۷

صراط:

بیشتر ما می‌دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در کنار کاهش مصرف چربی‌های ناسالم، قند، شکر و نمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

در کنار این توصیه‌های تغذیه‌ای عمومی می‌توان به بعضی از مواد غذایی مغذی که تاثیر چشمگیری بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن دارند، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این خوراکی‌های پاییزی و زمستانی، پیاز قرمز است که در ادامه بیشتر با فواید آن آشنا خواهیم شد.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز قرمز حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بدن را در خود جای داده است. ویتامین C فراوان، ویتامین‌های گروه B و پتاسیم جزو ارزشمندترین دارایی‌های پیاز قرمز یا همان پیاز بنفش هستند. این آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند می‌توانند از طریق کاهش التهاب در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون و پیشگیری از افزایش کلسترول خون باعث بهبودی چشمگیر در عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری‌زای مختلف شوند. از این‌رو، توصیه می‌شود که در این پاییز و زمستان کرونایی، مصرف مقداری پیاز قرمز خام را همراه با وعده‌های غذایی، به‌تن‌هایی یا در قالب سالاد‌های مختلف داشته باشید. اگر نمی‌توانید طعم پیاز خام را تحمل کنید، می‌توانید آن را با مقداری فلفل سیاه، آبغوره، جعفری تازه یا پودر آویشن طعم‌دار کنید. افزودن مقداری روغن زیتون به پیاز قرمز خام هم باعث ملایم‌تر شدن طعم نهایی آن می‌شود.

کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها

یکی از مشکلات خانه‌نشینی ناشی از همه‌گیری کروناویروس در سراسر جهان، کم‌تحرکی، تنبلی روده، اضافه‌وزن و چاقی است. همه این موارد در کنار یکدیگر می‌توانند خطر بروز بعضی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان‌های گوارشی یا سرطان روده را افزایش دهند. از این‌رو، توصیه می‌شود که در دوران کرونا، علاوه بر داشتن فعالیت فیزیکی در خانه، از مصرف حجم بالای سبزیجات تازه در طول روز غافل نشوید. بهتر است که این روز‌ها یک وعده از سبزیجات را به پیاز قرمز خام اختصاص دهید. پیاز خام ترکیبی به نام آلیوم را در خود جای داده است که دریافت منظم آن می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های گوارشی و سرطان روده بزرگ را تا حدود ۲۲ درصد کاهش دهد.

کمک به افزایش تراکم استخوان‌ها

بیشتر ما شنیده‌ایم و می‌دانیم که مصرف منظم شیر و لبنیات می‌تواند به افزایش تراکم استخوان‌ها و حفظ سلامت آن‌ها کمک کند. اما بهتر است بدانید که مصرف منظم پیاز خام به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان می‌تواند باعث کاهش شدید استرس اکسیداتیو در بدن شود و همین مساله می‌تواند احتمال کاهش تراکم استخوان‌ها را از بین ببرد. به همین دلیل هم اگر در فصل پاییز یا زمستان به‌خاطر سرمای هوا با درد‌های موضعی در استخوان‌ها مواجه شدید، می‌توانید با افزودن پیاز قرمز به رژیم غذایی روزانه باعث بهبودی در سلامت استخوان‌ها و کاهش درد آن‌ها شوید.

کمک به کاهش عفونت‌های باکتریایی

تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که کوئرستین موجود در پیاز خام به مبارزه با عوامل ویروسی و باکتریایی در بدن کمک می‌کند و باعث ازبین‌بردن آن‌ها می‌شود. بعضی از تحقیقات به‌روشنی اعلام کرده‌اند که مصرف مداوم، متعادل و منظم پیاز خام، راهی مطمئن برای ازبین‌بردن باکتری‌های ای. کولی و استافیلوکوک اورئوس در بدن است.

منبع: سایت سلامت

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بیماری های عفونی تنفسی سرماخوردگی عفونت های باکتریایی صراط استخوان ها پیاز قرمز سرطان ها پیاز خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی