Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار خراسان شمالی از عقد تفاهم‌نامه ۱۰۰ میلیاردی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد. - اخبار استانها -

محمد علی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به عقد تفاهم نامه سازمان فنی حرفه‌ای کشور اظهار داشت: استان خراسان شمالی توانمندی‌های گسترده‌ای در زمینه کشاورزی و تولید محصولات بنیادین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای توسعه استان خراسان شمالی آموزش‌های فنی حرفه‌ای، تولید کار و مهارت نقش ویژه‌ای دارد و امیدواریم با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقشه استان خراسان شمالی در تولید ناخالص ملی افزایش گسترده داشته باشد.

 استاندار خراسان شمالی گفت: در زمینه نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی جزو استان‌های برتر کشور است و در تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تمام جمعیت روستایی و شهری استان دیده شده است.

شجاعی با اشاره به تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه‌ای کشور گفت: بالغ بر 100 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در قالب این تفاهم نامه برنامه‌های آموزشی و فنی اجرایی خواهد شد. این تفاهم نامه می‌تواند در حوزه کسب و کار استان تحول زیادی را ایجاد کند.

نظام آموزشی به شاگرد اول‌ها فرصت‌های بیشتری می‌دهد/تقویت مهارت صحبت کردن دانش‌آموزان65 درصد مهارت‌جویان فنی ‌و حرفه‌ای در قزوین شاغل نمی‌شوندبیش از 800 نفر از روستاییان خراسان جنوبی در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امیدواریم با مهارت آموزی، مهاجرت معکوس اتفاق افتاده و شاهد حضور بیشتر مردم در روستاها باشیم. در این تفاهم نامه طرحی به عنوان "پایلوت ملی آموزش اصناف" دیده شده که با ارائه خدمات صنفی، خدمات خوبی به همه اقشار کشور داده خواهد شد.

 وی در پایان افزود: در این طرح شعار "هر معلم یک مهارت" دیده شده است. همچنین دپارتمان اصناف برای مهارت آموزی اصناف مختلف در خراسان شمالی ایجاد خواهد شد. در هر شهرستان هم 20 روستا به عنوان روستای پایلوت برای مهارت اموزی انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان شمالی فنی و حرفه ای حرفه ای کشور سازمان فنی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد