Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن، با اشاره به انتشار کتابچه میان‌برنامه‌های رادیو قرآن گفت: یکی از اقدامات در سلسله اقدامات اساسی رادیو قرآن، نهضت تولید برنامه‌های کوتاه با طراحی بیش از ۵۴ عنوان‌برنامه و تولید پنج هزار و ۳۰۰ برنامه کوتاه بود.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا با اشاره به اینکه این امر مجموع برنامه‌های رادیو قرآن را متنوع، و با ضرب‌آهنگ بیشتر به سمع نظر مخاطبان رساند، اظهار کرد: این پنج هزار و ۳۰۰ برنامه در قالب‌های مستند، مجله‌محور، گفت‌وگومحور، گفتارمحور و ساختارهای نوین در رویکردها و موضوعاتی مانند تلاوت، علوم قرآنی، اطلاع‌رسانی، آموزش و … است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایزدی تصریح کرد: این برنامه‌های کوتاه، نیاز مخاطبان را در حوزه‌های مختلف تأمین کند که یک سال برای طراحی آن زمان برده شده، به گونه‌ای که طراحی این میان‌برنامه‌ها در تابستان به پایان رسید. همچنین همزمان با طراحی نیز تولید آنها آغاز شده است.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با تأکید بر اینکه حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد این میان‌برنامه‌ها، فرآیند تولید را سپری کرده‌اند، بیان کرد: برخی از این ۵۴ عنوان برنامه، تولیدشان به پایان رسیده و برخی نیز بر روی آنتن است و تعدادی دیگر نیز تولیدشان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا با تأکید بر اینکه پنج هزار و ۳۰۰ برنامه، در قالب برنامه‌های کوتاه زیر ۱۰ دقیقه است، تأکید کرد: از دیگر ویژگی‌های این میان‌برنامه‌ها، قابلیت تکرار آن است، یعنی اینگونه نیست که برنامه‌ها یک‌بار قابلیت پخش داشته باشد یکی از این برنامه‌ها «قله‌های تلاوت» است که از بهترین تلاوت‌ها و شاهکارهای قرای جهان اسلام تهیه و تولید شده و همیشه قابل استفاده است.

انتشار کتابچه «نهضت تولید برنامه‌های کوتاه‌مدت در رادیو قرآن»

وی با اشاره به دیگر ویژگی این برنامه‌های کوتاه، اظهار کرد: قابلیت انتشار در فضای مجازی به دلیل مدت کوتاه آنها، بیشتر فراهم است. همچنین امکان پخش این میان‌برنامه‌ها از سایر شبکه‌های رادیویی، ملی و استانی فراهم است.

ایزدی با تأکید بر اینکه کتابچه میان‌برنامه‌های رادیو قرآن، حرکت اساسی در حوزه تولید برنامه‌های کوتاه در رسانه دینی است، گفت: این موضوع در بسیاری از حوزه‌ها نیاز مخاطبان را پاسخگو است.

مدیر شبکه رادیو قرآنی بیان کرد: پخش به عنوان یک واحد برنامه‌ای مستقل و قابل پخش بدون وابستگی به قسمت قبل و بعد از دیگر ویژگی میان‌برنامه و برنامه کوتاه‌مدت رادیو قرآن است.

ایزدی اضافه کرد: افزایش قدرت و توان برنامه‌سازی در رادیو در هر لحظه با امکان بهره‌گیری آسان و سریع از برنامه‌های کوتاه و میان‌برنامه‌های موفق تولید شده به ویژه در مواجهه با رویدادها، امکان جذب مخاطب بیشتر و فرصت تکرار در زمان‌های مناسب و کاهش هزینه‌های برنامه‌سازی از دیگر اهداف این اقدام است.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا بیان کرد: برای تحقق این اقدام، چهار مرحله بررسی و احصای همه تولیدات کوتاه‌مدت رادیو قرآن از ابتدای تأسیس تاکنون (بیش از ۳۶ سال) و جلوگیری از ساخت طرح‌های تولید شده در گذشته (مگر آنکه با ساختار و رویکرد جدید و جذاب قابل تولید باشد)، ارائه طرح‌های جدید قابل تولید به گروه‌های برنامه‌ساز شبکه و دعوت از آنها برای تکمیل طرح‌ها و همزمان آغاز تولید برخی از طرح‌ها از سال ۹۸ و برآورد فرآیند تکمیل طرح‌ها و زمان شروع و پایان تولید، انجام شده است.

وی درباره مراسم رونمایی این کتاب، گفت: با توجه به شرایط مراسم کرونا امکان برگزاری مراسم رونمایی را نخواهیم داشت، بلکه از طریق انتشار کتابچه، این کار و اطلاع‌رسانی در حال انجام است.

کد خبر 5077437

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو قرآن کتاب قرآن کریم حرم حضرت عبدالعظیم سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا زیارت سازمان تبلیغات اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی مهدویت قرآن علامه طباطبایی امامزاده ها ناصر رفیعی اهل بیت ع مداحان تولید برنامه های کوتاه میان برنامه ها انتشار کتابچه رادیو قرآن کوتاه مدت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»