Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:02:43 GMT

۲ گروه شکارچی مرغابی و کبک در زنجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۹۹۱۲

۲ گروه شکارچی مرغابی و کبک در زنجان دستگیر شدند

علی مرشدی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یک گروه ۲ نفره از این شکارچیان، حین شکار پرندگان مهاجر (مرغابی) از سوی محیط بانان دستگیر شدند اما متخلفین قبل از رسیدن ماموران به محل جرم یک قطعه مرغابی را هدف قرار داده بودند.

وی، اظهار داشت: این ۲ شکارچی بومی متخلف در حاشیه رودخانه قزل اوزن واقع در اراضی روستای شکورچی، مشغول شکار بودند که با سر رسیدن محیط بانان از ادامه شکار پرندگان مهاجر بازماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرشدی با بیان اینکه محیط بانان در این ماموریت لاشه یک قطعه مرغابی، ۲ سلاح غیرمجاز متعلق به غیر، ۳۰ تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی را از این شکارچیان خاطی کشف و ضبط کردند، افزود: جریمه شکار هر قطعه مرغابی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده و محکومیت از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده است.   

 دستگیری شکارچیان غیرمجاز کبک 

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: همچنین محیط‌بانان این اداره کل، حین گشت و کنترل در مناطق آزاد شهرستان زنجان، سه شکارچی متخلف مشغول به شکار کبک را مشاهده و نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

مرشدی افزود: از این شکارچیان که بومی منطقه بودند لاشه چهار قطعه کبک معمولی، ۲ قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی غیر مجاز و یک قبضه سلاح شکاری ۲ لول مجاز متعلق به غیر و یک دستگاه دوربین چشمی به همراه مقادیری فشنگ به دست آمد.

وی با تاکید براینکه شکار غیرمجاز حیات وحش، جفا در حق طبیعت و جانوران است، افزود: جریمه هر قطعه کبک ۳۰۰ هزار تومان است که متخلفین دستگیر شده به خاطر ضرر و زیان وارده به طبیعت باید آن را به حساب محیط زیست واریز کنند.

مرشدی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت در صورت مشاهده شکارچیان خاطی با آنان بر اساس قانون و مقررات و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهند کرد از عموم مردم به ویژه روستائیان منطقه خواست در صورت مشاهده شکارچیان در منطقه بلافاصله موضوع را به محیط بانان و پاسگاه های محیط بانی اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی برای دستگیری متخلفین صورت گیرد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان اخبار کنکور محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، فرمانداری‌ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و یادآور شد: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: جریمه به‌کارگیری اتباع بیگانه در سال‌جاری چیزی حدود یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود، کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، کارهای ساختمانی و گاوداری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تأثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ کارفرما در سال گذشته به ۳۰۰ کارفرما رسید.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان متوجه تبعات سو ء باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین از شهروندان و از کارفرمایان می‌خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کنند جلوگیری کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از شهروندان خواست تا برای صیانت از فرصت‌های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

کد خبر 749052

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران