Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی بیل گیتس، بنیان‌گذار میلیاردر مایکروسافت در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان اعلام کرد که تقریبا همه واکسن‌های کووید-۱۹ عملکرد خوبی دارند و عملکرد خوبی خواهند داشت.

به گزارش سی‌ان‌ان، در حال حاضر، داده‌های اولیه واکسن‌های فایزر (Pfizer ) و مدرنا (Moderna ) بیانگر موفقیت این شرکت‌ها بوده است و گیتس انتظار دارد واکسن‌های آسترازنکا (AstraZeneca)، جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) و نواواکس ( Novavax ) نیز به‌زودی موفقیت مشابهی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: "من خوش‌بین هستم که تا ماه فوریه، تاثیر زیاد و ایمنی همه این واکسن‌ها تایید شود. "

بر اساس اظهارات دانشگاه جان هاپکینز، بنیان‌گذار میلیاردر مایکروسافت روز جمعه، یک روز قبل از آزمایش مثبت بیش از ۱۷۷هزار نفر به ویروس کرونا و مرگ حدود ۱۴۰۰ نفر با سی‌ان‌ان گفتگو کرد.

طی هفته‌های گذشته، ایالات‌متحده شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا بوده است و گیتس اظهار کرد که انتظار دارد تعداد مبتلایان روزانه همچنان افزایش یابد و در زمستان روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهند.

وی در ادامه بیان کرد: "آمار مبتلایان همچنان در حال صعود است و انتظار می‌رود که این صعود به معنای واقعی کلمه تا ماه فوریه ادامه یابد و در این زمان احتمالا بیش از ۲۰۰۰ مرگ‌ومیر روزانه رقم خواهد خورد. "

گیتس توصیه کرد که آمریکایی‌ها از ماسک استفاده کنند و در مورد اقدامات بهداشت عمومی هوشمند باشند.

 وی ادامه داد: "در حالت ایده آل، افراد به دلیل ظهور ابزارهای پزشکی، وضعیت را خوب می‌دانند اما می‌توانیم رفتار خوب را دو برابر کنیم. سعی کنید خانواده شما در گروه آخرین مرگ‌ومیرهای این بیماری همه‌گیر نباشد زیرا تا بهار، زمانی که واکسن عمل کرده و تعداد مبتلایان کاهش یابند، شاهد این بیماری هستید، البته  تغییر هوا نیز به ما کمک خواهد کرد. "

کارایی واکسن و واکسیناسیون اکثریت افراد نیز با چالش‌های خود روبروست. وی افزود: بخش تدارکات ایالات‌متحده "کمی سردرگم است"، اما گیتس امیدوار است که این مسائل حل شود.

وی اظهار کرد: "شما می‌خواهید مطمئن شوید که هیچ‌یک از واکسن‌ها از بین نمی‌روند، من فکر می‌کنم با روشی نه چندان کامل، تدارکات نیز حل خواهد شد. به عقیده من تعداد کافی از افراد واکسن را به‌زودی دریافت می‌کنند و مردم نیز شاهد موارد ایمنی بیشتر خواهند بود و با گذشت زمان، ما به ۷۰ درصد موردنیاز برای جلوگیری از گسترش بیماری خواهیم رسید. "

به‌طور شخصی، مراسم تعطیلات شکرگزاری گیتس نسبت به یک سال عادی با اعضای خانواده کمتری برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: "اکنون، زمانی نیست که مردم از مراسم روز شکرگزاری کاملا همان‌طور که دوست دارند، لذت ببرند. من در روز شکرگزاری با بسیاری از اعضای خانواده ارتباط ویدیویی برقرار خواهم کرد و برای صرف بوقلمون در کنار آن‌ها نخواهم بود. "

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی کروناویروس واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد