Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا روستای ایسپره حدود ۶۰ کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد و با بیش از ۱۱۰ خانوار در بخش سردشت واقع شده است.
با وجود احداث این روستا از حدود ۴۰ سال پیش، هنوز زمینی برای توسعه و اجرای طرح هادی اختصاص داده نشده و همین امر موجب مهاجرت اهالی شده است.
به گفته یکی از اهالی از سال ۶۱ هیچ زمینی برای ساخت و ساز در این روستا واگذار نشده در حالی که زمین اطراف روستا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد ایسپره به خبرنگار ایرنا گفت: هفت برادر دارم که که سه نفر از آنها به علت نبود زمین برای ساخت و ساز مجبور به مهاجرت به مناطق حاشیه‌ای و اجاره نشینی شده‌اند.
وی با انتقاد از این وضعیت گفت: به دلیل نبود زمین مجبورم دام‌هایم را در خیابان رها کنم و همین امر باعث سرقت آنها می‌شود.
به گفته دهیار روستای ایسپره این روستا ۴۳۲ نفر جمعیت دارد که شغل اهالی آن کشاورزی، دامداری و دامپروری است.
کیومرث ایسپره افزود: از حدود ۴۰ سال پیش که کلنگ ساخت این روستا زده شده هنوز حتی یک خیابان به آن اضافه نشده است.
وی ادامه داد: طبق توافق‌های گذشته مقرر شده بود زمین‌های کشاورزی اطراف روستا تغییر کاربری و برای ساخت و ساز واگذار شوند ولی کشاورزان اکنون راضی به مصالحه نیستند چراکه شغلشان کشاورزی است و با ازدست دادن این زمین‌ها دچار مشکل خواهند شد. 
ایسپره اظهارداشت: تاکنون نشست‌های مختلفی برای رفع مشکل زمین با ریش سفیدان و ادارات مربوطه از جمله بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده ولی به علت همکاری نکردن کشاورزان بی‌نتیجه مانده‌اند. 
وی افزود: نبود زمین برای ساخت و ساز موجب شده حدود ۳۳۰ نفر از اهالی به حاشیه شهرها مهاجرت و در شرایط نابسامانی زندگی کنند. 
دهیار ایسپره فاصله این روستا تا سردشت را سه کیلومتر عنوان و بیان کرد: با کم شدن جمعیت شهر به دلیل مهاجرت، سرانه برای بهسازی روستا نیز کاهش یافته است لذا امکان توسعه روستا و راه اندازی مراکز خدماتی چون خانه بهداشت وجود ندارد.
وی افزود: مهاجرت اهالی روستا به مناطق حاشیه‌ای باعث شده به علت کاهش جمعیت امکان توسعه مدارس نیز فراهم نشود و دختران این روستا برای ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان مجبور به طی مسافت سه کیلومتری شوند.

ایسپره گفت: متاسفانه برخی کشاورزان همکاری لازم را ندارند و همین امر باعث شده اقدامی در این خصوص صورت نگیرد. 

رئیس بنیاد مسکن دزفول نیز در این باره گفت: یک زمین در شرق این روستا قرار دارد که جزو اراضی ملی است ولی برای رفع مشکل زمین برای ساخت و ساز، کشاورزان حاضر به مصالحه نیستند.

ناصر ایزدی‌فر افزود: کاربری این زمین، فضای سبز و عمومی است که طرح بازنگری آن پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: طرح بازنگری این زمین می‌تواند مشکل اهالی روستا را برطرف کند البته این کار نیازمند تامین اعتبار است.

امید است با تلاش مسوولان و همکاری کشاورزان منطقه مشکل زمین این روستا برطرف شود چراکه مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها، معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خاص خود را دارد.

برچسب‌ها دزفول توسعه روستایی خوزستان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول توسعه روستایی خوزستان مسکن دزفول توسعه روستایی خوزستان مسکن اخبار کنکور برای ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم