Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:35:26 GMT

بسیج عمومی قزوینی‌ها برای تقابل با کرونا

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۲۱۵

بسیج عمومی قزوینی‌ها برای تقابل با کرونا

به گزارش ایرنا، مشاهدات خبرنگاران ایرنا از اجرای محدودیت های کرونایی نشان می داد که جمع زیادی از شهروندان قزوینی این محدودیت ها را جدی گرفته اند و در صورت ادامه این رویه می توان به کم شدن آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و کاهش شیوع کرونا در این استان امیدوار بود.

اصناف قزوین همکاری خوبی با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا داشته اند و بدون مشکل خاصی از محدودیت های جدید تمکین کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسداد برخی ورودی ها به شهر قزوین با هماهنگی فرمانداری و پلیس راه و سایر عوامل انتظامی نیز با هدف جلوگیری از ورود و خروج خودروها از مسیرهای فرعی و ضرورت تردد از مسیرهای اصلی، راه دور زدن و فرار از محدودیت ها را برای افراد متخلف بسته است.

البته برخی تخلفات نیز از چشم ها پنهان نماند، مانند مخدوش کردن پلاک خودروها برای ثبت نشدن از سوی دوربین ها که انتظار می رود در روزهای آتی تدبیری برای برخورد با این تخلف اندیشده شود و یا فعالیت برخی صنوف البته به شکل انگشت شمار که جزو مشاغلی بودند که باید تعطیل می شدند اما همچنان مشغول فعالیت بودند.

با وجود آنکه اجرای محدودیت های جدید کرونایی خلوت شدن چشم گیر خیابان ها و بازارها را در پی داشته است، اما شلوغی برخی شعب بانک ها و بعضی بازارهای سرپوشیده مانند بازارچه میوه و تره بار سپه قزوین و فعالیت برخی دستفروشان نیز قابل تامل بود.

ازدحام در داروخانه ها و نانوایی ها بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که با اجرای محدودیت های جدید کرونایی نیز هنوز مرتفع نشده است.

همچنین عبور و مرور برخی خودروها با پلاک غیربومی (عمدتا تهران) در خیابان های قزوین نیز قابل توجه بود البته به دلیل نزدیکی پایتخت به قزوین برخی ساکنان قزوین دارای خودروهای با پلاک تهران هستند که مشخص نیست در محدودیت های کرونایی نحوه ساماندهی آنها به چه شکل است.

ای کاش این محدودیت ها زودتر اجرا می‌شد

یک شهروند ۴۴ ساله قزوینی در خصوص اجرای این محدودیت ها گفت: باید این محدودیت ها زودتر از این ها اجرا می شد تا با خلوت شدن معابر و خیابان ها شاهد اوج گیری کرونا نبودیم.

وحید مرادی که دارای شغل آزاد است،افزود: البته در کنار این محدودیت ها باید فکری نیز برای حمایت از مشاغل آسیب دیده و اصناف داشت چرا که ممنوعیت و محدودیت ساعات کاری باعث کاهش درآمد آنها می شود.

وی همچنین گفت: در چنین شرایطی دولت باید هوای کارگران فصلی و ساختمانی، دستفروشان، کارگران شاغل در واحدهای صنفی را بیش از پیش داشته و با شناسایی آنها بسته های حمایتی و معیشتی را در اختیار آنان قرار دهد چرا که اگر می خواهیم همه در خانه بمانند و کرونا کاهش پیدا کند باید مشکلات معیشتی اقشار ضعیف را نیز مورد توجه قرار دهیم.

این شهروند قزوینی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما عده ای نیز این مساله را جدی نمی گیرند و از زدن ماسک و رعایت فاصله مناسب خودداری کرده و سلامت دیگران را به خطر می اندازند،افزود: باید جریمه و محرومیت اجتماعی این افراد در عمل اجرایی شود.

راه دیگری جز اعمال محدودیت های جدید برای کنترل کرونا نبود

مریم رضایی ۵۶ ساله و خانه دار دیگر شهروند قزوینی است که می گوید اگرچه در طرح جدید محدودیت های کرونایی، مغازه و کسب و کار پسرم تعطیل شده اما باید قبول کنیم فعلا راه دیگری برای مهار و جلوگیری از شدت پیدا کردن کرونا به جز اعمال این محدودیت ها وجود ندارد.

وی افزود: اگر همه دست به دست یکدیگر بدهیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم بدون شک کرونا کم می شود و شاهد کاهش مرگ و میرها و بستری بیماران در بیمارستان ها خواهیم بود.

این شهروند قزوینی اظهار داشت: کادر درمان بیش از یک سال است که با کرونا درگیر هستند بنابراین ما باید با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن و نرفتن به مکان های شلوغ و عدم برگزاری تجمعات و مراسم ها به کاهش تعداد بیماران کمک کرده و به یاری پزشکان و پرستاران فداکار بشتابیم.

تعطیلی اصناف غیرضرور و محدودیت تردد خودروها به کاهش کرونا کمک می کند

منیره اولادی معلم دیگر شهروند قزوینی نیز گفت: تعطیلی کسب و کار و اصناف غیرضروری موجب خلوت شدن خیابان ها و حضور بیشتر مردم در خانه ها می شود و این موضوع می تواند بر کاهش شیوع کرونا اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان یک اولویت اساسی است،افزود: اگر همه محدودیت های اعمال شده را رعایت کنند، نتایج مثبت آنرا به زودی شاهد خواهیم بود.

این شهروند قزوینی گفت: در روزهای اول محدودیت های کرونایی شهروندانی که مشاغل آنها خارج از شهرهاست دچار سردرگمی هستند بنابراین باید اطلاع رسانی بهتری در این خصوص انجام می شد و همچنین ساماندهی این موضوع در خصوص افرادی که ضرورت به تردد بین شهری دارند باید مورد توجه نهادهایی مثل استانداری ها، فرمانداری ها و عوامل انتظامی قرار بگیرد.

اولادی با بیان اینکه با وجود اجرای محدودیت های جدید کرونایی مکان هایی مانند بانک ها و بازار همچنان شلوغ و پرازدحام هستند، از شهروندان خواست تا حدالامکان به جز کارهای ضروری از منزل خارج نشوند و خدماتی که امکان گرفتن آنها به شکل غیرحضوری فراهم است را به شکل اینترنتی دریافت کنند.

کاهش ۶۰ تا ۷۳ درصدی تردد در آزادراه های قزوین با اعمال محدودیت های کرونایی

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: آمار ارایه شده از سوی عوامل راهداری و دوربین های ثبت شده در آزادراه ها نشان می دهد در طی ۲ روز اجرای محدودیت های کرونایی نسبت به روزهای قبل از آن تردد خودروهای از آزادراه قزوین-رشت ۷۳ درصد، قزوین-زنجان ۶۴ درصد و قزوین-کرج ۶۰ درصد کاهش یافته که این موضوع نشان دهنده مراعات هموطنان و کاهش سفرهای غیرضروری است.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه شهروندان استان قزوین استقبال و همراهی خوبی با محدودیت های جدید داشته اند،افزود: کاهش حضور شهروندان در اجتماع به ویژه در ساعات پایانی شب محسوس بوده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اصناف قزوین نیز همکاری خوبی با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا داشته اند که جای قدردانی دارد.

این مسوول گفت: با وجود محدودیت های اعمال شده در خصوص تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، تاکسی ها، تاکسی تلفنی ها، تاکسی های اینترنتی فعال بوده و برای رفت و آمدهای ضروری شهروندان آماده ارایه خدمت هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: خودروهای پلاک غیربومی در صورت ورود و یا توقف در شهرهای استان اعمال قانون و جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه از شهروندان می خواهیم در طول محدودیت های کرونایی جدید در خانه بمانند و جز ضرورت از منزل خارج نشوند،افزود: شهروندان در صورت حضور در خارج از خانه برای حفظ سلامت خود و دیگران حتما ماسک و دستکش بهداشتی استفاده کنند و رعایت فاصله حداقل 2 متری از سایرین را مورد توجه قرار دهند.

حبیبی افزود: افراد در صورت بروز علائم بیماری کرونا از سایر افراد فاصله گرفته و خود را تا احراز شرایط سلامت خود قرنطینه کرده و برای تست به مراکز درمانی تعیین شده مراجعه کنند.

محدودیت‌های جدید کرونایی با هدف خانه ماندن شهروندان اعمال شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین نیز گفت: محدودیت های جدید کرونایی با هدف کاهش شیوع کرونا و بیماران مبتلا به این ویروس و کمک به حفظ سلامت شهروندان اعمال شده و همه باید با آن همراهی کنیم.

دکتر پیمان نامدار با بیان اینکه بیمارستان های قزوین دیگر گنجایشی برای بیماران کرونایی ندارند،افزود: اگر مردم محدودیت های جدید را به خوبی رعایت کنند، شاهد کاهش مبتلایان و کم شدن بستری بیماران خواهیم بود که خبری خوشحال کننده به ویژه برای کادر درمان است.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن بهترین راه برای پیشگیری از کروناست و محدودیت های جدید نیز با همین هدف اعمال شده اند، افزود: شهروندان در صورت ضرورت خروج از منزل باید حتما ماسک سه لایه بهداشتی استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی (حداقل ۲ متر) با سایر افراد را رعایت کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نزدیک به هزار شهروند قزوینی به دلیل ابتلا به این ویروس و بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه محدودیت‌های جدید اعمال شده است که طبق آن گروه های شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و براساس این مصوبه تنها گروه های شغلی یک حق فعالیت دارند.  

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب پزشکان، آمبولانس ها، آتش نشانی ها، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، نیروهای امنیتی و انتظامی، فعالان حوزه سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ عنوان نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ ها، مراکز خرید، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

همچنین فروشگاه های لوازم خانگی،آرایشگاه ها، بنگاه های مشاوره املاک، کیف و کفش فروشی ها،بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ قرار دارند

 گروه‌های شغلی سه نیز شامل مدارس و  دانشگاه ها، سینما و تئاتر، موسسات آموزش زبان های خارجی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، مساجد و مصلی‌ها هستند.

گروه‌ چهار نیز برگزاری مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها را شامل می شود.

همچنین تردد خودروها در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است و در صورت عدم رعایت جریمه می شوند.

در قالب این طرح همچنین فعالیت دستگاه ها و ادارات به جز دستگاه های خدمات رسان، استانداری و فعالیت های ضروری اداری از طریق دورکاری و کاهش ظرفیت کارمندان محدود شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین محدودیت های کرونا ویروس کرونا استان قزوین محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت های جدید کرونایی محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا اجرای محدودیت مقابله با کرونا محدودیت ها شهروند قزوینی گروه های شغلی تردد خودروها شیوع کرونا اعمال شده خیابان ها فروشی ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه‌های غربی علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی در چندین نوبت عنوان کردیم که از بزرگترین دستاورد‌های این عملیات به چالش کشیدن لیبرال دموکراسی غربی‌ها است.

 وی گفت: پایه های سه رکن اساسی حقوق بشر، آزادی بیان و تعیین سرنوشت در استاندارد دوگانه غرب لرزان شده است و انسان غربی و خصوصا جوانان و نخبگان دانشگاهی در این چالش برانگیختگی عمومی را به راه انداختند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اکنون نظام استکباری غربی با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی و خیزش نخبگی روبه‌رو است. اندیشکده‌های مهم در اروپا و آمریکا در برابر این سوال قرار گرفته‌اند که چرا باید در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کنیم؟

دستمالچیان افزود: این موضوعی است که در آمریکا نماد پیدا کرده و با پیش بینی‌هایی که می‌شود به اروپا هم سرایت خواهد کرد و تقابل بسیار عمیقی میان حاکمیت و مردم به وجود می‌آورد و چالش بزرگی بر سر راه نظام لیبرال دموکراسی غربی خواهد بود .

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت:این اعتراضات به دلیل زنجیره تکاملی اقدامات در ۲۰۰ روز گذشته است و هر اقدامی که باعث تشدید مبارزه علیه صهیونیست شود مکمل هم هستند و در یک زنجیر هستند. این اتفاقات در عرصه افکار عمومی به خصوص جامعه نخبگی اروپا و آمریکا تاثیرگذار است و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته منزوی خواهد شد.

دستمالچیان درباره تاثیر این اعتراضات بر تغییر رویکرد دولت‌ها گفت: بی شک به دلیل آن که نظام دموکراسی وجود دارد و این دولت‌ها به رای‌های مردم خود نیاز دارند بر سر یک دو راهی قرار گرفتند. یا باید نقاب از چهره خود بردارند و کاملا به سمت خشونت و تقابل با مردم بروند و یا اینکه در برابر افکار عمومی تمکین کنند و به خواسته های آن‌ها تن دهند. این چالش مهمی است که نظام استکباری غرب با آن روبه رو است و در اروپا و آمریکا این تقابل خود را نشان می‌دهد و امروزه می بینیم که چه هنگامه‌ای از ابراز انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و جنایات آنها رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی