Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:35:55 GMT

روزانه ۵ هزار تست کرونا در استان گیلان خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۲۲۳

روزانه ۵ هزار تست کرونا در استان گیلان خواهد شد

ارسلان سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی «شهید سلیمانی» در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح با همکاری سپاه و بسیج و به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا به شیوه «محله و خانواده محور» و با هدف «هر خانه، یک پایگاه سلامت» آغاز شده است.

وی در ادامه به اهداف کلی اجرای این طرح اشاره و با بیان اینکه مدیریت و کنترل کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است، افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ و میر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از جمله اهداف طرح «شهید سلیمانی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زود هنگام بیماران، افراد در معرض تماس نزدیک و پاسخ سریع، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، توسعه درمان سرپایی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری از سیاست‌های تعریف شده برای این طرح است.

نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود

وی همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری را از دیگر راهبردهای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.

سالاری با اشاره به وظایف تعیین شده برای حوزه بهداشت و بسیج، گفت: در این طرح دو تیم حمایتی و نظارتی پیش بینی شده که مسئولیت تیم حمایتی که وظیفه جلب کمک‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها و توزیع در جمعیت آسیب‌پذیر و در معرض خطر بالا اعم از معیشتی و سلامتی برعهده بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج، مردم، NGO ها و دانشجویان جهت شناسایی و مراقبت افراد در مرکز تماس نزدیک و مراقبت در منزل «تیم‌های مراقبتی» این طرح بزرگ را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: مراکز ارائه خدمات تهیه و توزیع مواد غذایی واحدهای صنفی با مشارکت بسیج، هلال‌احمر، اصناف تعزیرات داوطلبین مردمی تیم‌های نظارتی این طرح بزرگ را تشکیل می‌دهند و مسئولیت این تیم با بهداشت محیط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه سپاه قدس گیلان تمام امکانات خود را برای اجرای این طرح در اختیار دانشگاه قرار داده است، اضافه کرد: بیش از دو هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان در جهت اقناع مردم و جلب اعتماد آن‌ها به کار گرفته شده اند.

بهره گیری از ظرفیت ۵۸۰ سفیر سلامت در گیلان

وی با بیان اینکه حدود هزار خانه بهداشت و ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در سراسر استان در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند، گفت: از ظرفیت ۵۸۰ هزار سفیر سلامت نیز در استان گیلان برای کسب موفقیت در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

سالاری افزایش تست از مردم را از مهم‌ترین اهدافی برشمرد که دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی به دنبال آن هستند، افزود: با اجرایی شدن طرح بزرگ شهید سلیمانی در گیلان روزانه ۵۰۰۰ تست از بیماران و اطرافیان آنها گرفته می‌شود که در مهار ویروس کرونا مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اعزام ۲۰۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی به سراسر گیلان هستیم، ادامه داد: تب سنجی، پالس اکسی متر (اکسیژن سنج خون) و در صورت لزوم ارجاع بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها در سطح محلات و در خانه‌ها از مهم‌ترین وظایف این تیم‌ها است.

کد خبر 5078162

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان سالاری ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشكی گیلان ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد بوشهر اجرای این طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمدرضا مردانی در ابتدای  نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان گیلان در دانشگاه گیلان از عملیات تاریخی «وعده صادق» سخن گفته و از دلاور مردان جبهه توحید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تحقق وعده امام خامنه ای عزیز(مدظله‌العالی) در تنبیه رژیم صهیونیستی قدم بزرگی برداشتند تقدیر و تشکر کرد و همچنین به عموم مردم و دوستداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت تبریک و تهنیت گفت.


وی افزود: البته این بخش کوچکی از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی بود. تصمیم شجاعانه و مدبرانه فرماندهان ما به تبعیت از مقام معظم رهبری کم نظیر بود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان همواره دانشگاه ودانشجویان را مورد هدف قرار داده اند،بیان کرد: این نشان دهنده اهمیت دانشگاه است،وقتی جوانان خوبی تربیت کنیم و به بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

مردانی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تبیینی برای اساتید می‌تواند موجب هم افزایی اساتید شود. جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه‌ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

رئیس سازمان بسیج اساتید باتاکید بر اینکه استان گیلان منطقه قهرمان پرور است افزود: اساتید باید پرچمدار تبیین گری باشند. مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله با این جنگ ترکیبی دشمن تنها تبیین است و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. سلاح ما اندیشه، بیان و قلم است. این سلاح تاثیر شگرفی می‌تواند داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند