Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@17:11:22 GMT

حمله موشکی یمن به پالایشگاه آرامکو عربستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۰۳۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی ارتش موفق شد با استفاده از موشک قدس ۲ ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، بر اساس بیانیه ای که بامداد دوشنبه از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن منتشر شد این حمله موشکی که با استفاده از موشک های هدایت پذیر قدس ۲ انجام شد موفقیت آمیز بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع تاکید کرد که موشک دقیقا به محلی که از پیش تعیین شده بود اصابت کرد و خودروهای آتش نشانی و آمبولانس ها به طرف محل اصابت در رفت و آمد هستند.

وی تصریح کرد که این حمله در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

او با تاکید بر اینکه عملیات نیروهای مسلح یمن ادامه خواهد یافت به شهروندان و شرکت های خارجی که در عربستان فعالیت دارند توصیه کرد که از تاسیسات حیاتی این کشور دور شوند .

به گفته سخنگوی ارتش یمن موشک های قدس ۲ اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش های عملی موفق در عمق خاک عربستان وارد فاز عملیاتی شده است .

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمله موشکی یمن عربستان سعودی پالایشگاه آرامکو نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری