Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، علیرضا استکی اظهار کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده مجدد از پساب‌های شهری و همچنین پیشگیری از سرریز پساب‌های شهری که آلودگی‌های زیست‌محیطی و رودخانه زاینده‌رود را در پی داشت، پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و انتقال پساب شهرستان زرین‌شهر پس از اتمام عملیات احداث و آماده‌سازی، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: با توجه بـــه مشکلات خشــکسالی و کــم‌آبـــی رودخــــانه زاینـــده‌رود و همچنیـــن در راستــای تعــــهد به مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه، انجام مطالعات مربوط به تعیین منابع پایدار آب و برطرف کردن مشکلات آب شرکت به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار ناحیۀ انرژی و سیالات و این واحد قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور قراردادی میان فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با موضوع خرید پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان منعقد شد و طبق آن، طی حدود سی سال حدود 500 میلیون مترمکعب پساب به فولاد مبارکه تحویل می‌‌شود و این اقدام علاوه بر تأمین بخشی از آب مورد نیاز فولاد مبارکه، کمک شایانی به رفع آلودگی‌های محیط زیستی شهرهای اطراف خواهد کرد.

استکی ضمن اشاره به اینکه این پساب‌ها پس از جمع‌آوری، در چهار تصفیه‌خانۀ شهرهای زرین‌شهر، مبارکه، صفائیه و ورنامخواست تصفیۀ اولیه شده و سپس به تصفیه‌خانۀ آب فولاد مبارکه (PU13) انتقال داده می‌شوند، ادامه داد: انتقال پساب‌های شهرهای مبارکه، صفائیه و ورنامخواست از سال 97 شروع شد و در حال حاضر نیز احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب زرین‌شهر به پایان رسیده و انتقال پساب‌های این شهر به فولاد مبارکه نیز میسر شده است.

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات اذعان کرد: جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری و استفاده از آن‌ها در چرخۀ صنعت، کمک شایانی به بهینه‌سازی محیط‌زیست و تأمین آب موردنیاز شرکت فولاد مبارکه و درنهایت کاهش برداشت آب خام از رودخانه خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص مشخصات فنی این پمپاژخانه گفت: این پروژه در مساحتی حدود 1500 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر 250 میلیارد ریال احداث شده است؛ در ساخت این ایستگاه پمپاژ از حداکثر توان شرکت‌های داخلی به‌عنوان سازندگان تجهیزات از جمله پمپ، کابل، تابلو برق، جرثقیل و ... استفاده شده است.

استکی در خاتمه خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر تمامی مراحل پیش راه‌اندازی و تست‌های مربوط به خط را طی کرده و در حال بهره‌برداری و انتقال پساب‌های این شهر به فولاد مبارکه است؛ ضمن اینکه با راه‌اندازی این پروژه امکان ارسال کامل پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان نیز میسر شده است.

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات در بخش پایانی سخنان خود از زحمات و همکاری‌های معاونت طرح و توسعه، مدیریت ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت کارکنان ناحیۀ انرژی و سیالات، شرکت مهندسی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به‌عنوان مجری طرح تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ک/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست انرژی آب پساب انرژی و سیالات فولاد مبارکه انتقال پساب زرین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تیم ملی هندبال جوانان ایران که برای حضور در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا آماده می‌شود،صابر حیدری و محمد حسن خادمی، بازیکنان جوان تیم هندبال بزرگسالان فولاد مبارکه سپاهان به اردو دعوت کرده است.

 این اردو با حضور ۲۱ بازیکن در تهران برگزار می شود.

تیم ملی نوجوانان کشورمان نیز که خود را برای حضور در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا آماده می‌کند، رضا کثیری، مهدی تیموری، محمد طا‌ها فتاحی، متین زارعان و مهرزاد مظفری پنج بازیکن تیم هندبال نوجوانان فولاد مبارکه سپاهان را دعوت کرده و این بازیکنان تمرینات خود را اردوی ترکیه پیگیری می کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است