Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم اینکه دولت به زحمت ارز مورد نیاز تامین نهاده‌های دامی را تامین می‌کند لیکن شبکه ناقص (نهاده-کالا) باعث شده تا عملا این ابزار منجر به تنظیم بازار و‌حمایت از بازار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیستم بازارگاه به درستی عمل نمی‌کند و‌ به آن نسبتی که نهاده یارانه‌ای تامین می شود مرغ یارانه‌ای از مرغدار تحویل گرفته نمی‌شود. اشتباه هم از آنجا ناشی می‌شود که ابتدا‌ نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آن‌‌ها می‌دوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: نکته دیگر اینکه هدف از تامین نهاده دولتی حمایت از مصرف کننده است نه تولید کننده و لذا سیستم توزیع نهاده می‌بایست تغییر کرده و متناسب با جمعیت هر استان و‌ نه مرغداری‌ها توزیع شود به گونه‌ای که هر استان اختیار داشته باشد که به مرغدارانی که به قیمت مصوب مرغ تحویل دهند همان روز نهاده در اختیار آن قرار گیرد و استان‌ها اختیار تصمیم گیری در خصوص نهاده‌های خود را داشته باشند.

عسگری گفت:‌ روش موجود باعث شده است که استان‌ها مستقل عمل کرده و با اعمال محدودیت خروج مرغ از استان، تامین مرغ استان‌های بزرگ بویژه استان تهران که فقط ۸ درصد نیازش را تولید می‌کند را با مشکل مواجه کنند.

وی بیان کرد: چرا علیرغم رشد قیمت‌ها جوجه ریزی کاهش یافته است؟ جوجه ریزی باید سرعت بگیرد و مرغدارانی که در دو‌ دوره پیاپی کاهش جوجه ریزی دارند باید پروانه فعالیت آن‌ها باطل گردد.

معاون اقتصادی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: عجیب است که این مباحث ساده اینچنین دردسرساز شده اند ادامه این روند غلط به صلاح نیست و‌ با قید فوریت باید اصلاح شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی بازار مرغ قیمت مرغ وزارت جهاد کشاورزی رضا ملک زاده چنگیز جلیلوند محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند