Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی فاتحی نیا  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این طرح بیش از ۴۰ هزار راس دام سنگین

واکسینه می شوند ، افزود: حفظ سلامت جمعیت دامی از این بیماری، زمینه ساز پیشگیری از ابتلای انسان و تامین بهداشت عمومی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت ، بیماری واگیردار مشترک بین انسان و دام است، اظهارکرد: تب ، عرق شدید، سردرد، ضعف کاهش وزن، افسردگی، دردکمر، پشت و مفاصل از علایم این بیماری در انسان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: مصرف لبنیات غیر پاستوریزه مهمترین علت ابتلای شهروندان به این بیماری است ، لذا ضروری است ، آحاد مردم در صورت امکان از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

 وی اضافه کرد:  در صورت دسترسی نداشتن به شیر پاستوریزه، شیر فله را قبل از مصرف به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانند و همچنین در صورت تمایل به مصرف پنیر محلی آن را به مدت ۲ ماه در آب نمک قرار دهند تا آلودگی های احتمالی موجود در این محصول از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی یزد ، تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل این بیماری میکروب است، ضروری است دامداران در هنگام تماس با دام نکات ایمنی همچون استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد:  توجه به علایم بیماری در دام مانند، سقط جنین در پایان ماه های آبستنی، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی نسبت به جداسازی دام های آلوده از دام سالم اقدام کنند و دام تلف شده، سقط شده و ترشح رحمی دام های آلوده را به صورت بهداشتی دفن و یا بسوزانند.

این مسوول دامپزشکی استان با قدردانی از همکاری مردم و دامداران در رعایت نکات بهداشتی و همراهی با دامپزشکی افزود: رعایت نکات بهداشتی در حذف دام های آلوده گامی موثر در پیشگیری از بیماری تب مالت است و خواستار همکاری دامداران استان با گروه های واکسیناسیون برای ایمنی دام ها شد.

استان یزد  با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۹۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی،‌ ۳۸۰ مجتمع دامپروری گاو شیری و گوشتی، ۲۲۰ واحد پرورش ماهیان سردآبی و ۲۸۰ واحد ماهیان گرم آبی است .

برچسب‌ها تب مالت یزد سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تب مالت یزد سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت تب مالت یزد سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت اخبار کنکور تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله