Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:54:55 GMT

اجرای طرح«قرنطینه در محله» در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۳۲۴

اجرای طرح«قرنطینه در محله» در اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمال حیدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در نشست خبری که به صورت وبینار برگزار شد، با بیان اینکه اجرای طرح «حافظان سلامت» همزمان با هفته بسیج در سراسر کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: بسیج همواره در همه بحران‌ها با عشق ورود کرده و موفقیت‌های فراوانی را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه ۱۰ ماه است که در کشور با کرونا درگیر هستیم، ابراز داشت: برای برون رفت از این شرایط باید همه دستگاه‌ها و مردم همکاری داشته باشند.

شناسایی زودهنگام مبتلایان به کرونا در اصفهان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در اجرای طرح «حافظان سلامت» ضمن آموزش به شهروندان شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به کرونا را دنبال خواهیم کرد، افزود: باید توجه داشت که افراد زیادی هستند که درگیر بیماری هستند و بیشتر تن به خود درمانی می‌دهند که این موضوع آسیب بیشتری برای جامعه دارد.

او با بیان اینکه برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی در قالب طرح «حافظان سلامت» بسیجیان هر منطقه ضمن دریافت آموزش موارد مورد نیاز را در محلات خود در بین اصناف و خانواده‌ها آموزش می‌دهند، ادامه داد: چنانچه اصناف با این افراد همکاری نکنند این واحد‌ها به مرکز بهداشت و مراجع ذی‌ربط معرفی و با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

حیدری در خصوص آموزش خانواده‌ها و غربالگری نیز گفت: برای این امر بسیجیان خواهر و برادر با حضور در خانه‌های شهروندان با پر کردن چک لیست افراد را شناسایی و غربالگری می‌کنند.

او با بیان اینکه در طرح‌های گذشته به صورت موردی نشانه‌های ابتلاء به کرونا چک می‌شد، ادامه داد: این در حالی است که در طرح جدید همه ابعاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کاهش دما و بسته بودن فضا‌ها شیوع کرونا تشدید می‌شود، اضافه کرد: از سویی باید توجه داشت که در اصفهان دورهمی‌های خانوادگی بیشترین چالش را ایجاد می‌کند.

نیاز معیشتی و اقتصادی خانواده‌های اصفهانی رصد می‌شود

او با اشاره به اینکه در اجرای طرح «حافظان سلامت» دیگر بیماران نیز شناسایی و غربالگری می‌شوند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در قالب اجرای این طرح وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها نیز بررسی می‌شود و در صورت امکان کمک‌های مورد نیاز برای خانواده‌ها تأمین خواهد شد.

حیدری در خصوص اعمال دو هفته‌ای محدودیت‌ها در اصفهان اظهار داشت: این امر فرصت خوبی برای اجرای طرح «حافظان سلامت» است و باید از آن نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

او با بیان اینکه اصنافی که در حال حاضر با وجود اعمال محدودیت‌ها فعالیت دارند اصناف حساسی هستند، ادامه داد: باید توجه داشت که طرح «حافظان سلامت» تا پایان سال ادامه دارد و برای همه شرکت کنندگان در این طرح کارت صادر می‌شود و با کاور مخصوص در منازل حاضر می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سعی داریم روزانه میزان پیشرفت این طرح را ارائه دهیم، اضافه کرد: برای قرنطینه افراد خدماتی را در نظر گرفته‌ایم و برای سنجش میزان اکسیژن خون در دوران قرنطینه خدمات لازم از سوی بسیجیان ارائه خواهد شد و در صورت ارائه خدمات بیشتر افراد بیمار به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

شناسایی ۲۷ هزار مبتلا به کرونا در گروه‌های پرخطر

او با بیان اینکه به دنبال تماس با ۷۵۰ هزار نفر از افراد پرخطر در شهر اصفهان ۲۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است، افزود: این امر برای مدیریت بیماری بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم شهروندان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه پس از قرنطینه در خانه قرنطینه در محله را در دستور کار داریم، اضافه کرد: روند انتقال بیماری کرونا به صورت خانوادگی شده است و سعی داریم از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها برای قرنطینه در محله استفاده کنیم.

او با بیان اینکه این طرح در کل استان اصفهان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در دوران دو هفته‌ای قرنطینه مناطق پرجمعیت اصفهان بیشتر مورد توجه است.


۱۰۲۰ پایگاه «حافظان سلامت در اصفهان


رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در کل استان اصفهان یک هزار و ۲۰ پایگاه برای طرح «حافظان سلامت» تشکیل شده است، ادامه داد: چنانچه افرادی تمایل به حضور داشته باشند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

او با بیان اینکه طرح «حافظان سلامت» در کل استان به صورت همزمان آغاز می‌شود، اضافه کرد: برای همه افرادی که در این طرح همکاری دارند تجهیزات مورد نیاز تأمین شده و آمادگی کامل برای اجرای این طرح طی سه روز آینده را داریم.

۹ هزار واحد صنفی متخلف در بحران کرونا به مراجع قضائی معرفی شدند


حیدری درباره میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان گفت: هر هفته این آمار رصد می‌شود و هر بار آمار متفاوت‌تری را داریم.

او در ارتباط با آمار بازدید از اصناف در مقابله با کرونا گفت: ۷۶ هزار بازدید داشته‌ایم که ۹ هزار مورد به مراجع قضائی ارجاع و ۱۳۰ مورد نیز پلمب شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که دو هزار و ۳۲۵ واحد از اماکن عمومی در استان اصفهان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته شده است.

او با بیان اینکه در ادارات دولتی ۹۰ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتیم، اضافه کرد: در اصناف این نیز این عدد ۸۶ درصد است و این آمار در ارزیابی ۱۸ آبان به دست آمده است.

حیدری با بیان اینکه در زمینه فاصله گذاری اجتماعی مبارکه و نطنز بیشترین رعایت را داریم، ادامه داد: در دیگر شهرستان‌ها نیز فاصله گذاری حدود ۸۷ درصد رعایت شده است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است، افزود: ۱۰ مورد مرگ مادران باردار به دلیل بیماری کرونا را داشتیم.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص ابتلای کودکان به بیماری کرونا نیز گفت: در حال حاضر ۹ کودک مشکوک به کرونا، ۱۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که از این تعداد پنج کودک در آی سی یو بستری هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی غربالگری کرونا رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان باید توجه مبتلا به کرونا حافظان سلامت خانواده ها اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت:با بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه ازمحل اعتبارات ملی واستانی ۲۰ طرح آبخیزداری شامل بندخاکی، سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی وعملیات بیولوژیک درشهرستان‌های اصفهان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، کاشان، آران وبیدگل، خوروبیابانک، چادگان، گلپایگان، برخوار، شاهین شهر، تیران، نجف آباد، اردستان، بوئین میاندشت وفریدن اجرا شد.
حسین یاری مساحت اجرای این طرح را ۳۰ هزار هکتار دانست و افزود:کنترل ومهارسیلاب، جلوگیری ازفرسایش ورسوب وحفظ آب وخاک، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی وجلوگیری ازخسارت به تاسیسات وزیرساخت‌های پائین دست (مزارع، باغات، قنوات، چاه ها، جاده‌ها ومنازل مسکونی) از اهداف اجرای این طرح بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیاردنهال ۴ طرح بیولوژیک بذرکاری بادام اسکوپاریا در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های برخوار، مبارکه، کوهپایه و بویین میاندشت باهزینه ۵ میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمده است.

دیگر خبرها

  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه