Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@14:00:48 GMT

طلای سیاه 0.38 درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۴۳۷

طلای سیاه 0.38 درصد گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت با 17 سنت معادل 0.38 درصد افزایش به 45 دلار و 13 سنت رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که تجار در مورد ترمیم تقاضای نفت به لطف تولید واکسن کرونا خوش بین هستند قیمت نفت روز دوشنبه روند افزایشی خود را تداوم بخشید، اما به دلیل قرنطینه مجدد بسیاری از شهرها در کشورهای مختلف جهان، رشد قیمت ها محدود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عامل دیگری که به رشد قیمت نفت کمک کرد، امیدها به تمدید توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس و به تعویق افتادن افزایش تولید برنامه ریزی شده این گروه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 17 سنت معادل 0.38 درصد افزایش به 45 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با 7 سنت معادل 0.17 درصد افزایش به 42 دلار و 49 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته 5 درصد رشد داشت.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدرز گفت: «احساس مثبت ناشی از خبرهای خوب در مورد تولید واکسن کرونا همچنان عامل اصلی حرکت بازار است. ضمن اینکه انتظار می رود در نشست اواخر ماه جاری گروه اوپک پلاس این کشورها توافق کاهش تولید فعلی را بین 3 تا 6 ماه تمدید کنند.»


در همین حال گفته می شود گروه اوپک پلاس قرار است در نشست 30 نوامبر خود توافق کاهش تولید را حداقل تا 3 ماه دیگر تمدید نماید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت جهانی پول نیوز اوپک پلاس میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟