Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏‏، ساسان کفایی گفت: این اعتبارات ویژه دولت برای اجرای طرح ۷ ساله احیای تالاب انزلی است که برای نظم‌بخشی و برنامه‌ریزی مناسب‌تر احیا و حفاظت از این تالاب بین‌المللی، دبیرخانه تالاب در محیط ‌زیست گیلان تشکیل و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده و در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پروژه‌های احیای تالاب انزلی در قالب برنامه میان‌مدت ۷ ساله از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵ تدوین شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: ابعاد مدیریت احیای تالاب از جمله مدیریت فاضلاب، پسماند، حفاظت از اکوسیستم، مدیریت رسوبات حوزه آبخیز، پایش تالاب، فعالیت‌های اکوتوریستی، برنامه‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی در قالب ۱۰ کد پروژه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه گیلان با داشتن ۹ تالاب در زمره تاپ‌ترین استان‌ها به لحاظ بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند است، گفت: اما این استان عملا فاقد دبیرخانه‌ای قوی و منسجم در زمینه تالاب بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده این دبیرخانه در ماه‌های اخیر در استان شکل گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، جوامع محلی و مردم این خطه، بتوانیم با توان بیشتری برای حفاظت و احیای تالاب انزلی گام برداریم تا در آینده تالاب انزلی را به یکی از مهم‌ترین مراکز اکوتوریسم و گردشگری کشور تبدیل کنیم.

کفایی با اشاره به مشکلات گسترش گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی تاکید کرد: گیاه سنبل آبی سرعت رشد بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه گسترش این گیاه مهاجم تاثیر زیادی در اکوسیستم تالاب انزلی می گذارد باید با تمام توان و استفاده حداکثری از مشارکت کلیه ذی‌نفعان محلی و دستگاه‌های مرتبط و متولی حفاظت از تالاب، به مبارزه مکانیکی با این گونه پرداخت.

کد خبر 567134 برچسب‌ها استان گیلان تالاب محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان تالاب محیط زیست ایران احیای تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو