Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابراهیم مهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با برشمردن عوامل شکل دهنده شخصیت دانش آموزان از طریق گروه خانواده ، مدرسه ، همسالان، تجربه‌های محیطی و رسانه‌ها افزود: در شرایط حاضر با توجه به محدودیت‌های ارتباطی و آموزشی بصورت حضوری، تنها دانش آموزان از ٢ گروه خانواده و رسانه‌ها تاثیر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با حذف خیلی از قابلیت‌های ارتباط فیزیکال معلم و دانش آموز، رسانه‌ها با تمام زوایای زندگی آنها ارتباط برقرار کرده‌اند.

نویسنده کتاب تربیت فرزند در عصر رسانه افزود: در این شرایط با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها به خاطر مسائل و مشغله‌های کاری که دارند تربیت فرزندان را به رسانه‌ها سپرده‌اند، بر این اساس اگر رسانه مدیریت شود همکار خانواده و اگر مدیریت نشود به رقیب خانواده تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بر روی مدیریت ذهن دانش آموزان تاثیر می‌گذارند گفت: رسانه‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توان از تلفن همراه ،بازی‌های کامپیوتری،کتاب ،نشریات ،کلاس‌های آموزشی و بسیاری از این موارد به عنوان رسانه یاد کرد.

این پژوهشگر اجتماعی با اشاره به ورود یکباره و ناگهانی نظام آموزشی بر اساس اجبار شرایط کرونا به آموزش غیر حضوری گفت:نیاز بود پیش از این محتواها و فضای لازم برای این حوزه آماده و معلم‌ها برای این شیوه آموزشی تربیت و آماده

می‌شدند.

به گفته وی آموزش برخط یا غیر حضوری با فرصت‌ها و تهدیدهایی بسیاری مواجه است که از جمله فرصت‌های آن می‌توان بر نظارت بیشتر خانواده بر حضور دانش‌آموزان، رفت و آمد آنها، کاهش هزینه‌های تردد و ترافیک و مسائلی از این قبیل اشاره کرد و افزود: در این میان نباید از آسیب های این حوزه غافل بود.

وی با اشاره به وجود ۳ دیدگاه خوش بین، بدبین و واقع بین در بین خانواده‌ها به رسانه‌ها گفت: عده زیادی از مردم نسبت به رسانه‌ها خوشبین هستند و بدون مدیریت و کنترل و محدودیت و به صورت منفعل از آن استفاده می‌کنند.

این کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه افزود: برخی نسبت به رسانه  بدبین هستند که این دیدگاه با آسیب و تهدید بسیار همراه است و عده‌ واقع بین معتقد هستند که هر ابزار و محصول جدیدی می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد و باید برای مواجهه با آن برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید به توانمندی خود در حوزه سواد رسانه ای بپردازند گفت: این سواد درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

مهرانی با اشاره به تمهیدات آموزش کنونی در بستر شبکه‌های اجتماعی گفت:خانواده‌ها باید این بسترها را بشناسند و این فضا را که به غلط مجازی نام گرفته و در اصل فضای واقعی ناملموس است که خصوصیات بی مکانی، بی زمانی، بی جسمی و نافراموشی دارد را بهتر بشناسند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان شبکه اجتماعی مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان شبکه اجتماعی مجازی دانش آموزان ویروس کرونا اصفهان شبکه اجتماعی مجازی دانش آموزان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان، عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری عصر چهارشنبه در منطقه سیرچ کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های تیم عملیاتی هیچ گونه خسارت مالی و جانی در منطقه مشاهده نشده است.

رضا فلاح، افزود: تیم‌های عملیاتی و امدادی روستاهای کیشیتوئیه، چهار فرسخ، پوزه کوه، پشته، اندوهجرد، تکاب، سیرچ و شهداد ارزیابی کردند که خوشبختانه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته این زلزله هیچ گونه خسارتی جانی و مالی نداشته است.

کد خبر 6094579

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • ۵ معلم از ۵ دهه سینمای ایران؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد