Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه اعلام کرد کشورش از خروج آمریکا از پیمان آسمان‌های باز عمیقا متاسف است و به این پیمان به عنوان بخش کلیدی تدابیر کنترل تسلیحات در منطقه همچنان متعهد است.

ماس در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: ما از تصمیم آمریکا برای برداشتن چنین گامی به شدت متاسفیم و موضع ما در قبال این پیمان تغییری نکرده است، ما این پیمان را بخش مهم معماری کنترل تسلیحات قلمداد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اوایل این ماه گفت که مسکو از شرکای خود در این معاهده می‌خواهد تضمین‌های قانونی ارائه دهند که داده‌های پرواز خود را با ایالات متحده به اشتراک نمی‌گذارند. از آن زمان انگلستان، آلمان و فرانسه بار دیگر تعهد خود را به این پیمان اعلام کردند.

در ماه ژوئیه، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه، گفت که آمریکا در حوزه فن آوری‌های مربوط به پیمان آسمان‌های آزاد با یک شکاف تکنولوژیکی ۶-۷ ساله در مقایسه با روسیه مواجه است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است خروج آمریکا از پیمان آسمان‌های باز منافع روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چون در این صورت قادر به انجام ماموریت‌های بازرسی بر فراز آمریکا نخواهد بود.

پیمان آسمان‌های باز که آمریکا روز یکشنبه از آن خارج شد سال ۲۰۰۲ به مرحله اجرا گذاشته شد و در چارچوب آن ۳۴ کشور عضو اجازه یافتند با اطلاع قبلی بر فراز خاک دیگر کشور‌های عضو پرواز‌های غیرمسلح شناسایی به منظور گردآوری اطلاعات درباره نیرو‌ها و فعالیت‌های نظامی انجام دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل تسلیحات هایکو ماس پیمان آسمان های باز پیمان آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)

در 19 آوریل 2024، گروه کلاشینکف از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) خود با نام‌های SCAT 350 M و Coliseum-RU در نمایشگاه روز نوآوری نیروی هوایی روسیه رونمایی کرد.

به گزارش گجت نیوز، این سلاح های جدید کلاشینکف آخرین و به روز ترین فناوری‌های صنعت هوایی و شناسایی را دارند و به همین خاطر مدتی نیز آنها را در اوکراین مورد استفاده قرار دادند. در واقع این پهپادها نشان می‌دهند که این شرکت در طول چندین سال فعالیت خود تا چه حدی توانسته در نوآوری به نبوغ برسد.

البته طبق اعلام کلاشینک، پهپاد SCAT 350 همراه با پهپادهای کامیکازه در اوکراین در حال استفاده بوده و تولید انبوه آنها نیز شروع شده است. SCAT 350 به طور کلی برای نظارت هوایی و تشخیص اشیا در طیف‌های نوری و مادون قرمز طراحی شده و به گفته سازندگان، این پهپاد نتیجه نوسازی بازطراحی گسترده پهپاد Supercam 350 است.

پهپاد SCAT 350 M

طراحان و متخصصان کلاشینک با در نظر گرفتن تجربه‌های عملیاتی استفاده از چنین سلاح های شناسایی، قابلیت‌های آیرودینامیکی آن را اصلاح کرده و حتی تجهیزات کنترل زمینی را نیز ارتقا داده‌اند.

سلاح های جدید کلاشینکف؛ پهپادهای شناسایی

پهپاد SCAT 350 با بال‌های 3.2 متری می‌تواند حدود 240 دقیقه پرواز کرده و نهایت سرعت خود را به 120 کیلومتر در ساعت برساند. این سلاح قدرت خود را از یک موتور الکتریکی با پیکربندی کششی تامین می‌کند. علاوه بر این برد ارتباط رادیویی این پهپاد به لطف تغییرات در نظر گرفته شده حالا به 70 تا 100 کیلومتر می‌رسد. وزن 15 کیلوگرمی این سلاح جدید باعث می‌شود تا حداکثر بتواند در ارتفاع 300 تا 2000 متر پرواز کند که برای پرتاب نیز از منجنیق الاستیک یا پنوماتیک استفاده می‌شود.

به گفته شرکت دولتی Rostec، مجموعه کوادکوپترهای SCAT 350 کلاشینکف در حال حاضر به عنوان جنگ افزار مورد علاقه نیروهای روسی در درگیری با اوکراین شناخته می‌شوند

در همین نمایشگاه، پهپاد Coliseum-RU نیز معرفی شده که با استفاده از سیستم چند منظوره مبتنی بر هگزاکوپتر می‌تواند هم در شب هم در روز کار کند. طراحی این پهپاد به گونه‌ای است که می‌تواند گزینه مناسبی برای نظارت هوایی، حمل و نقل محموله و انجام وظایف مختلف دیگر باشد.


پهپاد Coliseum-RU

جای تعجب ندارد که می‌بینیم ارتش روسیه ناوگان پهپادهای خود را روز به روز گسترش می‌دهد؛ چراکه اهمیت حیاتی حضور پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ روسیه و اوکراین به خوبی شناخته شده و هر دو طرف درگیری در حال حاضر تمام توان خود را برای گسترش فناوری و افزایش قدرت پهپادها در متمرکز کرده‌اند. البته روسیه و اوکراین در کنار توسعه سیستم پهپادهای خود، روی سلاح های ضدپهپاد نیز کار می‌کنند تا هم قدرت تهاجمی و هم قدرت دفاعی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!