Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@23:50:09 GMT

گزینه بایدن برای وزارت خارجه آمریکا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۵۶۱

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از یکی از نزدیکان جو بایدن خبر داد که آنتونی بلینکن، فرد شماره دو وزارت خارجه و معاون مشاور امنیت ملی در دولت اوباما، محتمل‌ترین گزینه بایدن برای «پست وزارت خارجه آمریکا» است و انتظار می‌رود روز سه‌شنبه اعلامیه‌ای در مورد انتصاب بلینکن صادر شود.

 

 به نوشته بلومبرگ، جک سالیوان نیز احتمالا مشاور امنیت ملی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تیم انتقالی بایدن در این‌باره تاکنون اظهارنظری نکرده است.

 

بلینکن ماه اکتبر در مصاحبه با رویترز گفته بود که ایالات متحده نباید نقش رهبری خود را در جهان واگذار کند. او تاکید داشت: «هرچند گاهی مسئولیت سنگینی به نظر می‌رسد اما جایگزین این رویکرد از منظر منافع و زندگی آمریکایی‌ها بسیار بدتر است.»

 

پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، بلینکن یکی از بنیانگذاران نهاد مشاوه وست‌اگزک بود که به شرکت‌ها در زمینه خطرات ژئوپلیتیک مشاوره می‌داد.

 

بلینکن متولد شهر نیویورک و تحصیل کرده دانشگاه هاروارد است که برای مدت کوتاهی وکالت کرد و از اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد سیاست شد.

 

بلینکن در زمان اوباما ، تلاش کرد تا برنامه اعزام‌ سربازان جنگی ایالات متحده را به تعداد کمی از افراد محدود کند. او اما سال گذشته به رویترز گفت که ترامپ با عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در سوریه طی سال ۲۰۱۹ «اعتبار آمریكا را شکسته است.» و این اقدام باعث شد كه متحدان کُرد آمریكایی در جنگ علیه داعش بلاتكلیف باشند. 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بایدن وزیرخارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود